Paar mooie koi kiekjes

Algemene vijver en haar bewoners discussie [leden]
christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 16-12-2011 08:41

ik heb hier een hand tamme tosai chagoi gehad, erg lief beestje dat al aan kwam zwemmen als ze me zag. helaas heeft ze niet lang geleefd. momenteel heb ik hier een ginrin sanke van hirasawa, die meer en meer het hi verliest. dus ik denk dat ik overblijf met een ginrin bekko. ook mooi. mijn twee butterfly koi gaan de verkoop in. het zijn twee yamabuki ogon butterfly's en hoewel ik ze mooi vind gaan ze toch weg. mijn euro koi herman. een maruten sanke, mijn kohaku met alleen een rode neus en de nu nog ginrin sanke blijven als enige. ik zie het financieel voorlopig nog niet mogelijk een veel grotere vijver te bouwen. aangezien de vijver 3 kuub is, leek me dit een mooie oplossing. 3 koi op 3 kuub. ideaal toch? en van de zomer zwemmen de goudvisjes gezellig bij hun in de vijver.
live isn't all gold. at least my fish are

Gast

Bericht door Gast » 13-01-2012 17:47

Ik heb een poos geleden toen ik fotos gemaakt heb van mijn zieke sluier met het gezwel ook nog een klein 10tal fotos genomen van de japanse Kois. Nu mijn vraag: wat voor soorten(japanse benamingen) hebben ze en wie kan er een schatting doen wat ze ongeveer waard zijn? In Maart zal ik nog een keer fotos maken, maar deze fotos geven een redelijke indruk hoe ze nu zijn. Sommige vissen hebben schade aan de rugvin of de aarsvin. We weten niet hoe dit komt, blijkbaar hebben we ze zo gekocht. Ik weet dat een heel groot aantal DOITSU is, maar daar houwt het dan ook echt mee op kwa kennis ;)

Vis 1:
Afbeelding

Vis 2:
Afbeelding
Afbeelding

Vis 3:
Afbeelding
Afbeelding

Vis 4:
Afbeelding
Afbeelding

Vis 5:
Afbeelding
Afbeelding

Vis 6:
Afbeelding
Afbeelding

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 13-01-2012 18:03

1e vis doitsu showa.
2e vis ginrin goshiki
3e vis doitsu kujaku
4e vis doitsu kujaku
5e vis kumunryu
6e vis doitsu kujaku

Waarde is moeilijk te zeggen. Dan moet ik de maat en de kweker weten.
Ook moeten we kijken of het een tossai of inmiddels een Nissai is?
Met alle respect het zijn geen tategois. Ook moet je kijken of ze geen vergroei gen hebben.

Suc6 met je verkoop.

Gast

Bericht door Gast » 13-01-2012 18:09

Thx Dino :)
Kweker is Yamazaki, zoals ik al eerder schreef in het begin van dit topic.
Over de kleuren: het zwart gaat er bij veel van de Kois uit, bij vis 5 is de oranjerode kruin er helemaal uit. Hij is nu zwart wit en het zwart heeft een beetje een groene glans. Vis 2 was een stuk donkerder, het wit van de buik is in de loop van de maanden omhoog gekropen. Ik hoop niet dat hij helemaal wit met rood wordt. Zou zonde zijn van dat schitterende patroon.
Vis 3 is de kleinste van de groep en is vrijwel niet gegroeid. Denk dat dit dus wel een probleem zou KUNNEN worden met de verkoop.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 13-01-2012 18:10

Vis 5 en 3 vind ik het mooist! Maar that ain't helping.. sorry :D
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 13-01-2012 18:16

Vissen zijn nu ongeveer...nou...schat eens..15 a 20 cm..misschien IETS groter.(op die ene na dan. Die is net aan 15 denk ik)

christa41
Lid FGF
Berichten: 329
Lid geworden op: 28-11-2011 16:56

.

Bericht door christa41 » 13-01-2012 19:06

ik heb nog maar 1 koi kwam ik tot mijn grote schrik achter vorige week. ik had de twee butterfly koi overgehouden. maar vorige week was ik bezig met de vijver en dacht, hee wat vreemd ik zie maar 1 koi en had er toch echt twee. ik had de vijver tijdens de koude dagen wat met rust gelaten dus wat onderhoud aan de vijver was nodig. een grote water wissel van 50% en ja hoor, nog maar 1 koi. ik verdenk mijn eigen kat er van de ander te hebben opgepeuzelt. die zit daagen bij de vijver en haalt de kikkers uit het water. erg jammer vooral omdat mijn keuze, na allerlei "echte" japanse koi te hebben gehad, juist op de butterfly's viel. ik denk niet dat ik er nog een koi bij haal van het voorjaar. ik hoop maar dat hij komende zomer veel plezier heeft met zijn goudvis vriendjes. de vijver zal dan volledig cat-proof zijn afgedekt
live isn't all gold. at least my fish are

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 13-01-2012 19:09

@christa, Hoe gaan jullie de vijver helemaal "catproof" maken, als ik vragen mag?
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 13-01-2012 21:55

Reigerschrik plaatsen! Werkt prima, ook tegen katten.
Of gewoon een fijn net erover maar dat is natuulijk weer minder voor het zicht maar wel goedkoopst.

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 14-01-2012 00:07

Okee, deze middelen ken ik wel. Ik hoop altijd weer iets nieuws te leren, zo'n net is niet echt een mooi aanzicht en ik heb niet de mogelijkheid om constant de reigerschrik aangesloten te hebben aan een waterslang en dan gaat het effect ook vrij snel eraf haha.
Ik sta altijd open voor een nieuwe methode, niks tegen veranderingen (als ze ten minste werken).
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Plaats reactie