Afspraken over takenverdeling

[beheer]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Afspraken over takenverdeling

Bericht door ZSjonnie » 15-09-2012 01:37

Doordat de stelling van de maand en de fotowedstrijd de laatste tijd een beetje rommelig verlopen lijkt het mij een goed idee om hier duidelijke afspraken over te maken.
De moderator-functie is een vrijwillige keuze en daarom wil ik niet dat bepaalde taken een 'verplichting' worden, maar op deze manier kan het niet doorgaan.
Een stelling van de maand en een nieuw onderwerp van de fotowedstrijd horen de eerste dag van de maand geplaatst zijn.
Het bekend maken van de winnaar van de fotowedstrijd mag een aantal dagen duren, maar hier moet wel regelmaat in zitten.

Wat de fotowedstrijd betreft zie ik nu samenwerking tussen Sanne en Evelien.
Wat de stelling van de maand betreft heb ik vorige maand ingevallen voor Rex.

Mijn voorstel:
- Bij beide onderwerpen wordt 1 vaste moderator aangewezen.
- Bij beide onderwerpen wordt 1 back-up moderator aangewezen.
- Per onderwerp houden de moderators onderling contact om ervoor te zorgen dat alles op de juiste datum geplaatst wordt.
- De uitslag van de fotowedstrijd wordt op de 5e? dag na sluiting bekend gemaakt.
- De datum van de uitslag wordt in de regels opgenomen.
- Zowel Team-Beheer als de vrijwillige leden hebben 3 dagen om hun cijfers/kritiek te melden, aan de hand daarvan wordt het gemiddelde berekend.

Dan blijven er nog vragen openstaan als:
- Wie worden dan de vaste moderators?
Stelling Rex? Fotowedstrijd Sanne?
- Wie worden dan de back-up moderators?
Stelling ik (Brian, jij mag het ook doen als je dat zou willen)? Fotowedstrijd Evelien?
- Is de fotowedstrijd door 1 moderator te regelen of zou dit verdeel moeten worden?
Mocht het verdeelt worden, is er dan nog een 2e back-up nodig?

Iedereen heeft natuurlijk zijn privéleven waardoor het altijd mogelijk is dat beide aangewezen personen iets niet op tijd kunnen plaatsen.
In dat geval kan er altijd met een ander iets afgesproken worden om het even op te vangen.

Ik ben benieuwd wat jullie er allemaal van vinden en mochten jullie compleet andere ideeën hebben hoor ik het graag.
Ik hoop dat we het er over eens kunnen worden, maar ik verwacht wel dat het goed komt. :roll:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 15-09-2012 08:08

mochten er niet genoeg moderators zijn moeten we ook op zoek naar meerdere vrijwilligers.
We kunnen bv. Vissengek, Olympus etc. hulp inroepen als jullie dat ok vinden.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 15-09-2012 16:31

Ik ben het eens met wat je zegt Jan!
Ik stoor er mij zelf nogal aan dat de dingen soms zolang duren...

Er was indertijd afgesproken dat Sanne de foto wedstrijd zou doen en ik heb het een tijd van haar overgenomen toen het drukker was voor haar.
Heb haar toen ook gezegt als ze niet rondkwam met alles ze mij altijd mag inschakelen daarvoor.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 15-09-2012 17:24

@ Dino: Ik vind niet dat er meer moderators nodig zijn met deze hoeveelheid leden. De echt actieve hoeveelheid leden groeit niet bijster hard.
Wanneer er duidelijke afspraken gevormd worden is er ook minder werk.
Buiten dat zie ik liever een minimale leeftijd van 18 jaar voor moderators, omdat ik zelf ook een 16 jarige niet bepaald serieus zou nemen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 15-09-2012 17:32

Ik wil de fotowedstrijd gerust blijven verder doen.. maar misschien met hulp van iemand? want bv de winnende leden moeten dan ook bijgehouden worden, de prijzen, etc.. En dat wordt me dan wel wat te veel ... ik hoop dat ik hier niets verkeerd mee zeg :) ik ben nog heel graag moderator en probeer dagelijks toch een uur of meer vrij te maken om het forum goed bij te houden. maar buiten het forum moet ik ook zien dat ik hier in huis alles rond krijg en dat gaat nog altijd voor vind ik persoonlijk. de huishoudelijke taak van een vrouw is niet te onderschatten :lol:

ik voelde me er zelf heel vervelend bij dat ik vorige maand de zaken rond de fotowedstrijd te laat heb bekend gemaakt. dus daar geef ik jullie helemaal gelijk in.

Ik vind het een goed idee dat bepaalde mensen verantwoordelijk zijn voor een bepaald onderwerp.
Misschien ook een idee dat dat onderwerp dan naar volgend jaar toe nog beter uitgewerkt kan worden? dus dat de verantwoordelijke personen met elkaar overleggen en met voorstellen over dat onderwerp naar voor komen binnen het beheer- en moderatorenteam? als jullie begrijpen wat ik bedoel...? :lol:
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 15-09-2012 17:39

Misschien een idee om het samen met Evelien te doen en dan misschien Brian als back-up?
Het bijhouden van de prijzen doe ik wel. Dino houdt dan bij welke prijzen er opgehaald zijn.
Zoals ik al zei is de moderator-functie een vrijwillige keuze en daarom moet het geen 'verplichting' worden.
Uiteraard heb je als moderator wel je taken welke vervuld moeten worden, maar daar kan altijd iets voor geregeld worden.

Misschien kan er voor volgend jaar een lijst gemaakt worden met het onderwerp per maand en de prijs?
Dat is eenmalig wat tijd investeren, maar het scheelt per jaar een hoop tijd.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 15-09-2012 17:43

Absoluut.. en als we dit al kunnen beginnen bespreken voor het jaar 2013 zou dat super zijn.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 15-09-2012 19:19

De punten die de leden geven voor de fotowedstrijd moeten die naar meerdere moderatoren gestuurd worden of niet?
Volgens mij lijkt dit het best omdat als er dan 1 iemand afwezig is door een of andere reden er geen weten is van de andere punten.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 15-09-2012 20:34

We kunnen ook een account aan maken voor de fotowedstrijd.. Dat lijkt mij makkelijker voor beide partijen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 16-09-2012 16:53

er is een account met de naam moderator.

pas: bestevisuitdenhaag

Plaats reactie