Inrichting ferplast star 120

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
Plaats reactie
Friendsliz
Lid FGF
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-12-2018 01:52

Inrichting ferplast star 120

Bericht door Friendsliz » 16-04-2019 20:42

Zo ik heb het een en ander veranderd veel gebeurd, zo is de Juwel Rio 240 weg. Had een bactieriele infectie waardoor ik 3 sluiers ben verloren. En heb ik dus 3 overbevolkingπŸ™ˆ. Maar er komt deze zomer een Juwel trigon 190 liter in de plaats in de woonkamer. Want het aquarium in de kleine kamer was niks. De ferplast star heeft nu wel wat inrichting heb laagje zand toegevoegd wat ze heerlijk vinden. Dus ben benieuwd naar jullie reacties. Volgende week gaan we nog een mooie sluier halen waardoor tijdelijk 3 overbevolking maar met 3 maanden hopelijk 2e bak dus tot die tijd 2x 50% waterwissel tot de nieuwe bak er is😁 daar gaan dan de kleintjes in 3 stuks😊
Afbeelding

Friendsliz
Lid FGF
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-12-2018 01:52

Re: Inrichting geplast star 120

Bericht door Friendsliz » 16-04-2019 20:44

Friendsliz schreef:Zo ik heb het een en ander veranderd veel gebeurd, zo is de Juwel Rio 240 weg. Had een bactieriele infectie waardoor ik 3 sluiers ben verloren. En heb ik dus 3 overbevolkingπŸ™ˆ. Maar er komt deze zomer een Juwel trigon 190 liter in de plaats in de woonkamer. Want het aquarium in de kleine kamer was niks. De ferplast star heeft nu wel wat inrichting heb laagje zand toegevoegd wat ze heerlijk vinden. Dus ben benieuwd naar jullie reacties. Volgende week gaan we nog een mooie sluier halen waardoor we dus tijdelijk 3 overbevolking hebben maar met 2 a 3 maanden is de 2e bak er dus tot die tijd 2x 50% waterwissel tot de nieuwe bak er is😁 daar gaan dan de kleintjes in 3 stuks😊
Afbeelding

Friendsliz
Lid FGF
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-12-2018 01:52

Bericht door Friendsliz » 16-04-2019 20:47

Volgens mij ging er wat mis πŸ™ˆ

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 18-04-2019 10:39

Ziet er erg leuk uit hoor. Zo met die bodem hebben ze wat te grondelen. Ik ga vandaag ook weer een bodem in me aquarium doen. Waarom doe je niet wat echte plantjes in je aquarium? Tja over bevolking is niet zo fijn maar als je vaker wat grote hoeveelheden ververs moet dat voor dat poosje wel goed komen. Je kunt ook meer dan 50% verversen hoor. Schoon watertje voorkom je weer een hoop ellende mee.

Erg jammer dat je 3 sluiers ben verloren aan bacterieel. Waar heb je mee behandeld? Nu duimen dat het weg is en weg blijft. Zorg dat je altijd wat in huis heb voor dit euvel. Des te sneller je ingrijp met bacterieel des te meer kans op genezing/vermeerdering.

Friendsliz
Lid FGF
Berichten: 37
Lid geworden op: 05-12-2018 01:52

Bericht door Friendsliz » 18-04-2019 13:29

Hoi Michelle ik heb het behandeld met bactopur. Ik berbers nu normaal rond de 80% per week 1x en wil naar 2x 50% maar in juni komt er een Juwel trigon doe kunnen we in de woonkamer kwijt zo dat we er ook van kunnen genieten ik ben aan het kijken voor Lieshout met unubias maar ben er nog niet uit vandaar1πŸ™ˆπŸ˜Š

Plaats reactie