Stelling van de maand

[beheer]
Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 30-10-2012 19:35

Ik vind dat alle ontwerpen die nu lope, voldoende interesse zouden moeten opwekken bij de leden.
Vooral als je deze hobby serieus wil doen.
Het moet precies allemaal in de schoot geworpen worden.
Een beetje opzoekwerk kan geen kwaad.
Of klink ik nu te hard?
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 30-10-2012 20:26

Absoluut niet Brian. Maar er is soms weinig te vinden in het Nederlands.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 30-10-2012 20:27

die mening ervaar ik soms ook.
ze willen wel erg graag hapklare brokken.

enne ik vond deze wel wat:
- Andere vissen/dieren bij goudvissen of sluiers:ja of nee en waarom.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 30-10-2012 20:31

Hierop is mijn antwoord vrij kort. Nee :) er horen geen andere vissen bij gooudvissen.
Er zijn topics waarin een korte beschrijving staat waarom dit niet hoort.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 30-10-2012 20:39

ok, was maar een ideetje. :)

@dino, waarom staat er bij commercieel niet bij dat je ook hikari voer verkoopt?

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 30-10-2012 21:27

Weet ik niet? Moet dat? Verkoop liever A Plus, omdat het eigenlijk beter voer is.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 30-10-2012 21:31

jij bent de handelaar, dan zou ik van alle waar afwillen. :lol:
ik vroeg me alleen af waarom het er niet bij stond, want ik heb wel eens wat gekocht bij je omdat mn eigen leverancier niks had ivm die overstroming etc.

en je mening deel ik maar half, hikari is ook prima voer, vergeleken met ander voer wat hier verkrijgbaar is.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 30-10-2012 21:39

De meningen zijn verdeeld inderdaad. Maar A plus voor ranchu's of voor demekin ken je nog niet.
Die zijn speciaal aangepast aan de sluiersoort. Ook de pearlscale heeft speciaalvoer. :twisted:

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 30-10-2012 23:08

Aquarium versus vijver.. Ligt aan de variant.
Hoe een goudvis 10 jaar kan worden.. Ligt aan de variant.
:lol:

Ik vind ook dat het grootste deel hier het liefst alles voorgekauwd krijgen.
Stoor mij daar regelmatig aan en daarom zal ik ook nooit alles delen wat ik weet.
Vind het ook bij bepaalde onderwerpen risicovol zoals bijvoorbeeld nu met die kruiden.

In het Nederlands is er vrij weinig tot bijna niets echt bruikbaars te vinden. Maar ik gok dat zeker 80% wel Engels kan.
De inzet om zelf te onderzoeken ontbreekt hier gewoon bij velen.

- Andere vissen/dieren bij goudvissen of sluiers:ja of nee en waarom.
Hierbij deel ik dezelfde mening als Brian. Ik denk dat dit onderwerp ook al snel stil wordt, want de een zegt nee en de ander zegt ja want hier gaat het goed (ook al is er voldoende ervaring dat het fout is gegaan.)

Hikari of A-plus.. Op veel vlakken vind ik tot nu toe A-plus wel beter, maar ik kan niet meteen zeggen dat Hikari slechter is.
Het A-plus voor Ranchu's heb ik dus mogen testen (potje is bijna leeg) en daar ben ik redelijk tevreden over, maar ik heb hier geen verbeteringen in gezien t.o.v. Hikari Lionhead.
Maar goed, daar binnenkort maar eens een review over schrijven.

Zoals Brian ook al opmerkte trekken de stellingen weinig aandacht.
Kunnen we het niveau nog meer verlagen of zouden we er beter aan doen om dit stop te zetten?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 31-10-2012 01:15

het probleem is dat sommige stellingen 'never ending' discussies zijn... in die zin dat ze moeilijk wetenschappelijk te onderbouwen zijn (bv de stelling van nu)
Ik zou het alleen jammer vinden moesten we hiermee stoppen.
Misschien een stelling ivb met voer , zo kunnen leden misschien zelf eens gaan experimenteren met voer... Je gaf net zo een voorbeeld Jan, maar waarom niet?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie