Showa komt niet terug op kleur

Algemene vijver en haar bewoners discussie [leden]
Gast

Showa komt niet terug op kleur

Bericht door Gast » 17-07-2012 23:50

Sinds ik wormen heb gehad een paar maanden geleden komt mij Doitsu Showa niet meer terug op kleur. Ik heb geen idee hoe dit komt en hoe ik het zou kunnen oplossen. Tijdens de kuur verloor hij ineens een heel groot gedeelte van zijn rode kleur. Hij heeft nog een klein beetje rose achtig pigment op de rug en een klein stipje op de buik, maar het is niet meer zo helder en mooi als vroeger. Het zwarte pigment is ook een stuk minder geworden maar het pigment bij de staart is nog mooi donker. De rest van het lichaam is nu wit met een rare grijze waas, gemixt met het typische calico blauw :S Ik vind de vis er nu niet echt meer super aantrekkelijk uitzien, maar hij doet nog wel goed eten en groeien. Hij is nu parasietvrij dus had ik gehoopt dat ie weer zou terug kleuren maar helaas...pindakaas??

Dit was em zoals ie er eerst uit zag: heb helaas geen recente foto, zou ik moeten maken..

Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 18-07-2012 00:00

Weet je absoluut 100% zeker dat hij weer vrij van parasieten is?
Een rare grijze waas klinkt mij juist als Costia..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 18-07-2012 00:01

Misschien een jaartje geduld en komt 'ie volgend jaar weer op kleur

Gast

Bericht door Gast » 18-07-2012 00:09

Ik heb de vis vorige keer mee genomen naar de koidealer om daar een afstrijkje te laten maken. Toen werd er niets gevonden. Ik heb nog een zwarte doitsu die gaat inderdaad ietwat grijs verkleuren als hij parasieten heeft, maar na de kuur komt het zwart gewoon weer net zo netjes terug .. ?
Hij doet niet springen of schuren, komt altijd naar boven om te eten. Ik ga morgen weer mijn water testen, want ik lees dat het te maken kan hebben met nitriet etc en de hardheid van het water, die hier standaard vrij hoog is ( ook veel kalk ). Misschien komt hij terug op kleur als ik die hardheid van het water ga aanpakken? :idea:

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 18-07-2012 00:13

Ik zou ook nog even afwachten. Ik heb een koi gehad en dat leek wel een cameleon :wink: (vooral ze zwarte vlekken, die kwamen en gingen maar :shock: ). Maar verder at en groeide de vis goed.

Hoe zijn de waterwaarden op dit moment?
Ik heb wel eens gelezen dat de KH van invloed kan zijn op de intensieteit van de kleuren (dat een lagere KH de kleuren verbleekt), maar ook moet ik er heel eerlijk bij vermelden dat ik er geen eigen ervaring me heb.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Gast

Bericht door Gast » 18-07-2012 00:18

Kwaliteit schijnt ook een rol te spelen. Hij was toch wel pittig duur, rond de 80 euro dus denk ook niet dat het daar mee te maken had. Toen was ie ongeveer 15 cm, nu is ie rond de 25 cm. Ze groeien flink vind ik ondanks de ellende die ze hebben moeten doorstaan. De vijver begint weer aardig "klein" te lijken :roll:

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 18-07-2012 00:35

Geef hem wat wortels. Gemalen en evt. gemixed met magere yogurt.
Ook kan je spirulena geven.

Gast

Bericht door Gast » 18-07-2012 12:06

Dino: ze krijgen één keer in de week korrels met Spirulena van Hikari. Ik merk dat dit voer met name inpact heeft op de goudvissen en de sluiers, maar op de kois vreemd genoeg een stuk minder. Mijn vijverwanden zijn ook bedekt met algen en daar eten ze ook heel graag van.
Hoe zit het eigenlijk met een dieet van garnalen? Ik las dat daar ook stoffen inzitten die kleur kunnen bevorderen. Zo ja, maakt het dan nog wat uit wat voor garnalen ik haal? Hollandse, Ijslandse, Gamba, Krill??

Gast

Bericht door Gast » 18-07-2012 23:01

Vandaag niet aan het testen toe gekomen, mensen, wat een regen hier. Ons hele grasveld stond onderwater :( :( :(

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 18-07-2012 23:03

In belgie scheen de zon! :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie