Actie :)!

[beheer]
FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 11-04-2014 07:35

Kan ik wel aan komen.

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 11-04-2014 10:13

Ah zo. Ik dacht dat er al ergens een NAS draaide.
Maar een website hosten op een NAS kan wel, net zoals je een website kunt hosten op vrijwel elke pc, maar is niet echt aan te raden.

Ten eerste moet het, als je een goedlopende website hebt, er één zijn met behoorlijk specificaties. Daarbij moet je ook een behoorlijke verbinding hebben, het liefst glasvezel.
Ten tweede moet je een NAS of omgebouwde pc helemaal up to date houden qua beveiliging, voor slechts één website.
Voor mijn werk zie ik wat voor aanvallen er op een gemiddelde website plaatsvinden, dat moet je denk ik echt niet willen.
Ook moet je ergens backups heen schrijven. Als je ze naar de tweede schijf van een NAS wegschrijft en het huis vliegt in brand dan zijn we het forum kwijt. Je moet dan, als je backups extern hebt staan, dagelijks je backups doen via dezelfde verbinding.

Goede hosting met backup e.d. heb je al voor +/-50 euro per jaar. Er zijn goedkopere alternatieven, maar daar gaan we spijt van krijgen als er problemen komen in de vorm van slecht bereikbare klantenservices, bijkomende kosten etc.
Zoals je weet kan hosting via mij. Hoeft niet, maar is wel erg handig voor iedereen denk ik.
Ik weet namelijk dat de hoster waar ik mee samenwerk hun servers in een beveiligd datacentrum hebben staan. Dagelijks wordt er een backups gemaakt. Daarnaast maken ze nog wekelijks een backups van de hele server en die ligt weer ergens anders opgeslagen. Ook kunnen bevoegde gebruikers backups downloaden en zelf een kopie bewaren.
Normaal gesproken heb je bijkomende kosten voor beheer en aanpassingen e.d., maar het forum betaalt dan alleen de kosten die ik er zelf aan heb.

Ik denk dat je beter een donatieknop op de website kan doen of mensen om een donatie vragen als ze hier vaak zitten. Met een paar euro per persoon kom je al erg ver.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 11-04-2014 15:51

Ik denk dat er wel een aantal vaste leden een paar euro per jaar over hebben voor een degelijk forum met talloze extra opties..
50 euro per jaar. Als er elk jaar 25 leden 2 euro doneren, dan hebben we dat al binnen.
Ik ben nu zelf jaarlijks al zo een 30 euro per jaar kwijt aan de domeinnaam en doorverwijzing.
Wie weet wordt er wel meer dan 50 euro per jaar gedoneerd, dan scheelt dat ook weer in mijn portemonnee.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 11-04-2014 19:57

Ik denk inderdaad ook dat die donaties zo binnen zijn.

Eigenlijk zou dit alles wel ergens vastgelegd moeten worden of in ieder geval besproken. Maar daar zijn we nu mee bezig bedenk ik me.
Als m.b.t. forum en website kan in dit topic besproken worden toch neem ik aan?

Als je met DNS deze domeinnaam aan het "nieuwe" forum hangt dan hoef jij enkel nog de domeinnaam te betalen. Goudvis.forum2go.nl vervalt dan lijkt mij.
Ik ben wel benieuwd hoe dat bij forum2go geregeld is. Of de content ook echt van de starter van het forum is of van forum2go of andere adders onder het gras.
En of je inderdaad voor 50 euro een backup kan krijgen van de database en bestanden.

Ik zal vanavond eens kijken wat dat wat betreft forum2go voor gevolgen heeft.

Wat was die domeinnaam ook alweer? Fancy-goldfish.nl toch?
Het is wel een mooie domeinnaam in ieder geval. Zonde om hem enkel als forward/doorverwijzing te gebruiken. :)
Ik had die naam ook nog geprobeerd vorig jaar. Het is toen uiteindelijk http://www.gekopgoudvis.nl geworden. Echt alle domeinen met goudvis of goldfish erin waren al weg.
Mijn website heb ik nu sinds 2 maanden draaien en er komen steeds meer bezoekers. Er zijn genoeg mensen die goudvissen houden of er op zoeken in Google, dat is duidelijk.
Ik ben nu bezig met linkbuilding en zoekmachine optimalisatie.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 13-04-2014 20:54

ik zal me wel bezig houden met de fotowedstrijd die ik weer uit het oog ben verloren :? :roll:

Jullie zijn alvast goed bezig! :) ik ben benieuwd wat de toekomstmogelijkheden zijn voor het forum.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 15-04-2014 15:01

Net gestuurd naar forum2go.

"Goedemiddag,

We zijn aan het bekijken of we het Fancy Goldfish Forum (http://goudvis.forum2go.nl) over willen/kunnen zetten naar een andere server.

Is het mogelijk om hier een backup van de database en bestanden van te krijgen?
Zijn er bij een dergelijke verhuizing nog zaken waar we rekening mee moeten houden?

Ik hoor graag van u. Bedankt alvast voor de antwoorden.

Met vriendelijke groet,
Tom"

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 16-04-2014 10:52

Ik heb mail terug gekregen van forum2go.
Het is dus inderdaad 50 euro voor die backup.

"Hallo,

Het is wel mogelijk, maar wel een aardige klus.

Wat u moet doen is op uw eigen hosting een phpBB2 forum installeren. Op het moment dat u die werkende heeft, kunt een backup van de database plaatsen in de database van uw eigen PHPbb2 forum.

U kunt een forum backup bij ons aanvragen als u een reclame vrij forum heeft, zie onderaan deze mail voor meer informatie.
Voor het terugzetten van een backup, kunt u nog wat tips halen uit:
http://helpdesk.forum2go.nl/back-up-ter ... t2504.html

Als dat allemaal goed is gegaan en werkt, kunt u eventueel zelf uw phpbb2 upgraden naar phpbb3.

Met vriendelijke groeten
Forum2go

Voor hulp en vragen kun je terecht op ons helpdesk forum:
http://helpdesk.forum2go.nl

==============================================

Als u via Forum2go een forum reclame vrij wilt maken, dan kost dat 50 euro per jaar.
Wat meer informatie is te lezen op:
http://helpdesk.forum2go.nl/betaald-for ... j-t33.html

De extra's die u krijgt zijn:
- geen reclame meer
- mogelijkheid tot het opvragen van een back-up.
Verder verandert er niets, u blijft dezelfde forum naam houden, dus ook geen andere extra's.

Mocht u graag uw forum reclame vrij maken, dan kunt u de 50 euro over maken op:
reknr : 54 53 21 093
IBAN NL53ABNA0545321093
tnv: Xenat Internet Services
te Enschede

Vergeet niet bij de omschrijving het adres van uw forum te vermelden, zodat wij weten welk forum reclame vrij gemaakt moet worden.

Na ontvangst van uw betaling ontvangt u van ons bericht. Uw forum zal reclame vrij worden gemaakt en u kunt een back-up opvragen. Na aanvraag van een back-up wordt doorgaans binnen 24 uur de back-up aan u toegestuurd. Mocht u een kortere tijd nodig hebben, dan kan dat wel, we kunnen dan gewoon een afspraak maken op welk moment we een back-up maken en u toesturen.

De betaling van 50 euro is goed voor 1 jaar. Na dat jaar komen de reclames gewoon weer op uw forum. U kunt op dat moment kiezen of u weer een jaar reclame vrij wenst te "kopen" voor uw forum. U sluit dus geen abonnement af, u hoeft dus ook niets op te zeggen."

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 16-04-2014 16:48

Met andere woorden. 100euro om uiteindelijk die back up te kunnen krijgen..
50euro om het forum reclame vrij te maken en dan 50euro voor de back up zelf.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 16-04-2014 18:46

Ik lees 50 euro totaal. Voor 50 euro wordt het forum reclamevrij en kun je een backup opvragen. Anders wordt mijn vraag erg slecht beantwoord.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-04-2014 12:58

aha ok.
Dan valt t mee.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie