is de Bak indeling mooi /goed?

Planten, bare-bottom, hout, stenen en meer [leden]
Gast

Bericht door Gast » 17-07-2012 12:06

Rex Hunt schreef:dat zal vast wel goed komen.

je kan ze ook wat sticks van je koi geven. aangezien ze toch alles opeten.
gebroken algtabletten lusten ze ook.

en van alles wat je zelf ook eet:

fruit
groenten
kaas
aardappel
etc

als je er maar voor zorgt dat het in de bek past. niet te groot dus.
voer van de koi dat drijft en heb er al een die moeite heeft met zwemmen?
heb nog zinkend koivoer voor jonge koi maar dit is 63 % eiwit .. wel van takazumi.
alleeen weet ik niet of dit sluierstaarten mogen hebben omdat ze anders snel dik worden..
wat voor kaas ? groente of fruit? wil niet te veel rommel in bakje hebben vandaar.

Gast

Bericht door Gast » 20-07-2012 02:13

is al opgelost kwa voer voor tot begin augustus minimaal want heb a+ plus gekregen van matzu :)
mijn moeder en ik had trouwens een vraagje:
zou het aquarium wat kunnen worden aangekleed zonder nadeligheid van de vissen?
want het aquarium is nou wel heel erg kaal.

planten ga ik stuk voor stuk maar de bak uit halen want gaan alweer dood :cry:
ik geef de strijd denk ik al bijna op met die planten ze gaan de hele tijd dood... en wil niks aanslaan :(

iemand een tip voor dit?

en dan nog een vraag:
mijn moeder zegt dat me vissen hyper zijn :roll: hoe komt dit zij zegt dat ze rustig moeten zwemmen en mischien gestresst zijn door dat de bak zo open is maar dit is toch niet?

groetjes bart

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 20-07-2012 02:28

Ik zou er niets in plaatsen, dat neemt alleen maar onnodige liters in beslag.
Zoals de bak nu is kan je veel beter onderhoudt plegen en op deze manier is het voor je vissen nog wel even te doen.
Je zou bijvoorbeeld de achterruit, zijruiten en bodem kunnen beplakken met een folie (zwart, blauw?), dat ziet er strak uit en dan vallen je vissen echt op.
Als je vissen opvallen kijk je niet eens meer naar de rest van je bak.

Ik vond ze ook al wat stressend zwemmen.
Waar staat de bak? Wordt er continu voorbij gelopen? Staat hij vlak naast een deur of precies tegenover een deur?
Schijnt er licht van een tv of monitor in je bak? Staan er speakers naast of staat er vaak hard muziek aan?

Als de bak echt op een rustige plek staat zou het misschien nog aan de stroming kunnen liggen.
Ik kan bijna niet geloven dat de stroming te sterk is, maar als het zo zou zijn kan je een paar gaatjes van de sproeibuis ietsjes uitboren.
Hierdoor staat er minder druk op de buis en wordt je stroming minder.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 20-07-2012 02:39

de bak staat op mijn kamer recht s in de hoek.
ik heb me laptop op me kamer maar meer niet ,
vissen kunnen zien wie er langslopen want deur staat meestal open en hij staat net voor de raam.
heb al een planten achtergrond..
maar mijn moeder kijkt nu eigelijk meer naar de indeling...
gaan denk je de vissen vergroeien hier heel erg?
of gaat dit wel mee vallen met goed onderhoud enz.
de stroming is aan de bovenkant van de aquarium dus opzich zouden ze er weinig last van moeten hebben..
soms staat er muziek hard aan maar dit is niet heel vaak.
maar wat zou weinig ruimte in de bak kwa liters innemen? en toch een beetje de bak verfraaien?
paar nep planten vanwege dat me echte planten telkens dood gaan??
hebben de vissen een schuilplaats nodig?

Bericht aangepast door ZSjonnie: Onnodige quote eruit gehaald.

rogolf1
Lid FGF
Berichten: 668
Lid geworden op: 05-02-2012 11:29

Bericht door rogolf1 » 20-07-2012 08:05

de vissen hebben volgens mij niet echt een schuilplaats nodig. (alleen als ze verstoppertje gaan spelen,maar dat doen ze niet zo vaak :D )
Anders kijk is een x in het foto album van matti,die heeft een zwarte bodem en zwarte achterkant,maak je aan de achterkant een wand van luchtbelletjes en dan zou je nog (heb ik ook) een paar halve mosballen van de action erin kunnen doen voor de aankleding.
Dat ziet er superstrak uit (zo ga ik het waarschijnlijk ook doen als ik straks vakantie heb, in mijn bak :wink: )
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 20-07-2012 21:13

Goudvissen schuilen alleen in een stresssituatie, dus schuilplaats is niet nodig.
Als je echt goed onderhoudt pleegt moet het nog wel even goed gaan. Als je ze hier lang in wil houden, dan heb je wel kans dat ze gaan vergroeien.
Misschien even een tijdje een deken/doek over het aquarium hangen zodat ze geen last van de buitenwereld hebben.
Alleen voeren en onderhoudt plegen en verder de vissen met rust laten. Misschien komen ze dan tot rust.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 21-07-2012 02:59

ZSjonnie schreef:Goudvissen schuilen alleen in een stresssituatie, dus schuilplaats is niet nodig.
Als je echt goed onderhoudt pleegt moet het nog wel even goed gaan. Als je ze hier lang in wil houden, dan heb je wel kans dat ze gaan vergroeien.
Misschien even een tijdje een deken/doek over het aquarium hangen zodat ze geen last van de buitenwereld hebben.
Alleen voeren en onderhoudt plegen en verder de vissen met rust laten. Misschien komen ze dan tot rust.
waaarschijnlijk gaan ze hier lang inblijven omdat ik zeker voor een tijdje geen nieuw aquarium mag denk mischien pas over 1 a 2 jaar maar zelfs dit is nog niet eens zeker.
me ouders vinden deze bak eigelijk al te groot.
ik leg ze telkens uit dat vissen ruimte nodig hebben maar ze geloven dit niet echt
vissen zien er rustig uit.
hoelang zou je denken dat het nog goed gaat?
zouden ze de denk je dan ook erg gaan vergroeien?
groetjes bart

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 21-07-2012 09:03

Kan jij je vissen niet beter in de vijver doen? Of mag dat ook niet?

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 21-07-2012 10:39

Misschien is het een idee als je je ouders eens meeneemt naar een (goede!) aquariumzaak, om te laten zien hoe groot ze worden. Of als je dicht bij Dino woont daarheen :wink:. Toen ik mijn vissen in een groter aquarium deed en ze veel gegroeid waren was iedereen hier ook verbaasd. :D

Gast

Bericht door Gast » 21-07-2012 11:52

FancyGoldfish schreef:Kan jij je vissen niet beter in de vijver doen? Of mag dat ook niet?
Dit mag ook niet hellaas..

Kan mischien proberen als de vissen nog meer groeien in deze bak dat de bak te klein is en dan proberen een 1M aquarium te laten komen vergroeien ze niet in.
Irene we hebben een dierenwinkel in de buurt..
In den bosch zijn ook dierenwinkels en niet echt een goede aquariumwinkel
Ik ga proberen het bovenste te krijgen ..

Plaats reactie