Video album Hinvin

De Video-albums van diverse leden [leden]
Plaats reactie
Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Video album Hinvin

Bericht door Hinvin » 27-11-2013 18:22

Even kijken of dit ook werkt, vandaag een paar kleine vriendjes overgezet na bijna een week indraaien met zorgvuldig enten en inplannen moet het goed gaan.

Nog erg kaal allemaal, maar wordt aan gewerkt. We hebben een heel klein feestje vanavond in ieder geval, ben echt blij dat het een beetje op weg is!

Afbeelding

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 27-11-2013 18:25

Ik ben wel nieuwsgierig naar hoe het is met het licht aan :)

Goed voeren nu! meerdere malen per dag en een goed verversbeleid kunnen ervoor zorgen dat ze goed wat massa bij krijgen en gaan groeien :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 27-11-2013 18:46

Er zit nu led verlichting op, maar het matige telefoontje bakt er niet zoveel van.......

Er komt een kap op van bamboe en melkwit plexi, moet ik alleen nog ffuntjus maken, hier komt een daglicht en UV-B lamp in die ik al wel heb.

Ik wil nu vooral rust, voeracceptatie en microbacterieel alles zo hebben dat ik er een goed gevoel bij heb. Verversen en dat soort dingen wordt natuurlijk keurig en consequent uitgevoerd. De twee mini sluiers die het meest gestressed overkomen zitten nog in de qube, dit is goed, stress bij dit soort kleintjes is niet handig na alles wat ze al hebben meegemaakt in hun prille leventje :roll:

Ik voer nu 2 keer zo lang maar nog 2 keer per dag, ik merk dat de waterkwaliteit minder is als je vaker kleine hoeveelheden voert. Dit heeft wel met het seizoen te maken en is 'szomers anders. Heb overigens niks kunnen vinden hierover, misschien een zinnig discussietopic, want vissen merken absoluut dat het winter gaat worden nu. Bakken zijn nu 19 graden, als dit nog te hoog is gaan ze naar de garage op 16 graden! 8)

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 28-11-2013 02:44

Wat voor UVB ga je gebruiken? Hoever komt hij van het wateroppervlak en hoelang per dag ga je het gebruiken?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 28-11-2013 09:12

De twee tl balkjes zijn van het merk visi-lux, een meter lang ongeveer. Ze hebben beide een aparte travo dus ik kan ze apart aan en uit zetten, ook zijn ze gewoon t8 dus kan de lampen wisselen. Ik ben er nog niet eens zover dat ik ze kan gebruiken, maar ik denk op iets van 10 cm boven het water ongeveer.

Ik denk ik google even wat er eigenlijk nodig of handig is qua UV voor een sluieraquarium, maar dus helemaal niet en al helemaal geen UV-B :oops:

Ja, als je veel planten(UV-A) erin hebt en UV-B is voor reptielen. Dus is ooit voor schildpadden in gebruik geweest?

Of kan dat ergens anders voor de vissen toch nog zinnig zijn?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 28-11-2013 10:07

Oke, dus als ik het begrijp zijn dat geen UV-B lampen?
Planten doen het prima met voldoende intensiteit. UV (zowel A als B) is daarbij niet aan de orde. UV-B wordt nog steeds voor reptielen gebruikt, maar zover ik kan vinden wordt het ook gebruikt bij Arowana's.
Ik gebruik het zelf bij mijn goudvissen voor vitamine D. Het lijkt ook een intensere kleur te geven wanneer ze binnen worden gehouden (zonder zonlicht). Zover ik weet ben ik de enige op dit forum en ik heb ook nog geen wetenschappelijk bewijs gevonden wat betreft goudvissen en UV-B.
Mocht je ermee gaan willen experimenteren zou ik je er wel eerst goed in verdiepen, want er zijn risico's aan verbonden.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 28-11-2013 10:21

Het zijn 2 enkele visi-lux travo's met daarin een komodo UV-B lamp en een standaard daylite lamp voor zover ik kan zien.

Ik denk dat ik die UV-B maar vervang voor een normale daylite, ik zie er het nut op dit moment niet van in. Ik zie wel ff waar het schip strand.

Misuzu
Lid FGF
Berichten: 896
Lid geworden op: 08-06-2013 11:35

Bericht door Misuzu » 28-11-2013 12:28

die bak oogt echt huge !
benieuwd hoe ze zullen groeien !
365 days and night, 365 tries to make it right
Afbeelding

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 08-12-2013 15:35

Even weer een update. M'n vrouw had gisteren een crea-bea aanval :lol: En vanochtend heb ik de huge zandfilter op het aquarium gezet, uiteraard een beetje aangepast aan de bak! 8)




[EDIT ZSjonnie: Video werkend gemaakt]

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 08-12-2013 23:16

Dat is een flinke stroming..
Ben benieuwd hoe de vinnen er over een jaartje uitzien.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie