De bodem van Iglo er ook uit

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
Plaats reactie
Iglo
Lid FGF
Berichten: 270
Lid geworden op: 11-02-2012 14:21

De bodem van Iglo er ook uit

Bericht door Iglo » 23-02-2012 21:04

Mijn huidige bak staat nu bijna een jaar en ik heb het idee dat een bodem bij sluiers gewoon een beetje onhandig is eigenlijk. Ik had mooi aquariumzand gekocht destijds, uren zitten uitspoelen en het rare is, er groeien niet eens planten in mijn bodem. Conclusie: Tijd om eens wat anders te proberen. De afgelopen maanden heb ik genoeg problemen gehad met mijn vissen en dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Intussen ben ik druk bezig voorbereidingen te treffen, want ik zal hier pas zaterdag mee aan de gang kunnen gaan. Mijn oude aquarium is op tafel geïnstalleerd en zal gevuld worden. 50%kraan- 50% aquariumwater. Bruissteentje in en de magische middeltjes van Dino erin. Toxic remover en crystal clear. En dan de vissen erin.

Daarna zal ik een andere bak vullen met water en daar mijn filter op aansluiten en een bak voor de planten. En dan het restwater en de bodem eruit, alles goed schrobben en zuiver maken. Daarna weer vullen met kraanwater, filter aansluiten, het water waar het filter op gedraaid heeft toevoegen, toxic remover en crystal clear toevoegen. Wachten tot het helder is, intussen planten slakvrij maken en terug zetten. Water testen en aan de hand daarvan vissen terug zetten.


Of het allemaal in een zaterdag gaat passen xD Ik hoop het. Ik ben zo ellendig met water >.> knoeien enzo. Op zich zou het misschien zelfs beter zijn als de vissen zondag terug zouden gaan... Of niet? Twijfel daar wel over.

Morgen ook nog even op jacht voor nieuwe verlichting. De verlichting die ik nu heb is nog van de vorige eigenaar, geen idee wat het is. Ik had een hoop gelezen over T5 lampen, dat lijkt me wel wat. :P


Als je nog tips en goede adviezen of kritieken hebt, dan is nu het moment daar. ^_^
Afbeelding

Plaats reactie