Merlion Goldfish Championship (Finmood forum)

Interessante boeken en links m.b.t. de goudvishobby [leden]
Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 17-02-2012 21:32

Ja, wat is normaal. :)


Persoonlijk vind ik er geen mooie exemplaren tussen zitten.


Show waardig zijn ze allemaal niet, laten we eerlijk zijn. :wink:
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-02-2012 21:35

Ik heb er een paar tussen zien zitten (op 1 hand te tellen) welke ik nog wel showwaardig vind.
Maar zeker geen top exemplaren.

Mooi, ja er zitten wel een paar mooie tussen. Maar gewoon mooi is wat anders dan een showvis.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 18-02-2012 12:32

Ik vind OOK niet alle vissen mooi, en ik heb gewoon random wat fotos uit het topic geplukt. De kampioenen vind ik trouwens wel heel mooi, zeker in de Ryukin klasse. De Ranchu's zijn geen topklasse, sommige hebben een hele slechte rug, maar ach, het is een goudvisshow en leden mogen dan de vissen mee nemen die ze zelf mooi vinden.

Dit is ook een kampioen:
Afbeelding
Vind het een prachtige compacte vis.

En dan deze Oranda: vind hem mooi omdat hij wat voller is. Vaak zie je bij Orandas dat er op kopgroei geselecteerd wordt en niet op de body.
Afbeelding

Deze Ranchu: subtiel, misschien niet perfect, maar ik zou zoiets veel meer weten te waarderen dan de japanse Ranchu, want die vind ik TE massief en te veel kopgroei hebben:
Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 18-02-2012 13:01

die oranda met die ogen doet me een beetje denken aan mijn kweek.. stel je voor dat ik zo een visjes overhield :? :roll:
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Kingyo
Lid FGF
Berichten: 517
Lid geworden op: 26-10-2011 20:36

Bericht door Kingyo » 18-02-2012 13:33

@ FROST


Weet je misschien volgens welke standaard ze selecteren?


Vind de Demekin niet echt fantastisch, maar wel ok, qua standaard kloppen er een aantal dingen niet, maar dat ligt maar net aan welke ze hanteren.

De oranda, is qua standaard veel te kort en diep, kop is ook te kort. Hier weer, niet duidelijk welke standaard ze hanteren

De SVR ziet er geloof ik wel ok uit qua standaard


En ranchus te massief en teveel kopgroei? Kun je misschien laten zien wat je bedoelt, want ranchus(altijd Japans) horen normaal gesproken compleet in balans te zijn.



Wel leuk dat je deze show met ons deelt, mag ook wel gezegd worden vind ik :lol:


EDIT:

Worden de vissen trouwens in verschillende klassen en leeftijds categorieën beoordeeld?
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 18-02-2012 14:39

Een winnaar kan je niet beoordelen vanaf een foto.
Nadat ik de filmpjes heb bekeken werd het mij duidelijk dat er geen kampioenen tussen zwemmen.
De vissen welke ik wel redelijk vond zwommen slecht of waren inactief. Dat is gewoon een keiharde afkeur.
Die Demekin zit op de bodem.
Die SVR hangt schuin en zijn rug is achteraan hoger dan in het midden.

Ik zei al. Er zitten mooie vissen tussen.
Maar echt showwaardige vissen amper.
Wel weer leuk om te zien. In Nederland hebben we nog wel even iets om naar toe te groeien :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 25-03-2012 19:07

Due to unforseen circumstances the organizing committee is regret to announce the 3rd round competition has to be cancelled. The committee would like to apologize for the late notice and the inconvenience caused.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 25-03-2012 20:50

Wat was de reden hiervan? Of lees ik niet goed? :twisted:

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 26-03-2012 20:35

onverziene omstandigheden.

ik denk problemen met vergunningen ofzo. ziektes misschien. transportverbod. wie zal het zeggen :)

Plaats reactie