Ideeën/tips/vragen m.b.t. de inrichting van bare-bottom

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 10-02-2012 11:00

Ik vind het persoonlijk het mooist met de steentjes in de plantenbakjes in dezelfde kleur als de wanden, allesinds bij die zwarte van in het filmpje in het blauw heb ik het nog niet gezien maar je zal er wel iets moois van maken! :)

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 10-02-2012 11:04

Dat ga ik zeker proberen! :D
Dit zou voor mij ook de eerste bare-bottom bak zijn, eens kijken of het bevalt en ik eraan kan wennen.
Het duurt allemaal wat langer maar ik ben zo'n twijfelaar met alles en heb eigenlijk toch liever een meterbak i.p.v.
de 80cm die ik eigenlijk maar kwijt kan dus ben nog aan het kijken of ik echt geen meterbak kwijt kan met wat schuiven
enzo. :lol:

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 10-02-2012 12:24

zo grappig hoe iedereen hier alles verschuift om toch maar die enkele cm meer bak in huis te krijgen :D

Goed bezig allen! :)

Ik ga misschien die ovenschaaltjes met planten ook eens proberen in de toekomst. Nu ben ik tevreden met mijn hout en de daarop gebonden javaveren :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 10-02-2012 21:35

Had ff snel wat in elkaar geflanst.
3 soorten. Gewoon standaard de kale bak en dan 2 of 1 pot(jes) met zand/grind en dan zou er nog een stuk hout dat ik heb ofzo inkomen met javaren.

http://i1012.photobucket.com/albums/af2 ... leding.jpg

Is er nog een verfsoort die jullie aanraden om het glas mee te verven?

@ Rietje: Wat heb jij voor verf gebruikt?

Wij hebben ook een verfspuit, misschien is dat een idee?


(Bericht aangepast door ZSjonnie: Link van de foto gemaakt vanwege het formaat)

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 10-02-2012 21:51

Ik zou het juist zo rustig mogelijk proberen te houden.
Dus bijvoorbeeld enkel het bakje in het midden.
Ik hou heel erg van de kitscherige uitstraling bij bare-bottom bakken.
Zelf houd ik mijn bare-bottom helemaal zonder planten. Helaas is wel de techniek in beeld.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rietje
Lid FGF
Berichten: 1832
Lid geworden op: 07-11-2011 15:34

Bericht door Rietje » 10-02-2012 22:03

Ik heb gewoon normale verf gebruikt, heb de kleur laten mengen bij een doehetzelf-zaak! :D Gewoon aflak. Ik heb nog verf over, alhoewel het miss nu wel bevroren is.. Maar jij wilde donker blauw. Een blikje van zo'n 15 euro heb ik laten mengen. Je hebt nauwelijks wat nodig! :D

Ik heb het gewoon gerold met een roller!
Afbeelding

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 11-02-2012 22:33

Ik heb 2 roze stenen in mijn bak geplaatst van de week. Op 1 van de 2 heb ik met visdraad een anubis gebonden. 2 bosjes gemengd groen heb ik met elastiekjes per bosje aan elkaar gebonden en dat weer met een draadje aan een zuignap. Verder heb ik ook nog 1 anubis aan een zuignap gebonden ook doorzichtig en aan de bodem geplakt. Weet niet of het allemaal blijft zitten want er zit nog geen vis in ha ha :D

Heb een achterwandposter gekocht van Juwel, een donkere stenen achtergrond. Onder de bodem heb ik plakplastic gedaan in een zwart gespikkeld motiefje. Lijkt net of het grind is. Alleen met de lampen aan zie je dat niet goed maar zie je gewoon een donkere en wat spiegelende ondergrond. Wel mooi vind ik zelf.

Moet nog ideen opdoen voor eventueel een ander soort plant ernaast want heb ook nog 2 hele mooie blauwe stenen liggen maar weet niet of ik die er ook in ga doen want wil wel zoveel als mogelijk zwemwater bewaren uiteraard.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 11-02-2012 23:17

@ ZSjonnie: Ik kijk wel even hoe ik het ga doen.
Inderdaad moet het rust uitstralen vind ik, de aandacht moet naar de vissen.
Denk dat ik dus gewoon voor 1 bak in het midden ga dan.

@ Rietje: Zoiets was ik ook van plan.
Ik las ergens dat de kleur een tint lichter moet zijn of donkerder dan de kleur die je wilt, omdat het licht van het aquarium en het verven op glas de kleur een beetje veranderd.
Weet iemand een beetje wat ik bedoel en kan iemand me daarmee helpen?..

@Goud: Ben benieuwd. Foto's?:P

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 12-02-2012 09:53

Het is niet zo heel goed te zien (foto's van digi laden op dit is met telefoon) , licht aquarium gaat pas over een uur aan en dan ben ik weg:

Afbeelding

In het tijdelijke aqua is wel te zien hoe de bosjes groen vastzitten (mijn hondje deed halverwege het filmpje het gordijn ervoor :D )

Afbeelding

Goud
Lid FGF
Berichten: 655
Lid geworden op: 26-01-2012 19:50

Bericht door Goud » 12-02-2012 09:55

Zodra in mijn nieuwe aqua de bosjes groen overgeplaatst zijn (heb er dan 4 met zuignappen, nu nog 2 in potjes zonder glaswol uiteraard gewoon met elastiekjes aan de potjes vast) dan wil ik voor de zuignapjes iets maken zodat het niet lijkt alsof de bosjes erachter zijn geplant.

Ik heb wel een filmpje kunnen maken met het licht aan. De bosjes groenen komen dus ook met zuignappen en die 2 uit het andere aqua komen er dus bij. De anubis was gister losgeraakt met steen toevoegen. Drijft nu met zuignap rond maar hoort op de grond voor de linkersteen te staan :D

Afbeelding

Plaats reactie