60x60x60 groeibak!!

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
Plaats reactie
rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

60x60x60 groeibak!!

Bericht door rogolf1 » 02-07-2012 22:26

Nu heb ik op marktplaats een leuk aquarium gezien.
Het betrefd dus een 60x60x60 bak met interne juwel filter (1500 l/ph),er kan zo'n 225 liter water in
Nu is mijn vraag,zou dit goed zijn voor kleine visjes optimaal te laten groeien?
Ik wil hem dus gaan gebruiken om ongeveer 2 kleine visjes (liefst ranchu) te laten groeien in een zo goed mogelijke omgeving (veel water verversen en vaker op een dag eten te geven en dus ook natuurlijk bare bottom :wink: )
Daar ik dat in mijn eigen gezelschapsbak eigenlijk niet kan,aangezien ik dan meer moet gaan verversen en meer zou moeten gaan voeren,maar dat is weer niet zo goed voor mijn waterkwaliteit.
Dus in dit bakje opgroeien en dan als ze volgroeid zijn in mijn grote bak.
Mijn plaats is helaas beperkt,maar omdat dit,ondanks zijn 60cm toch aardig wat liters heeft dacht ik dat dit wel een goed alternatief is!!

Weet niet of het topic hier goed staat,anders moet het maar even verplaatst worden door een mod.
Afbeelding

Gast

Bericht door Gast » 03-07-2012 09:34

Ranchus hebben om zich goed te kunnen ontwikkelen laag water nodig.
Ryukins zouden wel kunnen, maar het is maar 60 cm lang, daar zullen ze in no-time uitgegroeid zijn :wink:

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 03-07-2012 10:05

Op zich kan het wel voor even als ze nog heel klein zijn maar ik denk dat de zwemruimte al snel te klein zal worden.
Maar wat je zegt tot ze "volgroeid zijn" dat is wel heel lang...
Houd er ook rekening mee dat deze ook 20cm kunnen worden dus dan is die 60cm veel te wenig.
Dat ze een laag waterniveau nodig hebben klopt maar ik dacht dat het beste was onder de 70cm dus dat is op zich geen probleem.
Ik zie niet in waarom dat niet in jouw bak met de rest zou kunnen als ze al wat groter zijn en niet meer opgegeten kunnen worden, je zorgt daar toch ook dat je waterwaardes goed zijn en je zal die ook wel meerdere keren op een dag eten geven.
Kijk maar naar Catfish Eline, die doet het ook zo.

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 03-07-2012 12:55

Maar is het niet zo dat ze sneller en beter groeien als je bijna dagelijks water zou verversen en vaker voert.
Mijn grote bak is het water natuurlijk ook wel goed qua bacterien enz. maar ik ververs maar 1x in de week 50% en geef ze maar 2 x per dag te eten,en er zitten natuurlijk meer vissen in die allemaal honger hebben en de grotere vissen zijn er ook sneller bij dus krijgen ook meer binnen.
Misschien dan tich maar kijken voor een meterbak en daar een wat lager waterniveau aanhouden. (word wel nog vaak over gediscussieerd of het nu wel of geen nut heeft,zover ik erover gelezen heb)
Afbeelding

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 03-07-2012 13:07

Dan lijkt het mij inderdaad beter van een meterbak te nemen als je daar de plaats voor hebt, daar kan je ze wel lang in houden.
Dat hangt van persoon tot persoon af en van aquarium tot aquarium, mijn kleine ranchu's gaan wel bij de andere (grote).
Daar wordt inderdaad vaak over gediscussieerd maar ik denk dat het waterniveau van de meterbakken wel nog goed is hoor.

Plaats reactie