Zonnebaars topic

[beheer]
Plaats reactie
FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 25-09-2012 13:58

FROST schreef:Ik vind de zonnebaars een prachtige vis. Ik denk trouwens dat het verdringen van inheemse soorten wel meevalt. De zonnebaars is een predator, natuurlijk, maar wat denk je wat een karper doet als hij een schooltje kleine vissen ziet? Daar gaat ie ook achteraan hoor!! Mensen denken altijd dat het hele vredelievende dieren zijn die alleen plantaardig voer toch zich nemen, maar een karper kan ook makkelijk een jong eendje onder water trekken en verzuipen. Dat doen niet alleen snoeken en snoekbaars. De snoekbaars is trouwens ook helemaal geen inheemse soort en daar hoor je niemand over! Sterker nog, heel veel mensen willen dat de snoekbaars betere bescherming krijgt door de overheid omdat er zo leuk op valt te vissen. Er is maar één vis waar echt mee uitgekeken MOET worden en dat is de slangenvis (Snakefish) die in de US al enorme schade aan het aanrichten is en werkelijk vanalles vreet. In NL en België is de vis ook in opmars, omdat mensen ze mooi vinden om in een aquarium te houden. Ook Dino heeft ze wel eens verkocht geloof ik.

Dit is de grootste soort van bijna een meter lang
Afbeelding

Een beetje laat om te reageren, maar hoe kom je erbij dat ik zonnebaarzen verkocht?
Merkwaardig verhaal???

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 25-09-2012 14:05

Eh Dino even rustig lezen (adem in en adem uit :P ) Frost heeft het niet over Zonnebaarzen maar over de slangenvis (Snakefish).

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 25-09-2012 14:15

Ook die heb ik nooit verkocht. Ik probeer altijd rustig adem te halen maar soms is het bij sommige moeilijk.
Zo komen roddels en onwaarheden in de wereld. Vergeet niet, ik heb een zaak en dit kan ook een slechte invloed hebben.
Ik ben namelijk tegen zonnebaarzen in vooral de sluiervijver. Heb begrepen dat Frost niet meer wil komen op deze forum.

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 25-09-2012 14:19

Hahaha ja ik had dit weekend met het ongeluk met June ook even moeite om rustig adem te halen soms is het dus even niet
mogelijk.
Zo komen de roddels inderdaad wel in de wereld maar ach vergeet niet mensen roddelen toch ook dat houd je niet tegen helaas, zolang jij zelf
maar weet dat je goede en eerlijke zaken doet waar je achter staat is het goed! :wink:

Dat Frost niet meer op dit forum wil komen is vooral jammer voor haarzelf.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 25-09-2012 14:47

je hebt absoluut gelijk. Maar ik heb ook weleens buien. :cry:

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 25-09-2012 16:17

Uhmmmmmm, ik wil toch even reageren, want waar gaat dit nu in één keer weer over.
Persoonlijk lees ik helemaal nergen dat Frost zegt dat Dino dit soort vissen verkoopt. Ze dacht dat.
Een "roddel" in mijn opinie is dat ze zou zeggen dat Dino deze vissen verkoopt, dat ze dat vermeld, van daar kun je ze kopen. Zo lees ik haar bericht in ieder geval niet.
Nu, daar in tegen is er naar mijn idee wel een "roddel" ontstaan door de reacties nu, want er zitten blijkbaar de nodige spanningen tussen bepaalde (ex)leden op dit forum. Ik lees regelmatig dat mensen erg defensief reageren op relatief onschuldige opmerkingen, waardoor mensen weer snel beledigd raken. Erg jammer.

Dus iemand (Dino) zou heel gewoon en normaal op dit berichtje gereageerd kunnen hebben, door te zeggen dat hij die vissen niet en ook nooit heeft verkocht en dat hij zonnenbaarsen juist afraad in een sluiervijver.
En het niet te gooien op een bui. Mijn kleine kinderen hebben wel eens een bui, maar volgens mij zijn wij allemaal volwassen.

Daar hoeft toch helemaal niemand ademhalingsproblemen :wink: van te krijgen. Of zie ik het nu weer verkeerd?
Verder reageer ik ook niet meer op dit topic, omdat het anders weer een hele negatieve spiraal gaat worden en dat is al te vaak gebeurt, denk ik zelf. Of iemand moet het via Pb doen, dan reageer ik uiteraard wel.
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 25-09-2012 16:48

@ Dino: Prima dat jij ook wel eens buien hebt, dat heeft iedereen.
Soms wordt er ook wel eens het bloed onder je nagels vandaan gehaald, maar onthoudt wel dat jij hier het goede voorbeeld moet geven.
Ik vind het een beetje raar dat jij op deze manier reageert. Je had met nog minder moeite dat stukje uit de reactie van Frost kunnen verwijderen, zoals ik nu ook gedaan heb.
Frost is weg, dus laten we het gewoon weer gezellig houden.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 25-09-2012 17:01

Je hebt wel gelijk Zsjonnie. Komt ook doordat er wat gebeurt is tussen mij en Frost.
Neemt niet weg dat ze wel heel raar doet laatste weken. Heb dingen via via vernomen van haar wat ik niet zo leuk vind. Maar goed.


Plaats reactie