Van een aquarium met bodem naar een Bare Bottom

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
Gast

Bericht door Gast » 26-10-2011 23:48

Misschien wat ronde stenen in het midden van je aquarium leggen :) Ziet er erg leuk uit, spreek uit ervaring. Alleen moet je uitkijken voor je glas. Er zit zo een barst in.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 26-10-2011 23:53

@Frost: ik tikte in google 'bare bottom' in en ik kwam uit bij je aquarium :). Die ronde stenen vind ik ook heel erg mooi. Heb er nog liggen hier. Inderdaad ik heb alleen wat schrik voor het barsten van het glas. Mij kennende laat ik zo een steen dan weer is prongeluk vallen :).
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 26-10-2011 23:56

:lol: Als ik dat intik op Google krijg ik iets HEEEEL anders!!! :lol:

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 27-10-2011 00:01

Haha, frost, waarom staat jou 18+ filter uit? :lol:

En je zou een japanse mat onder de stenen kunnen leggen ;)
In die mat kan je dan meteen wat waterplanten laten groeien...
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 27-10-2011 00:03

ZSjonnie schreef:Haha, frost, waarom staat jou 18+ filter uit? :lol:

En je zou een japanse mat onder de stenen kunnen leggen ;)
In die mat kan je dan meteen wat waterplanten laten groeien...
Wat moet ik mij bij een japanse mat voorstellen? :D
Een soort van filtermedium? :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 27-10-2011 00:12

Ja google er maar eens op.
Het is van hetzelfde materiaal als de sponzen in je filter.
Deze worden gebruikt in de grote filters van vijvers.

Het mooie hieraan is dat je het mooi op maat kan knippen en dus een mooi eilandje kan maken voor je stenen en planten.
Zo kan je bijvoorbeeld ook op meerdere plekken zo een stukje creëeren.
Buiten dat kan je ook regelmatig die matten eruit halen en schoonmaken om huisvesting voor ziektekiemen te vermoeilijken.
Als er planten in groeien, moet je alleen een beetje voorzichtig zijn dat je de planten niet beschadigt.

Bash heeft dit ook toegepast en kan er misschien wat voorbeelden van laten zien.
Ik heb al een registratie op dit forum gezien, dus nu nog even afwachten tot ze positief mee gaat forummen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 21-04-2012 13:15

ik ben aan het twijfelen om misschien terug een bodem aan te schaffen. Als ik dit doe dan gaat mijn verversbeleid wel opgedreven worden en wordt de bodem zo goed als elke dag even afgezogen.
Maar ik twijfel echt omdat ik bare bottom echt zo gemakkelijk vind en daar echt een voorstander van ben.

Ik mis een mooi beplant aquarium zoals Pat bv.
En dit vind ik ook echt leuk
http://www.youtube.com/watch?v=JUVu6uEd ... re=related
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 21-04-2012 17:08

De bak van het filmpje is inderdaad wel mooi,maar die is wel heel lastig schoon te houden met die grote stukken hout em bijna de gehele bodem bedekt met hout en planten.
Ik was laatst in een lfs die merendeel koi deed verkopen en daar hadden ze matten op rol waar eem grindlaag op geplakt was!!!
heb je toch het uiterlijk van zand maar wel makkelijk schoon te houden :lol: en dan icm paar mooie stenen en je eigen hout met javavaren.
Zelf ben ik en mijn visjes wel blij met mijn zandbodem en mijn plantjes :D
Afbeelding

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 21-04-2012 17:14

@ Rogolf: Ik heb zelf ook naar die folie met die steentjes op staan kijken en vind dit ook mooi maar als je erover wreef bleek dit toch vrij scherp te zijn dus ik denk niet zo een goed idee...

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 22-04-2012 00:00

Dat heb ik inderdaad niet gedaan,maar de steentjes mogen toch niet scherp zijn omdat ze met het grondelen iets zouden kunnen beschadigen maar aangezien deze vast zitten kunnen de vissen er ook niet mee grondelen.
Het is dan natuurlijk wel zo dat als ze er langs af zouden zwemmen,ze zichzelf op die manier kunnen beschadigen.
Afbeelding

Plaats reactie