Punten geven

Maandelijkse prijsfotowedstrijd [leden]

<br/>

goldfishy
Lid FGF
Berichten: 181
Lid geworden op: 13-02-2012 22:38

Bericht door goldfishy » 30-06-2012 18:20

Eveline, hoe moeten de punten verdeeld worden?

Hoeveel punten geef je aan de beste en hoeveel aan de minst goede? Of hoef ik ze alleen maar in de goede volgorde te zetten?

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 30-06-2012 18:31

Wij geven punten op 10 hoeveel je precies geeft kies je zelf maar het is logisch dat je de beste de meeste punten geeft en dit hoeft daarom ook gee 10/10 te zijn, je kan ook meerdere mensen dezelfde score geven. Wij beoordelen dus elke foto apart.
Je stuurt gewoon een lijst met de namen en daarnaast je punten en als je dat wil mag je er een motivatie bij vermelden.

Matzu
Lid FGF
Berichten: 459
Lid geworden op: 06-02-2012 20:22

Bericht door Matzu » 30-06-2012 20:05

Rex Hunt schreef:daar heb je gelijk in martijn.

we werken daar ook langzaam aan naar toe.

bij de volgende wedstrijd komen meer duidelijke regels. zodat iedereen gelijke kansen heeft.

en ook jij komt aan bod, we nemen vijvers ook onder de loep op een of andere manier.
dus eventjes geduld. :)
Gelijke kansen zijn er nooit !

Of ga jij voor iedereen dezelfde camera kopen ;)

martijn260176
Lid FGF
Berichten: 708
Lid geworden op: 18-11-2011 21:11

Bericht door martijn260176 » 30-06-2012 23:09

Gelijke kansen zijn er inderdaad nooit, maar dan gaat het wel over de fotokwaliteit zonder de foto te bewerken (in wat voor een vorm dan ook).
En dat is natuurlijk eerlijker dan, dat sommige wel een foto enigsinds bewerken en een ander die mogelijkheid/kennis niet heeft, toch?

Maar zoals al eerder is aangegeven, misschien een nieuw (discussie)topic hierover aanmaken? Wel of niet fotobewerken bij de wedstrijd?
Wie een kuil graaft voor een ander, heeft zijn eigen vijver al af.

Irene
Lid FGF
Berichten: 1221
Lid geworden op: 24-01-2012 11:13

Bericht door Irene » 30-06-2012 23:46

Sja, het ligt er ook een beetje aan wat je kwaliteiten zijn en welke apparatuur je hebt. Ik heb een crappy fototoestel, maar kan wel goed bewerken. Ik doe het hier niet (behalve bijsnijden), omdat het niet is toegestaan, maar ik weet wel dat ik veel betere foto's kan inleveren als ik mag bewerken. Dus wat dat betreft zou ik meer gelijke kans krijgen met iemand die misschien niet bewerkt, maar wel een goede camera heeft. Want die kwaliteit kan ik nooit bereiken met mijn camera. Helemaal vervelend is het natuurlijk als je en een slechte camera hebt en niet kan bewerken. :D Maargoed, wat mij betreft heb ik liever dat bewerken dus is toegestaan. Maar ik snap ook als het niet toegestaan wordt. Het is immers een fotowedstrijd en geen fotobewerkingswedstrijd. Maar misschien kan dat ook af en toe onderdeel van de wedstrijd worden? :)

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 30-06-2012 23:56

Ik vind bijsnijden dus niet onder bewerken vallen.

Je knipt het ding uit de foto waar het om gaat.
Je veranderd niks aan de kwaliteit van de foto.
Als je de foto goed hebt gemaakt kan je bijsnijden/inzoomen/knippen erin wat je wilt.

Je kan onmogelijk een close-up maken bijvoorbeeld, zonder een speciale macro lens. Niet iedereen heeft die tot zijn beschikking, dus zouden die mensen moeten bijsnijden/inzoomen/knippen om een goede close-up te krijgen..

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 04-07-2012 21:33

dat niet iedereen dezelfde camera en het zelfde budget hiervoor heeft snappen we. de kwaliteit van de foto zelf word ook minder zwaar belast als bijvoorbeeld helderheid,of scherpte. als je een beetje je best doet en je leert je cam kennen is er veel mogelijk.


en vissengek dat is niet waar. ik heb ook geen macrolens of wat ook. gewoon een digicam van zn 80 euri.

Plaats reactie