Mooie planten

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
Plaats reactie
Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Mooie planten

Bericht door Popsy » 27-09-2013 11:43

Hoi,

Even n vraag.
Wie weet nog namen van leuke en mooie planten voor in m'n aquarium.
Afgelopen maanden is er in m'n bak van allerlei planten dood gegaan, heel m'n waterpast is weg, camboba, Belgisch groen.

Ik heb niet mee kunnen helpen door m'n schouder operaties dit jaar. En is nu een beetje verslonst.
Veel alg en weinig planten, dus wil er weer wat bij.

Iemand een idee?
Mooie planten, die snel groeien etc. :)
Ik wil gaan bestellen bij aquarium planten.com heb ik vorige keer ook gedaan.

Groetjes!

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 27-09-2013 17:41

Onlangs heb ik ook nieuwe planten bij geplaatst in mijn aquarium.

De Bacopa amplexicaulis is een erg mooie plant en groeit flink als hij aanslaat natuurlijk. Dit is dezelfde plant als waarvan bij Rietje een flinke bos van in haar bak te zien is beetje links van het midden.

Het Belgisch groen (Hygrophila polysperma) en de waterpest (Elodea densa) ben ik ook gewoon erg weg van omdat het zo lekker snel groeit.

De Cyperus helferi heb ik voor het eerst genomen en vindt deze echt heel mooi en de vissen blijven er goed vanaf tot nu toe en wordt ook niet zo makkelijk uit de grond getrokken. Is denk ik geen heel snelle groeier en hoe deze plant het op termijn gaat doen weet ik ook nog niet.

De Rotala sp. Vietnam heb ik genomen om eens te proberen maar ook hier weet ik nog niet van hoe die het gaat doen.

Vallisneria is tot nu toe mijn grootste favoriet bij de sluiers die doen het altijd goed.

En nog wat drijfplanten als de Pistia Stratiotes en Limnobium laevigatum. Die wilde vorige keer maar niet aanslaan dus hopelijk lukt het deze keer.

Popsy
Lid FGF
Berichten: 797
Lid geworden op: 06-01-2012 13:10

Bericht door Popsy » 27-09-2013 19:12

Pat schreef:Onlangs heb ik ook nieuwe planten bij geplaatst in mijn aquarium.

De Bacopa amplexicaulis is een erg mooie plant en groeit flink als hij aanslaat natuurlijk. Dit is dezelfde plant als waarvan bij Rietje een flinke bos van in haar bak te zien is beetje links van het midden.

Het Belgisch groen (Hygrophila polysperma) en de waterpest (Elodea densa) ben ik ook gewoon erg weg van omdat het zo lekker snel groeit.

De Cyperus helferi heb ik voor het eerst genomen en vindt deze echt heel mooi en de vissen blijven er goed vanaf tot nu toe en wordt ook niet zo makkelijk uit de grond getrokken. Is denk ik geen heel snelle groeier en hoe deze plant het op termijn gaat doen weet ik ook nog niet.

De Rotala sp. Vietnam heb ik genomen om eens te proberen maar ook hier weet ik nog niet van hoe die het gaat doen.

Vallisneria is tot nu toe mijn grootste favoriet bij de sluiers die doen het altijd goed.

En nog wat drijfplanten als de Pistia Stratiotes en Limnobium laevigatum. Die wilde vorige keer maar niet aanslaan dus hopelijk lukt het deze keer.
Dankje pat!

Ja hoornblad en waterpest ga ik ook doen.
Dankjewel voor de namen, heb ze even opgezocht!
Mooie planten, ook die sprietjes die Cuperus.

Ga binnenkort even bestellen.
Als ik t ook kan bijhouden in t aquarium :) ivm m'n schouder
Zodat ze heel blijven en elke week poetsen:)
Dankjewel!

Plaats reactie