Stelling van de maand

[beheer]
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 31-10-2012 12:36

Zoals Brian ook al opmerkte trekken de stellingen weinig aandacht.
Kunnen we het niveau nog meer verlagen of zouden we er beter aan doen om dit stop te zetten?
hoeveel lager wil je nog gaan dan?

en stopzetten..mja.. je zou er ook een discussie van kunnen maken zodat alleen wij er iets in kunnen zeggen en de andere alleen lezen. en als ze echt wat bij te dragen hebben dat melden aan ons, zodat we diegene ook permissie geven om in het topic te posten?

is maar een ideetje he.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 31-10-2012 12:55

Ik denk dat dit laatste de drempel nog groter gaat maken om er iets aan toe te voegen.

Volgens mij zijn veel mensen terughoudend uit schrik iets mis te zeggen (aangevallen te worden) of omdat ze het niet goed kunnen onderbouwen

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 31-10-2012 16:05

Ik heb geen idee :roll:
En over dat andere idee ben ik het met Evelien eens.

@ Sanne: Het is wel een idee. Maar is/wordt dat niet al genoeg besproken op dit forum?
Ik zou anders ook niet weten hoe ik daar een goeie stelling van kan maken.

Morgen zou er al iets moeten staan, maar we hebben nog niks :roll:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 31-10-2012 17:59

ik denk er vanavond nog over na...
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 02-11-2012 00:39

We hebben nog steeds geen stelling en ik heb zelf geen idee voor een stelling :roll:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 02-11-2012 09:08

ik heb eigenlijk ook geen idee :roll:
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 02-11-2012 10:11

het eerlijkst is het om er hier een van te pakken.

- Ontwikkeling van de sluierstaart en goudvissen: wat kunnen we nog verwachten in de toekomst en tot hoe ver gaat/mag het door? (betreffende nieuwe varianten zoals de parelschubdemekins)
- Waterkwaliteit in Azië en in NL en welke invloed het heeft op de gezondheid van de vis
- Kweek van sluiers: niet aan beginnen? Of waarom nou juist wel?
- Sluiers met Koi kleuren - toekomst muziek?
- Onvruchtbaarheid bij Sluierstaarten - komt vaker voor dan we denken?
- Hoe behouden we de kleuren van onze sluiers ZONDER natuurlijk licht (zonlicht)?
- Andere vissen/dieren bij goudvissen of sluiers: Ja en Nee, en waarom dan?
- Voedingspatroon van de sluier: natuurlijke ingrediënten of kunstmatige stoffen? (lees, rode muggen of bijvoorbeeld korrel uit de fabriek )
- Herkenning van culls in een zeer vroeg stadium (kweek)
frost

Wanneer is een kweekvariant een " not done " variant omdat het te zielig voor woorden is, met andere woorden, hoe ver moeten we gaan voor we echt STOP zeggen met het kweken van sommigen varianten?
hoe lang blijft een vis sexueel produktief?, ik merk dat ze niet meer mee doen met een paairitueel na een aantal jaren
Is een sluiertaart ooit volgroeid en hoe lang duurt dat, en hoe zit het dan met feromonen?
Dino vertelde een poos geleden dat een planten bak met planten waar sluiers van eten effect kan hebben op de zwemblaas.
Mijn vraag is....geeft groenvoer in de vorm van planten vaker drijf en dobber problemen, dan wanneer je een kale bak hebt en b.v. appel, komkommer en erwten voert? Of moet je alleen korrels geven?
astrid

een aquarium met alleen dezelfde kweekvarianten is beter dan verschillende soorten in één bak om ze beter te laten ontwikkelen.
Vanaf wanneer is een goudvis de naam HQ goudvis waardig?

vissengek

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 02-11-2012 10:13

Dit lijkt me wel een leuke, ik denk dat veel mensen daar wel een mening over hebben en lijkt me ook niet te ingewikkeld.
Kweek van sluiers: niet aan beginnen? Of waarom nou juist wel?

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 02-11-2012 11:42

dat lijkt me ook een goede
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 02-11-2012 14:15

Lijkt mij ook fair. Rex heb jij daar tijd voor? Ik zit nu in de auto met een telefoon, anders moet ik er vanavond echt tijd voor gaan maken.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie