Het "beste" voor de vissen?

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 16-01-2012 17:41

Sorry FROST, ik neem iemand die al 40 jaar goudvissen kweekt zeer serieus.

Neem het me niet kwalijk.

Deze meneer kent teveel trots om tegen mij te liegen, liegen zit niet in de aard van een man die oude normen en waarden hanteert.


Ik snap dat je mijn geloofwaardigheid probeert aan te tasten, dat komt ook voor bij een discussie, maar dat je zegt dat er een kans bestaat dat de kweker die ik spreek liegt, is een belediging.

Wat je dus nu in principe zegt is dat ik leugens verkondig en verspreid. Dat vind ik een beetje jammer.




Dino praat over commerciële farms waar ze niet streven naar perfectie, ik praat over show kwekers die streven naar perfectie.

Dit hoef ik niet te zien om het te begrijpen.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 16-01-2012 17:46

Dat zeg ik niet Kinyo. Wat ik bedoel is dat kwekers hun geheimen niet of amper prijsgeven, en als ze dat al wel doen, dan slechts zeer oppervlakkig. Ik denk dat Dino dit wel kan beamen. En je weet gewoon niet, daarom zeg ik dus met ALLE RESPECT, of ie jou niet iets vertelt wat ie in werkelijkheid ANDERS zou doen. Ik probeer je geloofwaardigheid helemaal niet te testen, maar ik probeer alleen te zeggen, kijk uit met wat je gelooft en wat niet. Als ik een dier koop bij iemand die er al jaren mee fokt, ga ik er ook van uit dat die gene weet wat hij doet, helaas is het in de praktijk vaak anders..ik heb dit namelijk zelf al eens meegemaakt maar niet met goudvissen. Vandaar dat ik daar heel skeptish tegenover sta. Ik geloof ook niet alles wat Dino zegt ( SORRY dit zeg ik niet om te beledigen ) maar soms trek ik gewoon mijn eigen conclusies, en JA, dat gaat soms fout, maar soms gaat het ook goed. That's all.

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 16-01-2012 17:52

Frost, dat hoef je mij echt niet te vertellen gelukkig. Maar goed, toch bedankt, toont wel dat je het beste met mij voor hebt, dat kan ik wel waarderen.
Afbeelding

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 16-01-2012 17:56

Toch heb ik gezien dat deze vissen in ondiepe mudponds gehouden werden.

Ik heb het hier niet over de kwaliteit van vissen van kwekers maar dat ze de vissen in mudponds houden.

Over de discussie Alvin... Ok jou keuze. Vind het wel raar dat je iets roept maar niet echt een onderbouwing wil geven.

En wat is betrouwbaar? Ik zeg altijd zien is pas geloven en niet eerder. Denk aan het verhaal 2012 van Maya's.

Kinyo ga ook een aantal foto's opvragen bij Oujing. Deze meneer verkoopt in het diepste geheim vissen aan Jappaners.
Die zeggen weer vervolgens, "kijk eens wat een mooie tosakins heb ik gekweekt! In dit verhaal was ik toevallig zelf erbij we overnachten zelfs in hetzelfde hotel. Hij kneep hem trouwens wel toen ie wist hoe en wat. Maar dat is weer een ander verhaal. Verhalen zijn in mijn ogen ook gemaakt (soms niet altijd natuurlijk) voor commerciële plaatje. Veel mensen hebben dus dubbele agenda's en veel commerciële doeleinde. Geld voor de Chinezen geld voor de Japanner. Die Chinees kan niet zomaar zeggen, hee wist je dat die Japanner dat en dat... Dan weet je zeker dat die Jap. nooit meer zaken doet. En eerlijk iis eerlijk Japanners zijn rijker als Chinezen.


Je zegt ook met zekerheid zeggen dat er geen kwaliteitvissen waren in die mudpond maar heb je dat gezien?
Zo niet kan je ook geen goed oordeel veelen vind ik.

Jij hebt respect voor Japanners wat ik ook heb maar ik heb ook respect voor sommige Chineze kwekers, wat helaas niet iedereen heeft. Dat ligt ook aan de rivaliteit Japan vd China.
Je moet eens weten wat voor schade de Japaners hebben veroorzaakt in China. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de Commerciëletechniek hierin veel heeft gespeelt. Daarom doen Jappen heel minderwaardig naar Chinezen toe.

Gast

Bericht door Gast » 16-01-2012 17:57

Ok, ben ik blij dat we elkaar snappen, want ik wil geen over verhitte discussie ;)

Dino: laten we eerlijk zijn, de Japanners zijn een apart stukje volk. Niet alleen als het om levensstijl gaat, maar vooral ook in handel en regels ( lees, walvisjacht etc )
Ik vind dat de Chinesen zeer zeker in staat zijn zeer goede kwaliteit te leveren voor degelijke prijzen, maar landen als Thailand ook. De één is misschien wat beter in het kweken van die vorm, de ander weer in die, en zo houwt het zich een beetje in balans. Dat er tussendoor eens over die en die gesproken wordt, is natuurlijk niet netjes, maar zo gaat het helaas bij heel veel bedrijven.. :S En dat bedoelde ik net te zeggen tegen Kingyo, maak een beeld voor jezelf, en ga niet blindelings af op wat een ander zegt.

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 16-01-2012 18:22

ZSjonnie schreef:De 'normale' goudvis zoals wij hem kennen is de Hibuna.
Hibuna, ofwel Japanse Kroeskarper is geen goudvis of voorvader van de goudvis. Wel komt deze uit de Carrasius Auratus familie.
Alle Japanse kweekvarianten (en ook Chinese) komen voort uit een bepaalde groep Chinese Kroeskarpers "gibelio"

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 16-01-2012 18:31

Daar heb je ook gelijk inFrost. Dus daarom vertel ik dingen die ik heb gezien en niet via via of via het internet of een of ander boek e.d. Mijn motto is in de vissen branche "zien is geloven".

Maar je heb wel gelijk Frost waarom zou iemand alles vertellen over zijn kweek. Terwijl je geen zakenrelatie hebt?
Juist van mensen die je het niet verwacht gebeuren vaak dingen waarvan je het ook niet verwacht.

En Kinyo het is niet dat ik jouw niet geloof maar je info match niet helemaal van wat ik heb gezien tot nu toe.

Nogmaals ik heb mudponds voor goudvissen gezien in zowel China als in Japan. Ook in Vietnam en thailand.
Of het goed of slecht is, daar heb je mij nog niet over uitgelaten.

De groeten.... Ga weer eens verder met klanten.

:D

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 16-01-2012 19:06

@Dino

De reden dat ik zeg dat er hoogstwaarschijnlijk geen goede tosakin in die mudponds zaten is omdat ik weet dat een mudpond totaal niet de juist omstandigheid is voor een Tosakin.



Het ging over mudponds, ik zeg dat dit niet geschikt is voor goudvissen, waarop jij weer reageerde dat ze wel in mudponds gehouden worden, etc.

Nogmaals ik heb mudponds voor goudvissen gezien in zowel China als in Japan. Ook in Vietnam en thailand.
Of het goed of slecht is, daar heb je mij nog niet over uitgelaten.

Het topic heet beste voor de vis. Vandaar dat ik zei dat het niet geschikt was.
Over de discussie Alvin... Ok jou keuze. Vind het wel raar dat je iets roept maar niet echt een onderbouwing wil geven.
Ik roep toch niks? Ik zeg alleen dat ik geen fan van hem ben.
En wat is betrouwbaar? Ik zeg altijd zien is pas geloven en niet eerder.
Dit klopt ook niet altijd.
Kinyo ga ook een aantal foto's opvragen bij Oujing. Deze meneer verkoopt in het diepste geheim vissen aan Jappaners.
Die zeggen weer vervolgens, "kijk eens wat een mooie tosakins heb ik gekweekt! In dit verhaal was ik toevallig zelf erbij we overnachten zelfs in hetzelfde hotel. Hij kneep hem trouwens wel toen ie wist hoe en wat.
Als dit waar is, vind ik het niet netjes dat je dat doorverteld, ook al woont diegene duizenden km's verder.
Verhalen zijn in mijn ogen ook gemaakt (soms niet altijd natuurlijk) voor commerciële plaatje. Veel mensen hebben dus dubbele agenda's en veel commerciële doeleinde. Geld voor de Chinezen geld voor de Japanner. Die Chinees kan niet zomaar zeggen, hee wist je dat die Japanner dat en dat... Dan weet je zeker dat die Jap. nooit meer zaken doet. En eerlijk iis eerlijk Japanners zijn rijker als Chinezen.
Sorry, maar de Japanner verdient niet zoveel aan zijn goudvissen. Zeker als je ziet hoeveel het kost om vis uit Japan te laten over vliegen in vergelijking met China en Thailand etc. Gemiddeld betaal je 3 keer meer aan verzendkosten. En is de inkoopsprijs voor een visje geen 15 cent per stuk maar gaat het minimaal 7 euro voor een tosai, nisai en oya gaan richting de 450 euro. Weinig mensen die het ervoor over hebben.

Koi is een ander verhaal, daar is de Japanner inderdaad marktleider.
Jij hebt respect voor Japanners wat ik ook heb maar ik heb ook respect voor sommige Chineze kwekers, wat helaas niet iedereen heeft. Dat ligt ook aan de rivaliteit Japan vd China.
Je moet eens weten wat voor schade de Japaners hebben veroorzaakt in China. Wat ik hiermee wil zeggen is dat de Commerciëletechniek hierin veel heeft gespeelt. Daarom doen Jappen heel minderwaardig naar Chinezen toe.
Ik heb respect voor iedereen.

Heb verder geen mening over Japanners of Chinezen, waarom zou ik. Heb niks te maken met de rivaliteit en wil dat ook niet. Iedereen is net zoveel waard voor mij. Maar bij jou merk ik wel een bepaalde irritatie tegenover de "jap".
Dat is toch niet nodig?

De discussie gaat ook niet om welke vissen beter zijn, of welk land beter is.

Dus weet niet waarom dit er weer bij word gehaald.






De groeten.... Ga weer eens verder met klanten.
:lol:
Afbeelding

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 16-01-2012 19:13

Ferry schreef:
ZSjonnie schreef:De 'normale' goudvis zoals wij hem kennen is de Hibuna.
Hibuna, ofwel Japanse Kroeskarper is geen goudvis of voorvader van de goudvis. Wel komt deze uit de Carrasius Auratus familie.
Alle Japanse kweekvarianten (en ook Chinese) komen voort uit een bepaalde groep Chinese Kroeskarpers "gibelio"
Heb je misschien bronnen?
Afbeelding

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 16-01-2012 19:30

Heb nu effe geen tij Kinyo, maar we weten nog steeds niet waarom je betonnenvijvers beter vind als de mudponds.
Daar gaat het toch tenslotte om?

Plaats reactie