Nieuw idee

[beheer]
FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 10-06-2014 10:36

Forum is een beetje stil. Hoe kunnen we de forum weer opgang brengen?
Vroeger hadden we Evelien die iedereen pushed om foto's te updaten. Dat missen we wel een beetje.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 10-06-2014 23:27

Ik heb echt 0,0 tijd nu en de aankomende maanden.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 12-06-2014 00:13

Maar waar is iedereen?

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 12-06-2014 17:06

FancyGoldfish schreef:Maar waar is iedereen?
Ik ben in ieder geval erg druk momenteel met het opzetten van een eigen bedrijfje. Vandaar dat ik momenteel weinig op het forum zit. :oops: Van de bruiloft naar de volgende drukte.

Maar ik denk dat je/we misschien eens naar het concept van het forum zelf eens zou moeten kijken. Naar mijn mening is het forum momenteel te gesloten, heeft het geen identiteit en is er te weinig nieuws.
En als er dan mooi nieuws is dan is het "verstopt" achter een aantal muisklikken.

Eigenlijk moet er elke dag echt iets nieuws op staan. Iets waar ook gevorderde goudvishouders voor terug blijven komen.
Dus een verslag van een beurs, nieuwe lading importvissen met mooie foto's of video, nieuwe producten.
Je kunt eventueel werken met content dat door de gebruikers zelf wordt aangeleverd etc. Je kunt gebruikers rechten geven om zelf nieuwsberichten te schrijven etc. :)

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 13-06-2014 08:00

Lijkt mij een leuk en goed plan.
Hoe kunnen we dit realiseren?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 13-06-2014 20:54

Wees creatief ;)

1 van de aangehaalde punten is regelmatig je voorraad up te daten,
Wekelijks slecht enkele foto's van je toppers plaatsen zal al een hoop aandacht trekken.

Verslagen van beurzen kan je ook zelf plaatsen, want jij bent degene die daar elke keer aanwezig is.
Een kort verslag met bijvoorbeeld stukjes welke forumleden je tegen bent gekomen en wat die dag veel is verkocht of een korte samenvatting van de hoogtepunten van die beurs.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

goudvizzz
Erelid FGF
Berichten: 330
Lid geworden op: 10-01-2013 22:34

Bericht door goudvizzz » 14-06-2014 11:31

FancyGoldfish schreef:Lijkt mij een leuk en goed plan.
Hoe kunnen we dit realiseren?
Door een website zoals http://www.gekopgoudvis.nl te gaan gebruiken. :)

Kan op deze website, maar desnoods met andere naam, kan met andere kleuren, ander nieuws, betere info, meer onderwerpen en dieper op de onderwerpen ingaan.
Gastblogs van mensen met veel kennis etc.. Een paar links over en weer. Misschien de stylen matchen met de twee websites. Zoiets.

Ik heb nu bijvoorbeeld op de website: nieuws, video's, foto's, productreviews, links, informatie over verzorging en soorten, showverslagen, agenda, een gekoppeld twitteraccount, showoff van aquaria of vijver, de mogelijkheid om je aan te melden en actief te reageren op nieuws, showoffs, showverslagen etc.

Alles nog te karig want slechts 15 a 20 bezoekers per dag.
Maar begint er in 3 maanden tijd wel leuk uit te zien in Analytics :)

Afbeelding

Afbeelding


Maar als al deze zaken met regelmaat op de website staan en mensen kunnen zelf de content aanleveren en meediscussiëren, volgens mij heb je dan een boeiende en leuke website die je als goudvissenliefhebber in je bookmarks van je browser zet.
Maar ik kan niet voor een bepaalde weg kiezen, dat is aan de oprichters/beheer van dit forum.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 16-06-2014 16:16

Ik kom eerlijk gezegd weinig op het forum om verschillende redenen. Ik heb het enerzijds enorm druk ivb met het werk en dan komt dat wel op de eerste plaats. Omdat er nog weinig reactie is op het forum ben ik minder snel geneigd/gemotiveerd om het forum dagelijks te controleren. En nadat ik mijn chocolade demekin heb moeten inslapen is de motivatie op de moment redelijk ver te zoeken eerlijk gezegd...
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 16-06-2014 18:03

Hier me school die ik niet ga halen. Me werk. Me kind. En twijfels over goudvissen, omdat die toch niet zo denderend met koi samengaan.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie