Rexie's +550L goudwater met bioloog

Voor de knutselaars [leden]
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 04-02-2013 19:36

ik heb hem een mail gestuurd met verzoek of hij mij de merknaam, producent en eventuele website kan geven.

met wat ik gezien heb kun je het totaal niet vergelijken met led uit de zee wereld.

dit is echt gemaakt voor zoetwater. en het ziet er ook niet uit als een ledstrip als hij brand. dan is het net als de traditionele TL buis gewoon een streep licht zonder onderbrekingen. en heel helder wit licht. dat moet je zien kan ik zo niet beschrijven.

ik wil het wel hebben in elk geval. want alleen al het geld wat je bespaard aan stroom en aanschaf nieuwe lampen genomen over 5 jaar is die hoge aanschafprijs meer dan waard. en het is duits en meestal wil dat ook zeggen degelijk.

to be continued.

goldfishy
Lid FGF
Berichten: 181
Lid geworden op: 13-02-2012 22:38

Bericht door goldfishy » 04-02-2013 19:58

Ik ben benieuwd :-)

Als het strips zijn dan kunnen het ook smd leds zijn van type 3528 of 5050. Die zitten meestal per 2 of 3 leds in een segment die je tot lengtes van 5 meter kan kopen. Die strips kan je ook krijgen in ip68 variant zodat ze waterdicht zijn.

Brunoc
Lid FGF
Berichten: 29
Lid geworden op: 13-01-2013 23:24

Bericht door Brunoc » 05-02-2013 23:04

Hallo,

Nu het hier toch over LED gaat, kennen jullie de firma kitelight?
Ik ben nog helemaal nieuw in het gegeven en zou graag jullie mening over hun producten eens horen...

Alvast bedankt.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 06-02-2013 13:26


Beste Harald,



De bioloog is klaar en kan opgehaald worden in Asten.



Met vriendelijke groet

Leon Klaassens

:whaa: :cheer: :whaa:

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 06-02-2013 13:54

goldfishy, brunoc,
http://www.lum-light.de/index.html

dat merk word het.
zal er binnenkort dieper op ingaan. dat andere merk zegt me niets. maar dat wil niks zeggen want het is nog vrij nieuw allemaal dat led gebeuren als hoofdverlichting.
meteen een kleine correctie, ze maken ook zeewater producten. ik dacht alleen zoetwater.

en mede door dit stukje laat ik me wat meer door hem beïnvloeden als een gemiddelde LFSverkoper:
door de HBO studie afvalwater-technologie van Maurits en zijn interesse en kennis in (micro)biologische en chemische processen..
geen gezever en gelul maar gewoon keiharde aantoonbare feiten. :)

bron: http://www.pentazona.nl/over-ons/

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 06-02-2013 16:22

ik ben blij. en wat glimt hij nog mooi he. hij moest eens weten hoe die eruit gaat zien over een half jaar. :twisted:

totaaltje, je ziet de dubbele wanden zo goed zitten. hier heb ik voor gekozen om zuurstof en gas uitwisseling zo optimaal mogelijk te houden. zonder extra hulpmiddelen is dit de beste setup.
Afbeelding

rand voor de roostertjes op te laten rusten tbv filtermateriaal. die plaatjes dienen ervoor dat water kan blijven stromen, en het niet zo gauw dichtslibt met molm en andere zaken.
Afbeelding

waterloop richting duidelijk gemaakt. het valt er van bovenaf in, zwaartekracht doet de rest. (filtermateraal nog toe te voegen^^)
Afbeelding

semi-totaaltje met roostertjes op de juiste plaats.
Afbeelding

laatste vak groter ivm buffer aquarium. ( zodat restwater uit overloop en leidingen kan verzamelen als stroom uitvalt cq pomp het begeeft.) erg belangrijk als je geen natte voeten wil hebben. denk er dus goed over na en laat er een berekening op los.
Afbeelding

totale afmeting 90x35x40= 126 bruto liter inhoud. maar zoals je ziet valt er nog wel een deel vanaf.

nu kan ik eindelijk echt gaan bouwen, aansluiten en testen of alles niet lekt...inclusief hoofdaqua want dat weet ik ook nog niet eens 100% zeker.
als dat allemaal mee gaat vallen kan ik aan de lichtkap gaan beginnen.

@Bash en brian
ben dik tevreden. prijs goed kwaliteit goed. netjes afgewerkt voor zover het mogelijk is met een bioloog. afspraken nagekomen,nette service en korte communicatielijnen, maten kloppen exact. extra stabilisatiestrips aangebracht wat niet eens had gehoeven. 5 jaar garantie. als ie niet lekt (wat ik ook niet verwacht) ga ik er zeker meer bij bestellen.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 06-02-2013 16:36

Ziet er mooi uit hoor :D

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 06-02-2013 16:43

@Rex: Super, ziet er ook erg keurig uit! Ik weet voldoende en weet waar ik mijn bioloog ga bestellen! Heel erg bedankt voor de uitgebreide foto sessie 8)
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 06-02-2013 18:18

Ziet er goed uit Rex.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 06-02-2013 20:30

Nice!
Hoe zijn de randen van het glas afgewerkt? Net zo glad als een fabrieksaquarium of zijn ze nog scherp?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie