Video-album van Mirasja

De Video-albums van diverse leden [leden]
mirasja
Lid FGF
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2011 17:24

Video-album van Mirasja

Bericht door mirasja » 06-09-2012 21:34

Zo de nieuwe planten staan en drijven in de bak. De vissen vinden het heerlijk en ik denk dan ook dat ik niet echt lang kan genieten van de drijfplanten. Zeer waarschijnlijk (ik weet het eigenlijk wel zeker) worden de planten weer opgegeten. Alle wortels zijn er al bijna af, dus………………………………….

Maar goed, het is hun huisje.
Ik ben al 2 dagen druk bezig met foto’s maken, maar zodra ik bij de bak kom dan moeten ze zo nodig de marathon zwemmen. Om toch weer wat te laten zien van mijn slopertjes, heb ik dus maar een filmpje gemaakt.

Hieronder de link naar het filmpje:

http://youtu.be/CemqKzVrSF0
Groetjes
Mirasja

Mijn sluiers in een 1.50 bak


Hoe komt het toch dat ik allemaal bekende tegen kom!

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 06-09-2012 22:17

Je bak ziet er weer prachtig uit met die beplanting zo en ook heel mooi helder. Tja de wortels van de drijfplanten zien er inderdaad al flink kort gegeten uit maar ja hier is het niet anders hoor :lol:

Wel vindt ik het gedrag van Ukkie minder goed eruit zien, deze ligt regelmatig op de bodem zie ik en wat mij ook opvalt is dat hij hetzelfde doet als een vis die ik heb gehad (Zalina) hij sprint naar boven pakt een hap lucht en onderweg naar beneden laat hij de bellen lucht weer uit zijn mond ontsnappen om vervolgens weer te gaan liggen en even later herhaald hij dit tafereel opnieuw.
Wat het precies is weet ik niet maar Zalina heeft dit een aantal maanden gedaan en toen was de koek op en heb ik hem in laten slapen toen er aanvullend ook nog buikwaterzucht om de hoek kwam kijken.

Ik waarschuw je maar zodat je hem even goed in de gaten kunt houden.
Wellicht dat iemand anders wel weet wat dit gedrag precies inhoud?

En last but not least.........Friemel is echt AWESOM!!! :cheer:

mirasja
Lid FGF
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2011 17:24

Bericht door mirasja » 06-09-2012 22:37

Patries
Ja ik vind het ook een vreemd gedrag van Ukkie.
Dit doet hij sinds 2 dagen.
Overdag is hij tierig en sávonds ligt hij onder de lotus.
Hij eet verder nog goed.
Ik kijk het nog even aan en hoop dat het maar voor even is.
Groetjes
Mirasja

Mijn sluiers in een 1.50 bak


Hoe komt het toch dat ik allemaal bekende tegen kom!

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 06-09-2012 23:03

Toevallig Zalina lag ook altijd onder de lotus.
Ik wil je echt niet onnodig ongerust maken hoor, wellicht is het bij Ukkie van korte duur en kun je dit snel weer vergeten.

Op de achtergrond zie je hoe Zalina er altijd bij lag ook onder de lotus.
Afbeelding

Had er bij de ziekenboeg destijds ook een topic over geopend maar daar kwam helaas ook niet veel uit.

Na ja in ieder geval hou het goed in de gaten maar geniet vooral van je visjes :wink: :D

vissengek12
Moderator
Berichten: 3195
Lid geworden op: 23-10-2011 00:25

Bericht door vissengek12 » 07-09-2012 00:17

Ziet er weer goed uit :)
Bij 42 seconde komt er een groot stuk wortel uit de bek van Moby-Dick lmao :lol:

Over Ukkie; inderdaad even in de gaten houden. Het is echt een gave vis, zou zonde zijn als er wat mee gebeurd..

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 07-09-2012 08:54

Dat ziet er goed uit!
Moby Dick is echt een joekel, hoe groot is die?
Je ranchu (ben even de naam kwijt) vind ik ook erg mooi, lijkt me ook best groot.
Het viel me ook op dat Ukkie raar deed, hopelijk niks ernstig!

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 07-09-2012 12:02

Het lijkt een beetje alsof zijn zwemblaas niet genoeg gas bevat..
Ik vind hem vrij snel naar beneden storten en hij komt ook redelijk hard op de bodem terecht.
Adolf ligt tegenwoordig ook wel eens uit te rusten, maar dan raakt hij de bodem nét en als hij zich verplaatst komt hij eerst los van de bodem.
Ukkie lijkt met zijn volle gewicht op de bodem te liggen en blijft op de bodem liggen wanneer hij zich verplaatst..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Visje
Lid FGF
Berichten: 2913
Lid geworden op: 19-01-2012 21:35

Bericht door Visje » 07-09-2012 16:36

Hij lijkt ook zwaar te ademen, of is dat mijn paranoïde idee?

Wat ziet je bak er verder prachtig uit, Mirasja! Echt een heerlijk filmpje om naar te kijken! Goudje vind ik zo lief en je Moby Dick wordt echt enorm! Wat een prachtvis!! Andere vissen zien er ook blakend van gezondheid uit! Erg mooi :D

mirasja
Lid FGF
Berichten: 269
Lid geworden op: 23-10-2011 17:24

Bericht door mirasja » 07-09-2012 17:29

ZSjonnie
Weet jij wat ik kan doen om te zorgen dat de zwemblaas zich met wat meer gas gaat vullen.
Hij ligt ook inderdaad met zijn volle lichaam op de bodem.

Visje
Inderdaad ademt Ukkie erg snel en zwaar.

Dit gedrag heeft hij nu 3 dagen en ik ga me toch wel zorgen maken.
Groetjes
Mirasja

Mijn sluiers in een 1.50 bak


Hoe komt het toch dat ik allemaal bekende tegen kom!

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 07-09-2012 17:37

Helaas gebeurt dit in de beginfase van zijn leven waarin de vissen hun zwemblaas vullen.
Dit kan je een aangeboren afwijking noemen.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Plaats reactie