Boeken over de fancy Goldfish

Interessante boeken en links m.b.t. de goudvishobby [leden]
Plaats reactie
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Boeken over de fancy Goldfish

Bericht door Sanne » 01-11-2011 10:34

Ik ben al een tijdje op zoek naar goede literatuur boeken over de fancy goldfish. Dat mogen zowel engelse als nederlandstalige boeken zijn.
Voorlopig haal ik enkel mijn informatie van het internet. En ik vind het eigenlijk jammer dat ik geen boeken heb.
Welke boeken zouden jullie aanraden?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 01-11-2011 11:39

Hoi Sanne,

Ik raad je het volgende aan... voor nu :P


- Interpret guide to- Fancy goldfish By: Dr. Chris Andrews

Simpel klein boekje, eigenlijk voor de beginner, maar ook leuk voor de gevorderde. Leest makkelijk en is on point.


- Fancy Goldfish A complete guide to care and collecting By: Dr. Erik L. Johnson, D.V.M. and Richard E. Hess.

Word beschouwd als de "Goldfish Bible" staan veel interessante en gevorderde informatie in, inclusief medische procedures, injecteren, opereren, autopsie, etc.


- Goldfish Breeding and Genetics by: Joseph Smart and James Bundell

Kortom een heel uitgebreid boek over kweken en genetica bij de goudvis.


Nog 4 boeken, die niet perse met de goudvis te maken hebben, maar wel met zoet water vissen houden in het algemeen.

- Understanding coldwater fish by: Dick Mills

Leuk klein boekje, staat veel algemene info in.


- Creating a natural aquarium by: Peter Hiscock

Gaat over het inrichten van het aquarium. Staan veel planten en decoraties in, inclusief hoe the prepareren en behandelen.


- The manual of fish health by: Dr. Chris Andrews, Adrian Exell and Dr. Neville Carrington

EEN MUST, Ziektes, symptomen, behandelingen staan allemaal beschreven in dit boek.


- The simple guide to freshwater aquariums by: David E. Boruchowitz

Simpelweg geniaal voor een beginnende aquarium houder, alles word zo uitgelegd dat iedereen het kan begrijpen, en met een humoristische aanpak zodat het leuk leest. Simpelweg ook geniaal voor de gevorderde aquarium houder, omdat je nooit klaar bent met leren, en in dit boek zeker veel nieuwe zult opsteken.


Groet
Afbeelding

yamato38gunkei
Lid FGF
Berichten: 48
Lid geworden op: 29-11-2011 10:25

Bericht door yamato38gunkei » 06-12-2011 10:58

Als je veel meer wil te weten komen over de verschillende soorten Goudvissen in China en Hong Kong dan is "Goldfish in Hongkong" door Man Shek-Hay een fantastisch boek in de Engelse taal. Volgens mij een échte aanrader.

Mvg,
Geert Coppens

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 06-12-2011 12:29

Bovenstaande klinkt interessant.. wellicht dat ik eens een boekje via books.google ga aanschaffen :)

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 06-12-2011 13:58

Ik ga in januari als ik het geld heb toch ook eens een paar boeken aanschaffen :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie