Iemand bekend met deze winkel in Enschede

[beheer]
Luuk
Lid FGF
Berichten: 28
Lid geworden op: 06-05-2013 10:24

Iemand bekend met deze winkel in Enschede

Bericht door Luuk » 28-06-2013 13:54

Ik vroeg me af of iemand bekend is met deze winkel: http://www.jeroens.nl/onze-fancy-goldfish.html
Misschien is het wel iemand van dit forum?
Hoe is de kwaliteit van de vissen? ik zie volgens mij nakweek maar ook import....

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 28-06-2013 14:12

Heb begrepen dat hij vervolgensalleen mijn vissen inkoopt in het vervolg. :D

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 28-06-2013 14:32

Heeft wel wat problemen met de benamingen van de verschillende soorten.
Nog nooit gehoord van een ornada maar hij heeft er blijkbaar veel :lol:

Luuk
Lid FGF
Berichten: 28
Lid geworden op: 06-05-2013 10:24

Bericht door Luuk » 28-06-2013 14:51

FancyGoldfish schreef:Heb begrepen dat hij vervolgensalleen mijn vissen inkoopt in het vervolg. :D
jou vissen, dus hij koopt ze in bij jou?
Dus de vissen die er nu zitten zijn goed?
Wil er morgen even gaan kijken.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 28-06-2013 15:07

Evelien schreef:Heeft wel wat problemen met de benamingen van de verschillende soorten.
Nog nooit gehoord van een ornada maar hij heeft er blijkbaar veel :lol:
Hahaha ik had het ook gezien inderdaad :lol:

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 28-06-2013 15:27

Nog niet alle. Maar als je Jeroen ziet kan je vragen wanneer hij de volgende bestelling afneemt? De bestelling is klaar.
Heeft nu wel wat van mij maar niet veel. :wink:

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 28-06-2013 17:28

Ik ben er zelf nog nooit geweest, maar hij is echt enorm behulpzaam. Ik heb m ooit eens op een zondag gebeld, omdat ik een zieke vis had, en hij heeft mij diezelfde dag nog teruggebeld en advies gegeven. Maar hoe zn visjes zijn weet ik dan weer niet. :P

Luuk
Lid FGF
Berichten: 28
Lid geworden op: 06-05-2013 10:24

Bericht door Luuk » 28-06-2013 17:46

FancyGoldfish schreef:Nog niet alle. Maar als je Jeroen ziet kan je vragen wanneer hij de volgende bestelling afneemt? De bestelling is klaar.
Heeft nu wel wat van mij maar niet veel. :wink:
OK ik ga er in ieder geval heen FF kijken. zal t aan hem vragen.

Luuk
Lid FGF
Berichten: 28
Lid geworden op: 06-05-2013 10:24

Bericht door Luuk » 01-07-2013 10:48

Ben er geweest. erg mooie winkel. van buiten zou je niet zeggen dat het nog zo groot en mooi is.
Hij had er wel wat leuke visjes zitten en hij was erg behulpzaam en vriendelijk.

en @dino, ik heb het doorgegeven

Luuk
Lid FGF
Berichten: 28
Lid geworden op: 06-05-2013 10:24

Bericht door Luuk » 27-07-2013 23:37

Even terug komend op deze winkel. Wat een slechte winkel is dat. Een vis die we daar gekocht hebben is
binnen een week dood gegaan. Hebben netjes zonder probleem een nieuwe gekregen. (kan er ook zat uit want hij is duur) Ik heb hem langzaam laten overwennen en uit de zak genomen. Ik voelde al dat hij geen slijm huid had. best vreemd. Hij gedroeg zich bijna direct raar. hing boven aan het oppervlakte constant te happen en bewoog nauwelijks. zijn schubben stonden wijd uit. Ook deze vis was binnen 5 dagen dood. Weer contact opgenomen. hij vond het maar een raar verhaal maar moest maar langskomen met water om het te testen. Ik ben er vandaag geweest en heb mijn water laten testen. . (wat ik zelf om regelmatig doe). Volgens hem mat hij geen vreemde waardes bij ph kh en gh. nitraat zat op 30 en nitriet op 0.
Volgens hem
zat ik tegen een ammoniak vergiftiging aan en was mn nitraat te hoog. Dit was de oorzaak waardoor de vis buikwaterzucht heeft gekregen en dood is gegaan. Ik vond dit heel vreemd en ben een discussie begonnen. Volgens mijn test strips valt deze waarde in de groene zone en is er geen gevaar. maar hij bleef bij zijn standpunt. Toen heb ik hem zo ver gekregen om zijn eigen bak waar die vis uit is gekomen te testen. want hij hing een verhaal op van dat hun water een waarde van 0 zou hebben en schoon zou zijn. Dit was een te groot verschil met mijn bak. nu komt het mooiste. zijn waardes waren minstens zo hoog qua nitraat als die van mij. hahaha.
dus je snapt wel dat er toen veel door mijn hoofd ging.
hij ging hier verder niet meer op in en de sfeer werd steeds slechter. toen kwamen we nog op het punt over ozon want die troep brand alles weg en dat gebruikt hij bij zijn kois. en deze vis wat ik had kwam net uit quarantaine waar dit misschien ook wel word gebruikt... maar dat kan ik niet zeker zeggen. desondanks vond hij dat zijn vissen het harstikke goed doen... jaja terwijl heel veel vissen raar gedrag vertonen en op de kop zwemmen of niet van de bodem afkomen. nou toen kreeg hij ies te veel kritiek en had eigenlijk geen poot meer op te staan. hij werd kwaad en we moesten letterlijk op tyfen. nou we zijn maar weggegaan...
pff... ...... ....

vervolgens zijn er nog veldhuis gegaan. Dat is en betere en mooiere aquarium winkel met mooiere en meer soorten, ook qua goudvissen. We hebben daar ook het zelfde water laten testen. hij mat nitraat 25 en dit was zoals ik ook meende, in het groene gedeelte.. volgens hem was het dus prima
Dus ja ik zou zeker weer naar veldhuis gaan. Daar komt mn ryukin ook vandaan en deze vissen doen het wel goed!

Plaats reactie