Nieuw aquarium opstarten

Alles over goudvissen in het algemeen [openbaar]
Gast

Bericht door Gast » 14-02-2012 23:11

Toen ik de kleine afbeelding zag op het forum dacht ik dat het een onvolgroeide telescoop was, maar blijkbaar is het toch iets anders?! Wel een super mooi beestje.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 14-02-2012 23:14

Ik zag in mijn fotoalbum had gereageerd op die anaalvinnen, nu ik de foto zie snap ik wat je bedoeld! Weinig aan te doen vrees ik. T is wel heel jammer eigenlijk! Verder een mooi visje hoor! Hoe gaat het nu met je telescoop?

Hij is niet erg groot voor als je hem al 3 jaar hebt. Hoe groot heb je de visjes nu zitten en wat voer je? Soms helpt het veranderen van het voerbeleid en het verversbeleid wel. Dat ze dan nog weer een groeispurt krijgen.
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-02-2012 23:16

O.. Dat van die anaalvinnen zag ik niet.. Jammer :lol:
Na 3 jaar zullen ze in principe niet meer groeien.
Maar ik vind het wel apart dat hij al zo oud is, want hij ziet er gewoon goed uit voor zo een klein visje van die leeftijd..

Als je echt een derde vis erbij wil, dan zou ik zeggen de Demekin.
Ik ben geen fan van gezelschapsbakken.. Alle varianten hebben andere behoeften en ik wil juist de vissen op hun mooist zien.
In een gezelschapsbak is dat niet haalbaar. Je kan je niet op meerdere varianten tegelijk focussen die in dezelfde bak zwemmen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 14-02-2012 23:48

Ahja, ik vind het niet erg van de anaalvinnen hoor, en ze lijkt er ook geen last van te hebben of zo. Mijn visje is denk ik zo klein, en omdat het gewoon niet echt goede 'kwaliteit' is (beetje gek om zo te zeggen), en omdat ik ze in het begin veeeel te klein heb gehouden. Toen verhuisd naar een nieuwe 54l bak, wat dus achteraf ook te klein is. :? Ik heb die visjes ook gehaald toen ik er 0,0 verstand van had (ja lekker dom), anders had ik het natuurlijk wel gelijk goed gedaan. Vandaar ook 2 verschillende soorten. En dat ik een ranchu wil komt door dit forum, ik ben ze zo schattig gaan vinden. :lol:

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-02-2012 23:57

Qua formaat en vervuiling is een SVR een betere optie dan nog een Demekin..
En als deze 2 vissen toch niet meer groeien, dan kan je net zo goed gaan focussen op die SVR..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 15-02-2012 23:01

Dan ga ik voor de ranchu denk ik :) Is het trouwens beter om deze gelijk met de andere 2 te plaatsen in de nieuwe bak? Of eerst de andere 2 een tijdje en dan de nieuwe? En moet de nieuwe dan nog in quarantaine?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 15-02-2012 23:03

Eerste je huidige vissen, dan pas de nieuwe die eerst in quarantaine moet.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 16-02-2012 20:17

het is aan te raden dat je met een nieuw aqua pas na een half jaar de volledige bezetting uhm..in gebruik neemt.
het duurt echt lang voor je een stabiele bacteriecultuur hebt opgebouwd.
dit is geen fabeltje,maar keiharde feiten uit boeken.

stel dat ik een bak met bioloog pak,en die zou totaal 750 liter bevatten dan gaan eerst de 2 vissen die ik al bezit erin.
na maandje of 3 er een bij.en weer 3 maanden later de volgende pas.en zo verder tot ik denk dat ik er genoeg heb.

Iglo
Lid FGF
Berichten: 270
Lid geworden op: 11-02-2012 14:21

Bericht door Iglo » 17-02-2012 00:32

ik zit al een kwartier te kijken en zie nog steeds niet welke anaalvinnen nou naar boven lopen :oops:

En ik wist ook niet dat vissen alleen in hun eerste drie jaren groeien :o

En ik wist ook niet dat het houden van verschillende soorten zo onhandig is. :shock:


Met dit forum is het zo veel praktischer om je hobby te beoefenen ^.^
Afbeelding

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 17-02-2012 10:37

Jeeetje 3 maand?! Ok, ook nog maar even wat geduld kweken dus :D

@ Iglo:
Beide lopen omhoog, maargoed op de foto zie je er maar 1. Heb m even omcirkeld voor je :wink:


Afbeelding


En nog meer vragen :P

Hoelang moet een nieuwe vis in quarantaine? En zou dat in mijn 54l kunnen? Ik heb geen andere bak namelijk.

Plaats reactie