Boycot sluiers op vivarium.

Waar staan we? waar gaan we heen? Wat is er te doen [leden]
maggieme
Lid FGF
Berichten: 51
Lid geworden op: 18-09-2018 15:59

Bericht door maggieme » 25-11-2018 12:58

Dit is ook weer zo'n typisch reactie zoals we dat hier in Nederland doen.
Als we iets niet leuk vinden gaan we doen of het er niet is.
Ik ben dan ook zeker van mening dat het juist dan belangrijk is om te laten zien,wat voor gebreken of eigenschappen een vissensoort heeft.
En hoe je het best voor ze kan zorgen.

En je kan mij niet vertellen dat alleen de fancy goldfish doorgekweekt etc is.

Mensen doen het nou eenmaal in de dieren wereld, zich ermee bemoeien.(het ras verbeteren)
Laat de meeste schapen dan ook maar weg want die gaan dood bij bevalling zonder hulp, door menselijke invloed.
Even een lelijk voorbeeld sorry. :oops:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 25-11-2018 13:51

Omdat ik nu juist niet zo goed ben in al het technisch vernuft tegenwoordig weet ik ook niet precies hoe we dit kunnen genereren. Op dit forum een poll open stellen is een idee maar het is hier nu niet erg druk. Moeten mensen een account aanmaken, stort yoshi in van de werkdruk, etc. Te veel drempels en te traag.

Niemand een idee wat sneller gaat en breder? Face book of iets. iets aanmaken en iedereen de link verspreiden inclusief dino en andere waar we snel en veel reacties kunnen generen. Z on soort van me too actie. Crowd funding en al wat er nog meer is :roll:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 25-11-2018 13:54

vivarium heeft een heel regelement op hun site maar gaat om deze stelling;

•Het is ten strengste verboden kunstmatig gekleurde dieren, genetisch gemanipuleerde dieren en/of 'defecte' nakweken te verkopen. Alle kweekvarianten (b.v. "Fancy Goldfish") waarbij het dier last heeft van de gevolgen van een dergelijke kweek zijn eveneens verboden.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 25-11-2018 15:07

Op ieder aquarium beurs zijn ook exemplaren van tropische exemplaren die onder hun eigen noemer vallen, maar die worden niet gezien en genoemd.

Daarbij is een gewone fantail als voorbeeld ook een fancy en zo zijn er tig anderen die onder de fancy vallen. Maar nog vreemder dat er al zonder te weten wat iemand als goudvis verkoper meeneemt al een halt word toegeroepen, dit is een best vooroordeel.

Een koi is ook altijd een kweekvorm die is gemanipuleerd, groeihormonen, kleurhormonen, etc, wees eerlijk die wereld is waar het allemaal zo’n beetje is uitgevonden.

Wat me nog het meest bevreemd is dat het forum in kwestie wel een eigen sectie heeft voor de fancy en daar word er niet over gerept; hypocriet en tegenstrijdig. Je hebt van deze organisatie een ongefundeerd kinderlijk antwoord gekregen.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 25-11-2018 16:00

Er zijn heel veel mensen die al een reactie hebben gestuurd in het verlede . Zelfs grote zaken als toeleveranciers etc. Maar ook die krijgen geen zinnig antwoord op deze vraag. Ik ga erover nadenken hoe en wat. Wellicht dat mijn Facebook pagina kan helpen.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 25-11-2018 17:25

Op betreffend forum komen de posts al binnen betreft mijn afscheidswoorden. Ze hebben nu net betreffend vivarium post van mij weg gehaald. Heeft toch online gestaan met de titel en sommige hadden het al gelezen voordat het geblokt werd. Kritiek op het heilige vivarium, noord korea, laf :P :wink:

Ik weet verder niet hoe de lijntjes op dat forum lopen m.u.v. enkele beheerders. Ik weet niet wie het daar voor het zeggen hebben. Na het plaatsen van mijn post had een beheerder denk ik al nattigheid gevoeld en hem verplaatst naar het goudvissen deel terwijl ik hem bij beurzen had geplaatst zodat de post boven aan stond bij het vivarium gedoe. Ik heb in het topic gevraagd waarom verplaatsen en vriendelijk verzocht hem terug te plaatsen waar hij stond omdat ik veel reacties wilde genereren en ik de link al via sociale media had uitgezet. De beheerder gaf aan het gevalletje voor te leggen aan het AF team en toen was het klaar. Moest mijn beklag bij vivarium doen. Ook geen reactie op mijn vragen verder wat het doel nu was van het forum. meningen etc. Heb zelfs nog aangeboden om de woorden sluiers weg te halen en we zouden zien welke vissoorten dan naar boven zouden drijven.

Maar goed hier hebben we verder niets aan dus verder kijken.

Ik ben niet van het face book maar lijkt mij wel een ultiem wapen. Laag drempelig en snel en veel gebruikt.

Iets van een sluierpardon bij het vivarium. Me too naar vivarium met mooie lieve foto van sluier. Goeie actuele pakkende titel en ik denk dat de opzet moet wezen dat juist het toe laten van de sluier veel ellende voorkomt omdat mensen dan de juiste info krijgen en niet bij de LFS een kommetje kopen met 2 sluiertjes. Dat elk soort met de juiste verzorging een prima leven kan hebben.

Natuurlijk moeten we wel rekening houden met negatieve berichten. Ik persoonlijk heb daar geen bezwaar tegen. we leven in een vrij land. Ik vind sommige soorten sluiers ook te zielig om te houden maar indien iemand dit wel graag doet en ze goed verzorgt ala wat kan mij dit dan schelen. Beter goed geinformeerd dan net doen als het niet bestaat.

Struisvogel politiek.

Het is we een beetje jammer dat ik veel moet werken maar zal zo af en toe even checken op nieuws, plannen etc. We moeten niet te lang wachten dan vivarium uit hersenen en staat de kerst voor de deur.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 25-11-2018 17:53

Wachten even Dino’s FB af, ik hou je ook op de hoogte.
Kijk Dino word uitgemaakt voor dr Frankenstein die monsters heeft en dit alles heeft het laatste woord nog niet gehad.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 25-11-2018 18:26

Ik weet ook niet of de face book pagina van Dino slim is om te gebruiken. Ik verwacht dat hier al menig discussie mee is geweest. Soms is het beter om met honing vliegen te vangen en na 1 vlieg moeten ze meerdere vliegen toelaten zelfs de stront vliegen :)

Natuurlijk is het wel heel belangrijk dat dino mee helpt verspreiden. Die heeft natuurlijk het gewilde fancy vrienden bestand.

Ik ben toch wel tot de conclusie gekomen dat er ook mensen zijn die het monsters vinden maar als je ze wijs op de belachelijke argumenten en ze laat inzien dat er ook geen vissertje in Vietnam zit met een emmertje en een zuurstof pompje en hun neon tetra vangt met een netje zodat ze nog lang en gelukkig in een nederlands aquarium kunnen rond zwemmen dat ze dan wel bij trekken. Zien dan wel in dat hun argumenten eigenlijk net zo belachelijk zijn.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 25-11-2018 19:19

thats’s my point, totaal ongefundeerde argumenten en met 1 vinger naar “ons” wijzen en met drie naar hunzelf.

small fish big pond
Lid FGF
Berichten: 59
Lid geworden op: 15-09-2018 18:26

Bericht door small fish big pond » 26-11-2018 19:16

michelle schreef:Ik weet ook niet of de face book pagina van Dino slim is om te gebruiken. Ik verwacht dat hier al menig discussie mee is geweest. Soms is het beter om met honing vliegen te vangen en na 1 vlieg moeten ze meerdere vliegen toelaten zelfs de stront vliegen :)

Natuurlijk is het wel heel belangrijk dat dino mee helpt verspreiden. Die heeft natuurlijk het gewilde fancy vrienden bestand.

Ik ben toch wel tot de conclusie gekomen dat er ook mensen zijn die het monsters vinden maar als je ze wijs op de belachelijke argumenten en ze laat inzien dat er ook geen vissertje in Vietnam zit met een emmertje en een zuurstof pompje en hun neon tetra vangt met een netje zodat ze nog lang en gelukkig in een nederlands aquarium kunnen rond zwemmen dat ze dan wel bij trekken. Zien dan wel in dat hun argumenten eigenlijk net zo belachelijk zijn.

Helemaal mee eens!

Plaats reactie