Actie :)!

[beheer]
goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 17-04-2014 23:05

Vind ik ook. Maar goed, dan is er nog een domeinnaam en nieuwe ruimte voor het forum. Kost ook nog geld.
Domeinnaam was 30 per jaar, nieuwe hosting +/-50,- per jaar.

Nu overzetten kost dus totaal +/-100 euro.
En dan is er nog die 30 euro van het domein. En wordt dit ook het domein waar het op komt te staan?

Ik denk dat er nog wel een paar vragen zijn.

Wat willen we nu echt als ultiem einddoel? Enkel een forum ergens anders of misschien een hele website met alles erop en eraan incl. forum?
Wie is we?
En zien de mensen die onder "we" vallen dit allemaal zitten? :)
Wie betaalt?
Wie bepaalt?
Wie regelt het?
Wat zijn de eventuele bedenkingen m.b.t. dit?

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 01-10-2014 10:21

Hallo allemaal,

Eergisteren kwam ik Dino tegen op Facebook en hij vroeg me of ik nog tijd had voor het forum.
Nu weten sommigen van jullie dat ik met het opzetten van een bedrijf bezig ben. Extreem druk geweest dus de afgelopen maanden.
Het is een bedrijf in webbouw, zoekmachine optimalisatie, social media en hosting genaamd Milcraft (koop er je spullen!:D :D), te vinden op http://www.milcraft.nl. (einde spam)

Zo kwamen Dino en ik ook weer op het onderwerp "Forum op eigen hostingserver zetten" i.p.v. bij forum2go. Dit in de hoop meer bezoekers te trekken.
Hij vroeg me om het één en ander hier te plaatsen.

Zoals aangegeven zijn bij het overzetten en hosten kosten, maar eigenlijk is het grootste probleem: tijd.

Een forum en zeker een goedlopend forum kan veel tijd kosten m.b.t. software en beveiliging.
Om dit goed te doen hebben we een tweede persoon nodig die verstand heeft van websites/forums/internet en bijvoorbeeld zelf forumsoftware kan updaten of updates kan maken.
Kent iemand een persoon in zijn/haar omgeving die dat zou willen doen?

Ikzelf reken bij het overzetten alleen de kosten voor de hosting per jaar (49,- per jaar excl. BTW bij 1000MB dataverkeer per maand en 500mb opslag) en eventueel voor de domeinnaam (11,50 per jaar excl. BTW).
Het regelen van de backup en het inrichten van het hostingpakket en overzetten van het hele forum doe ik dan kosteloos.
De doorverwijzing van SZjonnie zou dan komen te vervallen.

Ik hoor graag wat de ideeën zijn. :wink:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 07-10-2014 21:20

hey beslis maar even zonder mij. ik zit in zuidamerika en het internet is zeer brak. het heeft me al veel moeite gekost om op de site te gerakenen deze enkele zin te typen. dus tot 28 oktober ;)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 07-10-2014 21:22

Ok dan Sanne. Veel plezier daar.
:wink:

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 07-10-2014 21:49

Dus de 2de persoon die we zoeken is eigenlijk een halve IT'er?
Ik ken wel enkele personen maar denk niet dat deze interesse hebben om dit te doen aangezien ze niet aangetrokken zijn voor deze hobby.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 07-10-2014 22:04

Heb jij er verstand van Brian?
Anders mag jij het ook doen. Als je het leuk vind.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 08-11-2014 14:13

Ok er moet echt schot in de zaak komen, want het forum is dooood!
Evelien, Brian, Zsjonnie, ... waar zijn jullie?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 08-11-2014 18:30

Dat idee heb ik al een tijdje. Wat erg zonde is.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 11-11-2014 02:30

Sorry voor de lange afwezigheid!

Ik ben erg druk op het moment met mijn werk, kind en vooral onze nieuwe huisje. Ik heb gigantische tegenslagen gehad met het huisje en anderhalve week geleden was het huis dan eindelijk af op het laminaat in de woonkamer na en toen kwam ik zwarte schimmel tegen :evil: Na een flinke inspectie tot de conclusie gekomen dat heel de (houten) vloer eruit moet en er een betonnen vloer in het hele huis komt incl. vloerverwarming en heel de mikmak. Dit betekend wel dat er een aantal niet gefundeerde muren naar beneden moeten, de hele keuken moet eruit, de badkamer gaat dusdanig kapot dat die ook vervangen moet worden en als we dan toch bezig zijn bouw ik meteen een extra stuk aan de woonkamer. Een heel hoop werk voor niets gedaan. Al het elektra heb ik vernieuwd en moet nu eruit worden gehaald, omdat ik dat via de kruipruimte had gedaan (leuk idee al die lage stopcontacten! -_-'). Veel muren had ik gestuct. Het complete plafond in de woonkamer had ik gerestaureerd (was een oud stuc op riet plafond) en die gaat er ook niet schadevrij vanaf komen. Vloer in de badkamer had ik waterpas gemaakt en opnieuw betegeld. Alles was opnieuw gespoten. Al het laminaat was vervangen (gaat me nu weer extra pakken kosten). Twee inbouwkasten moeten eruit gesloopt worden. Al bij al snappen jullie wel dat ik er flink over in de zijk ben en dat hier voorlopig nog een paar maanden flink wat tijd in gaat zitten.

Trouwens ook nog een bedrijfsongeval gehad waardoor ik kantjeboord net niet mijn voet kwijt ben. Ik heb niet eens de tijd genomen om daar rustig van te revalideren. Na een week was ik weer bezig in het huis :roll:

En als je denkt dat de pech voorbij is.. Adolf is ook dood (samen met de sakura SVR, een eigen kweek pinkie matte SVR en een aantal koi).
Ik twijfelde al een tijdje om te stoppen met goudvissen, omdat ik nu vooral bezig ben met koi. De dood van Adolf was de doorslaggevende factor.
Dus mocht een van jullie nog interesse hebben in een mannelijke of vrouwelijke calico SVR :lol: ze zijn te koop.

Anywayz!
Ik heb voorlopig echt geen tijd over als ik ook nog tijd door wil brengen met het gezinnetje, wat ik al weinig doe. Als het huis helemaal af is (volgend jaar ergens) wil ik er nog wel over nadenken of ik mijn functie op dit forum behoudt of dat ik alleen nog af en toe mee ga lezen..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 11-11-2014 10:06

Dat klinkt inderdaad als een behoorlijk (zeer) drukke periode! Neem maar alle tijd.
En veel succes met je huis! Klinkt echt niet leuk!
Wel jammer dat je ermee stopt, want je was een enorme bron aan informatie! :)

Ps.: ik ben misschien nog op zoek naar een mannelijke svr/demekin... maar weet niet of je het ziet zitten dat hij in een 1meter bak terecht komt? Aangezien ze bij jou behoorlijk wat ruimte hebben.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie