Terug van weggeweest!

[beheer]
Plaats reactie
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Terug van weggeweest!

Bericht door Sanne » 07-07-2015 14:57

Terug van weggeweest :)!
Ik ben een hele lange tijd niet actief geweest op het forum. Dit om persoonlijke redenen, maar ook omdat ik nog een andere intensieve hobby ondertussen heb en dat is lopen en zwemmen... dat heb je met een vriend die triatleet is :D
En dit laatste neemt natuurlijk heel wat uren tijd in beslag.
Ik probeer terug wat meer mee te lezen, maar kan niet beloven dat ik alle dagen op het forum kan komen.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 08-07-2015 21:39

Ja leuk Sanne. Goed je weer bij te hebben. Kom ook een keer langs ;)

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 09-07-2015 23:23

Welkom terug Sanne! :D
Leuk dat je er weer bent. Goed om te lezen dat het goed gaat :)
Ik ben benieuwd naar een update van je vissen!

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 22-09-2015 18:57

Hoi allemaal,

Ik heb minder goed nieuws. Ik moet helaas wat mindere met de hobby wegens tijdsgebrek.
Het is al een hele tijd dat ik er niet toe kom om het aquarium tijdig schoon te maken waardoor het telkens vol alg hangt en het dus eigenlijk geen zicht is :).
Maar buiten dat is ook mijn laatste Ranchu al bijna 2 maanden aan het sukkelen met haar zwemblaas (een probleem dat niet opgelost geraakt). De oorzaak is me niet bekend, maar het zou mij niet verbazen dat ze misschien eens iets heeft gekregen door een te late waterwissel. Ik vrees dat ik haar ga moeten inslapen, ze kan niet meer recht zwemmen helaas.
Ik vind het niet eerlijk tegenover de vissen dat ze door mijn nonchalante waterwissel ziek zouden worden en zal daarom ook niet meteen nog een vis bijhalen.
Een van de redenen is dat ik sinds 1 jaar en enkele maanden terug iemand heb leren kennen, maar dat we nogal ver van elkaar wonen en dat het dus veel en lang pendelen is waardoor ik soms meerdere dagen niet thuis ben. De overige dagen moet ik dan mijn huishouden doen, werken, etc.. met andere woorden ik kom er amper nog toe ze degelijk te verzorgen :(. Nog een andere reden is dat ik aan het trainen ben voor een halve marathon en langere trailruns, deze hobby vraagt ook enorm veel tijd en ik zit volop in mijn voorbereidingsperiode.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 23-09-2015 11:38

Wat jammer Sanne :( Ook van je ranchu. Wat heb je al geprobeerd ertegen?
Ik herken het wel een beetje. Ik ben ook veel van huis, en heb ook niet altijd de tijd om de bak uitgebreid te poetsen en zo.

Ik hoop iig nog wel je nog wel af en toe te zien op het forum :) En succes met trainen! :cheer:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 23-09-2015 16:47

Ik blijf nog wel op het forum en zeker omdat ik er het beste van zal maken voor mijn twee andere goudvissen die het nog prima doen.
Ik heb erwtjes geprobeerd en een natuurlijk middel dat ik eens ooit van Dino had.
In laag water helpt niet want ze hangt echt verticaal :s
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 24-09-2015 09:31

Swimbladder geprobeerd? Helpt niet altijd maar 50/50. ;)

Plaats reactie