Verwijderde berichten: wel of niet wormen?

[beheer]
Plaats reactie
migo25
Lid FGF
Berichten: 103
Lid geworden op: 20-12-2012 13:38

Bericht door migo25 » 10-01-2013 11:46

nou rex...
ik vind dat je wel erg heftig reageert.....ik vraag slechts een mening...
ik bedoel preventief zoals je katten en honden ontwormt om de zoveel tijd
en of dat bestaat....
maar geen nood ik heb een vissendokter gevonden en die zal vanavond langs komen met zijn microscoop.
als de vissen niks hebben gebeurt er niks...
hebben ze wel wat worden ze behandelt....
ik vind het ook freg dat je een nieuw pers bijna gelijk als iemand ziet die van niks weet....
en ook al is dat zo niet ieder gaat zo maar wat proberen...
ik heb het beste met al mijn dieren voor niet voor niets dat ik nu een 130 liter bak erbij heb gezet zodat geen enkele vis nog te klein zit....
ik had liever antwoord van iemand anders gehad omdat ik gewoon weg niet continu afgekat wil worden...
en ja als je het zelf het beste hebt is niemand nog goed genoeg.....
ik ben een meid alleen woon op mijzelf en ben zelf ernstig ziek...
en of ik weet dat medicatie niet altijd de oplossing is....
ik vind het jammer dat je ieder over 1 kam strijkt
(daarbij zei ik de vorige keer dat je niet goed las ik werd er om afgekat.... en vervolgens nog geen kwartier later vermeld je op een ander dat je eens wat minder objectief moest gaan lezen.....kom op zeg...wees fair

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 10-01-2013 11:50

je kan het op twee manieren lezen inderdaad.
maar vergeet niet dat ik hier ben om jou en je vissen te helpen. niet om vrienden te maken.
en ik geloof je verhaal gewoon niet.

dus nogmaals, als je wil dat ik je help:

je zegt dat de waarden net zo zijn als anders, ik neem aan dat je ze opschrijft of opslaat in een bestandje.
ik wil weten wat je precies allemaal meet, hoevaak je meet, en smorgens of savonds. en ook de temperatuur van het water, samen met de bezetting en je inhoud van het aqua.

ik ben geen helderziende, ik moet die info hebben om dingen te kunnen uitsluiten. en om het probleem op te sporen.

migo25
Lid FGF
Berichten: 103
Lid geworden op: 20-12-2012 13:38

Bericht door migo25 » 10-01-2013 11:57

je hoeft ook geen helderziende te worden...
ik kom hier voor een simpele vraag....
maar zal de waarden op stellen en het er met jimmy de visdokter over hebben
ik wil graag hulp maar dan van iemand die gewoon normaal probeert te helpen
en daarbij vriendelijk is en snapt dat je ooit verkeerd bent begonnen
ik vind een forum leuk voor het bij houden van de groei van mijn vissen maar blijkbaar blijven er altijd mensen die de lol er vanaf halen mensen zoals jij!
ik voel me vanaf het begin al aangevallen door jou en zal vast niet de enige zijn
en geloof een mens maar eens....
als ik zeg dat mijn waardes zoals normaal zijn is dat zo en niet jij die mij anders zegt
maar goed das iets wat jij niet begrijpt
straks ga je me ook nog zeggen dat mijn bak geen meter is
kom op zeg
ik volg nu een maand dit forum en ben er nu wel achter dat als je het niet doet zoals rex het wilt dan doe je het fout

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 10-01-2013 12:35

raar mens, ik heb daar op gereageerd nog. ben benieuwd wat je daar mee doet.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 10-01-2013 12:54

Topic opgeschoont.
Hier de PB die ik haar heb gestuurd:
Hey Migo,

Ik zag dat je je aangevallen voelde door Rex Hunt.
Als het kan wil ik je duidelijk maken dat hij mensen niet probeert aan te vallen, maar hij brengt het op een directe manier.

Het volgende deel is een antwoord op je vraag met een onderbouwing:
Citaat:
"iets" preventief geven wanneer je niet zeker weet wat er speelt is in mijn ogen uit den boze. je neemt zelf ook geen hoestdrank als je hoofdpijn hebt.
het kan net zo makkelijk verkeerd gaan dan.
- vissen worden zwakker van medicijnen, en vatbaar voor andere dingen.
- je water word nadelig belast.
- de andere vissen ondervinden er last van als je ze niet apart in een q-bak zet.
- je bent weer tijd kwijt om de medicijnen uit de bak te filteren.


In dit laatste deel geeft hij ook nergens aan dat jij fout zit of dat hij je niet gelooft.
In veel gevallen zijn er bepaalde gegevens nodig om dingen uit te sluiten. Er kan niet van iemand verwacht worden dat hij alle gegevens van ieder lid onthoud en daarom is het belangrijk dat je dit aangeeft wanneer je met een dergelijke vraag komt.
Lees nog even die laatste zin welke ik heb onderstreept, daar geeft hij aan waarom hij dit vraagt.
Citaat:
je zegt dat de waarden net zo zijn als anders, ik neem aan dat je ze opschrijft of opslaat in een bestandje.
ik wil weten wat je precies allemaal meet, hoevaak je meet, en smorgens of savonds. en ook de temperatuur van het water, samen met de bezetting en je inhoud van het aqua.
als we dat weten kunnen we waarschijnlijk al een richting opduwen waar je het zoeken moet.


Verder wil ik je vragen om in het vervolg onderlinge conflicten via PB uit te vechten om de sfeer op het forum gezellig te houden.
Dit staat ook aangegeven in het Huishoudelijk reglement.
Als er verder nog iets is hoor ik het graag

Gr,
Jan Burger
ZSjonnie - Beheer
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 27-02-2013 05:44

Heeft ze nog gereageerd hierop?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 27-02-2013 18:14

Volgens mij was dat deze:
niet op aan te merken...
ik hoop dat ik goed doe...voor mijn vissen dan.
ze zijn me veel waard...
je hebt gelijk... over de benadering van rex... ik snap hem wel maar hij komt zo grof en bot over...
dit ook na hoe hij eerder mijn berichten beantwoorde...
ik ben gestresst en miss een beetje opvliegerig...
dit omdat ik in 1 dag mijn vissen zie aftakelen..
de hele morgen na alle winkels in de buurt bel...die adviseren te behandelen zonder afstrijkje...
niet overtuigend voor mij...dus vandaar dat de vraag kwam.
de man die vanavond komt is een hobbyist van tropische vissen die ik ken via marktplaats.
deze neemt zijn hele kit aan medicaties en microscoop alles mee en dan kijkt hij wat er evt is
en of dit te bestrijden is... en waarmee hij is ervan op de hoogte dat sluiers anders zijn dan zijn eigen tropische vissen
hij komt bij mij thuis dus hou internet bij de hand
heb jij miss nog vast suggestief over middeltjes/toevoegingen waar de sluier niet goed tegen kan?
dit zou ook in de toekomst fijn zijn te weten...
mvg chantal
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

JaniePet
Lid FGF
Berichten: 217302
Lid geworden op: 05-04-2021 22:14

Iyoiak Rnjaae Cyfdkb Eynbap

Bericht door JaniePet » 23-10-2022 17:26


JaniePet
Lid FGF
Berichten: 217302
Lid geworden op: 05-04-2021 22:14

Wqxkgg Wysspb Kurtix Rcfavm

Bericht door JaniePet » 27-10-2022 11:16


Plaats reactie