2e bak staat nog geen idee wat ik met de inrichting wil

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
Friendsliz
Lid FGF
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-12-2018 01:52

2e bak staat nog geen idee wat ik met de inrichting wil

Bericht door Friendsliz » 15-12-2018 20:04

Nou hij staat eindelijk ferplast star 120 en in de kleine kamer een rio 240 😄. Had nog contact met de aquarium vereniging want de ferplast staat waterpas maar met vullen van links naar rechts verschilt het 1 tot 3mm maar dat mag geen probleem zijn. Zolang het geen cm zijn. In de ferplast zitten nu 6 sluiers in de rio 4😄 hoor graag jullie ideeën want moet nog wel wat bij komen volgende maand ofzo.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Friendsliz
Lid FGF
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-12-2018 01:52

Re: 2e bak staat nog geen idee wat ik met de inrichting wil

Bericht door Friendsliz » 15-12-2018 20:05

Friendsliz schreef:Nou hij staat eindelijk ferplast star 120 en in de kleine kamer een rio 240 😄. Had nog contact met de aquarium vereniging want de ferplast staat waterpas maar met vullen van links naar rechts verschilt het 1 tot 3mm maar dat mag geen probleem zijn. Zolang het geen cm zijn. In de ferplast zitten nu 6 sluiers in de rio 4😄 hoor graag jullie ideeën want moet nog wel wat bij komen volgende maand ofzo.moschien nog iets van echte planten pf nog iets van kunst erbij zoals in de ferplast nu.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 15-12-2018 21:51

Mooi hoor :P heb je op beide een ingedraaid filter?

Friendsliz
Lid FGF
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-12-2018 01:52

Bericht door Friendsliz » 15-12-2018 22:09

Ja zeker in de rio 240 het binnenfilter wat al draaide en het buitenfilter op de ferplast gezet die in de rio 240 zat😊😁

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 16-12-2018 13:27

Aaah dat is fijn dat je dat in huis had. scheelt weer een hoop verversen en geklooi.

Leuk om te gaan bedenken wat je qua inrichting wil. Is ook erg afhankelijk wat je wil qua onderhoud en het gedrag van je monstertjes.

Kijk eens op internet fotos en daar zul je vast iets tegen komen wat jij mooi vind. Ik ga je niet de fun van dit ontnemen :lol: :P :roll: De ervaringen die je tegen kom zal op een gegeven laten blijken wat houdbaar voor jou en de vissen is.

Ik heb door de jaren heen al heel wat gescaped maar te frustrerend. Mijn vissen slopen zowat alles wat in hun bek past. Slopen ze het niet met de bek dan volgende ochtend alles boven in drijven door een paai nachtje. Bodem ja of nee. algen teostanden. Zoveel mogelijkheden en onmogelijkheden.

Heel veel plezier met uitkiezen en laat ons ook mee kijken wat voor moois je ervan maak en dat we mee kunnen lachen met de trail en error zaken.

Friendsliz
Lid FGF
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-12-2018 01:52

Bericht door Friendsliz » 16-12-2018 17:07

Idd verlopig hou ik het zo en dan maar eens kijken😊 komt elk geval geen bodem al.twijfel ik aan filterzand een miniscul laagje maar ja. Rustig over na denken😊

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 16-12-2018 18:58

Volgens mij heeft wil een aardige planten bak met haar orandas. Alleen beetje moeilijk te laten zien want zij heeft vaak problemen met fotos posten maar wellicht wil ze een poging doen.

Qua enigzins houdbare plantjes. vallisnera giganthea (nitraatvreter), planten op z on wortelstok die niet in de bodem hoeven. weet even de namen niet, meen Anubis en een of andere varen. Waterpest heb ik er ook wel in maar hier eten ze wel van is groene snack.

Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 17-12-2018 00:19

Dilemma🤔 google even en doe inspiratie op want er zijn zoveel ideeen met bare bottom.
Wat dacht je van zoiets en dan nog tig mosballen her en der.

Afbeelding

Friendsliz
Lid FGF
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-12-2018 01:52

Bericht door Friendsliz » 17-12-2018 05:54

Dat is leuk gedaan ik wil iets van een anubias op hout of zuignap maar wil daar eerst eens uitzoeken waar dat betaal baar is😊

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 17-12-2018 11:12

Ik bestel plantje bij aquaplants online. Altijd mooie bossen en goed verpakt. Die hebben ook de zuignappen super fish en plantenklemmen van jbl. Ik maak wel bosjes met elastiekje en hang met zuignap aan raam. Die in die potjes wat Yoshi post zijn die varens. Hebben geen bodem nodig. Vallisnaera doet het bij mij ook redelijk zonder bodem.

Die plantenklem soort haarspeld is weer makkelijk om onder een steen te schuiven. Bosje met elastiekje maken, klem erdoor en die weer onder grote steen schuiven. Is het hufter proef. Hoewel ik ook wel bosjes in bekken heb zien rondzwemmen met zuignap en al :wink: :lol: Als ze straks volwassen zijn grote bek met xxxl zuigkracht………….

Plaats reactie