UV-C filter

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Plaats reactie
Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

UV-C filter

Bericht door Yoshi » 28-03-2018 16:57

Heeft iemand ervaring met de UV-C filter, wat ik zo lees veelbelovend. Verwijders alg en maakt water helder, elimineerd eencellige bacterien zoals Ich (stip) en nog wat anderen, als ze niet direct doodgaan dan rakenze beschadigd en kunnen niet meer voortplanten, Zet nitraat en nitriet om enzenz.
Maar ja wie gebruikt dit en is het echt zo geweldig als ik zie op video’s en foto’s.
Afbeelding

Filmpje is erg hoe zeg ik het, je moet de woorden er bijna uittrekken.

https://youtu.be/PpYICB5-cW8

Michel1968
Lid FGF
Berichten: 974
Lid geworden op: 09-06-2015 21:25

Bericht door Michel1968 » 28-03-2018 17:03

Ik heb er een, maar gebruik hem niet meer. Toen ik nog wild met muggenlarven deed was het wel een must qua mogelijke besmetting ed. Beetje een nadeel is dat de vissen met UV-C eigenlijk nooit echt op hun natuurlijke afweer worden aangesproken en daar dus ook minder 'sterk' in worden.

Water is wel lekker helder!

Maar, je kunt het altijd proberen om te zien hoe het uitpakt, schadelijk is het zeker niet. De lamp moet wel elke 6 maanden worden vervangen, hou daar even rekening mee... Plus dat de watertemperatuur boven de 20 graden moet liggen, anders werkt het weer niet. En... ga voor een behoorlijk vermogen. 9 watt is zo'n beetje het minimum voor jouw bak. Eheim Reeflex 500?

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 28-03-2018 17:10

ik heb een interne uv filter die ik erbij kan hangen. Heb ik toen gekocht voor kaamlaag en algen. Bij mij geen effect op algen, kaamlaag wel. Ik gebruik hem alleen met kool om meds eruit te filteren.

Michel heeft volgens mij wel z on ding tussen zijn filter. Wil dus niet zeggen dat vissen niet ziek kunnen worden gezien zijn stip aanval op zijn vissen.

Weet natuurlijk niet of hij hem aan heeft.

Begrijp dat je nu helemaal in shock ben na je ellendige ervaring maar ik denk dat bepaalde zaken niet te voorkomen zijn. Zijn vele wondermiddelen zoals uvc, hydra, watervebeteraars etc. maar of het daadwerkelijk allemaal zo werkt als word verteld.....

eerst rustig in gaan verdiepen anders heb je straks net als mij een schuur vol met afgekeurde vis toestanden.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 28-03-2018 18:12

Okay, hmm ja zomers zal het water boven de 20 komen maar gemiddeld ligt het veel lager dan dat.
Die vervangingslampen kosten niet zo veel maar als het lood om oud ijzer is dan word het anders.
Zie ik spoken ? Ja en geesten van al die parel buikjes die ik niet meer zie, verdriet zit er nog flink in.
Ik heb natuurlijk wel eens een dode gehad maar dit nog nooit meegemaakt, thanks voor jullie replies🖖

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 01-04-2018 08:35

Dan kan je beter een hydra nemen.

Plaats reactie