Videoalbum michelle microscoop

De Video-albums van diverse leden [leden]
Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 03-02-2017 20:37

Afbeelding

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 04-02-2017 13:00

ik heb geen foto's meer gemaakt Louise, zal ik binnenkort wel even doen. Snap word met de dag minder zwart lijkt het wel.

Michelle, tja, zo'n boekje erbij...........is vaak best handig....staat vaak precies in hoe het werkt......maarja, dan moet je het wel ff lezen :P :P :P :P :P
Groet Stef.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 04-02-2017 13:32

Pfffff, boekje lezen. Dat is me nogal een werkje. Heb ik te weinig geduld voor. Meestal piel en klooi ik gewoon wat met de knopjes en dan snap ik het vanzelf wel. Duurt altijd ff want na een paar pogingen dat het niet lukt kwak ik het even in de kast tot een paar dagen later en ik er weer geestelijk klaar voor ben.

Maar heb nu video's gemaakt me me iPad en wil dat uploaden wat dus niet gaat. Ga straks er weer even voor zitten om het met de app van Louise te proberen. De sd kaart en het menu van de microscoop heb ik nog niet geprobeerd. Moet ik eerst geestelijk stabiel voor zijn :wink: is te duur speelgoed om uit nijd in de kast te kwakken.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 04-02-2017 13:46

Hoi MICHELLE, zo doe ik het ook meestal pielen en uitproberen de valkuil is? Als je het eenmaal gelukt is ik meestal niet meer weet wat ik nou gepield hebt :?

Het gaat je vast lukken. Wel fijn dat je visjes redelijk schoon worden. Ik wacht in spanning af. Gaat het met je stiefvader al iets beter?

@ Stef, raar gezicht he dat ze zo veranderen. Ik moet je eerlijk toegeven dat ik het eigenlijk niet zo heel erg in de gaten had totdat ik naar foto's zat te kijken :lol:

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 04-02-2017 14:13

Net al me waardes getest en pikobello. Had verwacht na de 2 weken medicatie dat De filters ook naar de haaien waren en ik net als jij weer weken lang kon verversen. Dino had gezegd dat me filters een klap zouden krijgen van het goedje. Had nog zitten denken om 1 filter in de speciekuip te laten draaien zodat ik na de medicatie nog 1 goed filter zou hebben maar 2 weken lang was teveel en dan moest de oppas me filter voeren dus was geen optie.

Erg blij mee. Heb vrijdag met de verversing 1 filter geheel schoon gemaakt de ander zo gelaten. Alles was helemaal geel van de medicatie.

Stiefvader knapt nu net een beetje op. Hele weekend na vakantie erg van slag en kon eten niet door slikken. Eten blenderen, babyvoeding etc. Ging niet. Maandag huisarts laten komen. Wondroos :? Nu anti biotica en gaat weer een stuk beter. Voordeel van hem is dat hij niets van de dag ervoor weet dus als je wakker maak gewoon weer, goedemorgen alles prima :P hij heeft er minder stress van dan ik.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 04-02-2017 14:38

Net al me waardes getest en pikobello. Had verwacht na de 2 weken medicatie dat De filters ook naar de haaien waren en ik net als jij weer weken lang kon verversen. Dino had gezegd dat me filters een klap zouden krijgen van het goedje. Had nog zitten denken om 1 filter in de speciekuip te laten draaien zodat ik na de medicatie nog 1 goed filter zou hebben maar 2 weken lang was teveel en dan moest de oppas me filter voeren dus was geen optie.

Erg blij mee. Heb vrijdag met de verversing 1 filter geheel schoon gemaakt de ander zo gelaten. Alles was helemaal geel van de medicatie.

Stiefvader knapt nu net een beetje op. Hele weekend na vakantie erg van slag en kon eten niet door slikken. Eten blenderen, babyvoeding etc. Ging niet. Maandag huisarts laten komen. Wondroos :? Nu anti biotica en gaat weer een stuk beter. Voordeel van hem is dat hij niets van de dag ervoor weet dus als je wakker maak gewoon weer, goedemorgen alles prima :P hij heeft er minder stress van dan ik.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 04-02-2017 15:00

Jeetje ach die man. Ja misschien is het soms beter als je niets meer weet. Kan me voorstellen dat het voor jou geen leuke weken zijn. Je moet straks weer op vakantie.

Ik wordt gek van die testen hoor! B. V. De JBL druppels geven een No3 waarde van 1 en de scankaart van JBL quick test geef No3 10 aan. Nu is mijn Colombo NH3 ammonia test op. ik heb wel NH4 JBL druppels, die heb ik net in mijn aquarium getest en dat was goed.

Maar nu komt de vraag? NH3 en NH 4 liggen dicht bij elkaar maar hoe meer ik Google over deze twee waardes hoe meer ik het niet meer snapt. Er wordt verschillend gesproken over ammonia en ammoniak.

Nu is NH4 dus goed,
NH3 weet ik dus niet?
de PH 7.5
NO2 0.025,
NO3,..1,
GH 9dh,
KH 5 dh ( dit was een paar dagen geleden 15 dh) beetje osmose water toegevoegd ik denk dat het hierdoor wel gezakt is.

Ik heb eergisteren 1/3 WV EN gisteren nieuw Zeoliet erin gedaan.
Wat denken jullie zou ik ze terug kunnen doen? Vindt het doodeng, ik denk dat ik ze ook maar even niet voert anders krijg ik zo weer een piek denk ik?

Gr Louise

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 04-02-2017 16:47

Ik heb nooit strips gebruikt omdat het advies is druppels. Ik heb ook testlab van JBL. Ik meet alleen NH 4 dit is de giftige versie, ammoniak. Dat andere is ammonium, minder giftig.

Ik heb PH 7.4 dus bijna hetzelfde als jou. Als je in het boekje kijk van JBL, gebruiksaanwijzing, pak je de PH waarde en de NH 4 dan zou je NH 4 op "mogen" oplopen tot 0,1 voordat het licht giftig word voor gevoelige vissen. Enigste boekje wat ik wel eens lees bij calamiteiten.

KH 4 a 5 druppels is ook hetzelfde als bij mij.
NO3 is bij mij ook 0, gewoon geen kleur. Nog nooit gehad maar komt wel weer denk ik. Beter te weinig dan teveel. Scheelt weer algen.

NO 2 meten is minder leuk maar licht roze 0,025 is geen ramp zolang dit niet gaat oplopen. Het is wel een teken dat er wat in je filter gebeurd na je ammoniak toestanden. Dus ook wel positief.

Je kan de zeoliet ook in een pantysokje in je aquarium hangen dan hoef je niet telkens dat filter in. Die moet je nu even met rust laten.

Doe nog een derde verversing zonder toevoegingen gezien de zeoliet en meten, NO2 en NH4 voor begin stand. Visjes erin en filter uit bad erbij, matig voeren of de poepjes zoveel mogelijk eruit halen. Anders ook zo sneu, verkloot jij hun watertje en krijgen zij straf, geen happies, arme drommels:lol:

Elke dag even meten en verversen,verversen en verversen. Als je denk een beetje stabiel na de NO 2 piek langzaam aan zeoliet en extra filters eruit. Dus niet alles in 1 dag eruit trekken.

Is natuurlijk ook best eng maar als morgen of later onverhoopt de waardes uit de klauwen lopen is dat bad zo weer vol. Je zal bij je bad ook oplopende waardes zoals je aquarium krijgen.

Plaats reactie