Video album Hinvin

De Video-albums van diverse leden [leden]
Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 09-12-2013 07:12

Die zullen wel langer worden zo ja :wink:

Vanochtend nog steeds kraakhelder, heb nog nooit een sluier aquarium zo helder gehad. Ik heb de Jewel filter er nog maar op gelaten, en de rest eruit gehaalt. Dus nu ongeveer 1800 liter netto doorstroming, dus dat is 6x verversing per uur, veel dus! De meesten lijken er wel plezier van te hebben en surfen graag op die stroming, alleen de kleine black moor vind het iets teveel van het goeie lijkt het. Er is een hoek met rustig water dus daar kunnen ze ook terecht. Zal vanavond nog wel even kijken wat ik eventueel anders wil, ik kan de uitstroom ook op een waterval zetten, dan is er minder stroming. Dit zo houd de bodem alleen wel heel mooi schoon!

Tja dat bamboe dakje..... Nouja, ze vind de vissen in ieder geval heel leuk en daar gaat het om.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 09-12-2013 07:29

Ik vind dat bamboedakje wel leuk en origineel :)

Die stroming valt best nog mee vind ik.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 09-12-2013 09:22

Ik hou wel van dit soort geknutsel, ben dat ook gewent hier in huis :lol: Ik bedoelde meer dat het niet zo heel praktisch is, ding moet helemaal eraf en licht eruit als je erbij moet.

Ik denk dat ik over een paar dagen die verschrikkelijke jewel filter eruit haal en zo'n groot biosponsfilter op de luchtpomp zet. Die zie ik in heel veel FG aquaria staan dus misschien een goede aanvulling voor het grote filter.

Zoiets dus: http://www.killivissenencorydoras.nl/45507956

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 12-12-2013 16:29

Hoihoi!

Nou..... Vanochtend eindelijk dat ellendige Jewel filter er uitgegooit! Er zit nu een Biologisch/mechanisch binnenfilter in van Resun. Eigenlijk een circulatiepomp waar je filterpatronen op kunt zetten, in de houder zit dan een matje(zo'n kokos(?) ding, dus geen schuim!) en binnenin van die bioballs, maar je kunt ze ook met een ander substraat vullen. Vond dit een goed idee!

Zat een zakje met allerlei hulpstukken bij, en ja dan krijg ik weer allerlei DIY ideeen daarvoor, dus hier ook even een mooie oppervlakte uitstroom voor gemaakt. Dus met voedertijd maar eens wat videootjes gemaakt. Ja wel 3.... beetje overdreven maargoed :P

Yin weer lekker voerdominant bezig!
(Check de groei van die fantail eens........ :wink: )

Afbeelding

Het is echt alweer op.... :roll:

Afbeelding

Uitstroompje werkt ook nog! :lol:

Afbeelding

Groet, Hinvin

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 12-12-2013 16:59

Welke fantail? Ik zie alleen een Ryukin, een Oranda en SVR's :roll:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 12-12-2013 17:16

Ryukin vind ik ook goed, maar een hele goeie zal het helaas niet worden dan. Wel een sterke en gezonde vis, mooi voor het vijvertje volgend voorjaar!

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 12-12-2013 17:33

het gaat inderdaad om een ryukin ;)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 12-12-2013 18:15

Waarom kan het geen hele goede worden? Je zal er nog verbaast van staan te kijken als je ziet wat sommigen met LFS visjes voor elkaar hebben gekregen.
Ik zie op deze filmpjes in ieder geval niets waarvan ik denk dat het een lelijke minpunt aan de vis is.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 12-12-2013 19:40

Hij heeft een staartvin die niet goed uitgegroeid is.

Afbeelding

Ik snap overigens dat jullie het als een Ryukin zien, maar een zuivere Ryukin van dit formaat ziet er toch echt anders uit. Maargoed zoals ik al zei, ik vind Ryukin ook prima.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 12-12-2013 20:52

Oja, vergeten :lol:

Omdat het er niet uitziet als een showkwaliteit Ryukin betekend niet dat het geen Ryukin is. Genetisch is het een Ryukin.
Deze vis een Fantail noemen is kleinerend naar de echte Fantail. Een goede Fantail ziet er ook heel anders uit.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie