Zonnebaars

Algemene vijver en haar bewoners discussie [leden]
Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 30-05-2012 18:16

Woah ik vind die slangenvis ook heel mooi, het lijkt net een snoek met gouden vlekjes haha :)

Verder vind ik de zonnebaars ook erg mooi :)

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 30-05-2012 22:49

Nou, ik denk eigenlijk wel dat de Zonnebaars erg veel schade kan aanrichten.
HEt zijn inderdaad echt rover. Jonge vissen hebben dus geen schijn van kans (die ze al weinig hadden door zoveel andere vijanden).
Ze hebben broedzorg. De mannen zorgen voor de jongen. Althans, ze houden ze bijeen.
Als je er 4 uitzet in een riviertje met snoek, voorn en karper. Heb je er paar jaar later amper snoek voorn en karper en zou het aantal zonnebaarsen toegenomen kunnen zijn tot 10. Weer wat jaren verder nog meer.

Ik had een keer een grote groep jonge vissen (volgens mij voorn) in de vijver gedaan die ik had gevangen.
Ik was 12 ofzo dus wist ik veel dat dat niet mag.

Volgende dag, die hele groep weg!
Ik snapte er niks van en weer grote groep gevangen en erin, dag erna weer weg!
Ik dacht, laat maar, erg raar.
Toen ik de Zonnebaars wou voeren met een spin, was die me toch dik!
Wist meteen waar de visjes waren :lol:

Die slangvis is wel erg gaaf. Geen idee wat ik zou doen als ik dat zou vangen hier voor in het slootje :roll:

Chan Nguyet
Lid FGF
Berichten: 226
Lid geworden op: 21-09-2012 00:31

Bericht door Chan Nguyet » 25-09-2012 11:13

vissengek12 schreef:Volgens mij kan het gewoon.

Zijn hele handige beesten.
Eten parasieten e.d.

Alleen kunnen ze best territoriaal zijn als het om eten gaat (spinnen voeren e.d) :lol:
Houd hem nu al 3 of 4 jaar bij goudvissen in de vijver.
Dank voor gerust stellen, ik vond zelfs zonnebaar ook mooi, veel mensen beweren dat zonnebaars hielp tegen parasieten, bloedzuiger .... had ik vorige week een zonnebaars van die maat in de vijver gedaan, volgende dag zag ik hele groep koi van goudvissen boven op de oppervlak gaan zwemmen, normaal zie ik hun alleen tijdens voeren en een baby koi zwom krom, ik vond al iets niet goed gegaan al.

Een week later is weer normaal, de zonnebaar liet ook vaak zien, de goudvissen blijven wel een klein afstand van hem af, dus ik wacht gewoon af.

Toen ik hem ging ophalen, in de trein liet hij mij laten aaien ( in mayonaise emmer ), blijf stil staan, best makkelijk vis.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 25-09-2012 16:49

Ik heb hier een aantal berichten moeten verwijderen, omdat de sfeer snel omsloeg.
Graag weer ontopic op een gezellige manier verder gaan.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie