Fotoalbum van Ferry

[beheer]
Plaats reactie
Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 01-09-2012 15:35

ZSjonnie schreef:Zelf heb ik ook altijd alg in de bare-bottoms, dus ik snap dat 24/7 buffet :lol:
Een reserve lijkt mij ook wel beter in een vijver, maar zijn ze in maart die buikpartij weer kwijt dan?
Ze zijn wel een stuk slanker na de winter.. eigenlijk zijn ze dan zoals ze horen.
Volgend jaar bouw ik mijn nieuwe vijver. Daar komen geen planten in, beluchte bodemdrain dus minder prut op de bodem. Hoop dan de alggroei en het voedingspatroon wat meer in de hand te kunnen houden.

Gast

Bericht door Gast » 01-09-2012 15:36

ga je daar ook kois in houden?
Dat zou ik persoonlijk niet doen.

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 01-09-2012 15:38

@ Olympus: Omdat ik een zonnebaars heb die de hele vijver terroriseert... Ik wil hem niet weg doen, aangezien het zo'n super gaaf beest is :roll:
Ik wil een grasveldje maken in de tuin en dan gelijk de vijver verplaatsen, misschien kan het volgend voorjaar dan.. En ik mag geen filter buiten aan zetten i.v.m stroomkosten. Deze vijver is ook een natuurlijke vijver en de volgende moet dat ook worden, alleen vind ik dat weer een risico voor m'n vissen.. We zien het wel :P lmao

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 01-09-2012 15:39

Ja, het wordt een koivijver. Een aantal koi + mijn huidige bestand aan goudvissen.. heel misschien dat er een aantal van weg gaan.

Waarom zou jij dat niet doen Olympus?

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 01-09-2012 15:43

@Ferry: wij gaan ook goudvissen met 2 butterfly kois combineren. als je vijver groot genoeg is zou ik niet weten waarom je het niet zou doen
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 01-09-2012 15:44

Mooie foto's zeg! Vind de ogen van de demekin zonder naam ook erg tof zo zwart. En je baby is superschattig!

Gast

Bericht door Gast » 01-09-2012 15:44

Ik denk zelf namelijk dat de koi, als ze eenmaal groot zijn, de eye catchers worden van je vijver en dat je sluiers meer als achtergrondvissen dienen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat zag ik zelf bij de vijver van Dino ten minste.
Verder kunnen kois ziektes krijgen die je weer anders moet behandelen dan sluiers enz.
En met het voeren zullen de sluiers ook (veel) koivoer binnen krijgen, wat op de lange termijn ongezond voor ze is.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 01-09-2012 17:28

Ik kijk altijd vol bewondering als ik foto's van je vissen zie!
Die zien er echt goed uit!
Dat portretje van Henkie is echt top! :D

Ferry
Lid FGF
Berichten: 1671
Lid geworden op: 25-10-2011 15:45

Bericht door Ferry » 01-09-2012 17:39

Thanks Evelien!!
Ja dat portretje is leuk.. en dat voor een F#unaland visje!
Olympus schreef:Ik denk zelf namelijk dat de koi, als ze eenmaal groot zijn, de eye catchers worden van je vijver en dat je sluiers meer als achtergrondvissen dienen, als je begrijpt wat ik bedoel.
Dat zag ik zelf bij de vijver van Dino ten minste.
Verder kunnen kois ziektes krijgen die je weer anders moet behandelen dan sluiers enz.
En met het voeren zullen de sluiers ook (veel) koivoer binnen krijgen, wat op de lange termijn ongezond voor ze is.
Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Ik denk er anders over.. er zullen in mijn vijver +/- 10 koi komen + het dubbele aantal aan goudvissen. Daarnaast kan ik ze dan juist beter zien door het grote raam dat erin komt.

Dat tweede ben ik het niet helemaal mee eens.. Je hebt zelf in de hand wat voor medicatie je gebruikt. Het ligt aan jezelf om uit te zoeken wat de bestanddelen van een bepaald medicijn zijn en kijken of je vissen daartegen kunnen. Ik heb laatst de Costia en Trichodina in mijn vijver ook met koimedicijnen behandeld.
Ik heb altijd de beschikking over een 600L qbak om vissen apart te behandelen.

De bestanddelen van koivoer zijn vrijwel identiek aan goudvisvoer. Ook hier geldt weer.. wat zijn de bestanddelen.. eiwitgehalte, as, etc., etc.

Sterker nog ik voer mijn goudvissen een mix van 4 verschillende soorten voer, A+plus en drie soorten koivoer (wheat germ, growth, color voer).. mijn goudvissen krijgen dus al ruim anderhalf jaar driekwart koivoer.

Het ligt dus een beetje aan jezelf of het slaagt of niet :D

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 01-09-2012 17:44

Ferry schreef: ik voer mijn goudvissen een mix van 4 verschillende soorten voer, A+plus en drie soorten koivoer (wheat germ, growth, color voer).. mijn goudvissen krijgen dus al ruim anderhalf jaar driekwart koivoer.
Wat voor koivoer gebruik jij dan als ik vragen mag?.. :)

Plaats reactie