Videoalbum michelle microscoop

De Video-albums van diverse leden [leden]
michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Videoalbum michelle microscoop

Bericht door michelle » 19-01-2017 15:01

Trachten beelden te uploaden van microscoopbeelden.

View My Video

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 19-01-2017 15:45

Zo te zien niet ect duidelijk. Moet ook nog maar een cursus computer, ipad etc. nemen.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 19-01-2017 17:39

:cry: heb wat video's naar dino weten te krijgen. Dino belde me op, ernstig foute boel. Is nu naar postkantoor om een mix medicatie op de post te krijgen. Ik apte hem en vroeg of ik er rekening mee moest houden als ik terug ben van vakantie er slachtoffers zijn gevallen. Antwoord kort en krachtig ja zelfs binnen een paar dagen al. :cry:

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 19-01-2017 18:13

:shock: :shock: :shock: NEE! Wat hebben ze dan?

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 22-01-2017 21:17

Och jezus, dat had je niet verwacht! Hoop dat de medicatie op tijd gaat zijn! Ben ook benieuwd wat ze hebben.
Groetjes Yvette

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 28-01-2017 17:12

Had ff geen tijd meer om het uitgebreid toe te lichten.

Ik weet niet of iemand de video kan zien?

In ieder geval een hele boel verschillende bewegende beestjes. Weet zelf ook nog niet wat alles is maar ik herkende van alles en volgens mij hadden ze ook wel elk ongedierte wat ze kunnen hebben. Vanwege vakantie had ik geen tijd om alle beestjes die ik zag te gaan zoeken en te vergelijken op internet. Was ook de eerste keer dat ik een microscoop in handen had, wou even uitproberen of ik überhaupt wel wat zag. Ik had geen kroelende massa ongedierte verwacht.

Ik had gelezen dat er altijd wel beestjes op de vis zitten maar als je hele kolonies in 1 beeld heb dan is het fout. Je moet het glaasje met wat je wil bekijken bewegen en ik zag op bijna elk deeltje van het preparaat hele kolonies van grote tot kleine ongediertes. Ik zag zover ik dat kon beoordelen ook een hele hoop snelle kleine beestjes. Dacht meteen costia. Toen toch maar even een video naar dino gestuurd wat ook weer niet even was want ik wist nog niet hoe ik dit moest doen.

Dino belde ernstig foute boel, hij zag zelfs klokbeestjes. Ik schrok daarvan en heb eigenlijk verder geen toelichting gevraagd . Het was al 17.00 uur geweest en dino moest voor 18.00 uur spullen op de post doen.

Ze zitten nu nog in de medicatie dus ga volgende week weer kijken met de microscoop. De handelingen zijn vrij eenvoudig. Met glaasje over de vis wat slijmhuid pakken of een stukje poep van de vis af trekken. Droppie water erop en dan een klein glaasje erop zodat het een sandwich is. Het glaasje leg je op een plaatje van de microscoop. 3 verrekijkers oplopende vergroting. Verrekijker erop en dan kan je met knoppen op en neer bewegen totdat je beeld heb. Je kan het glaasje ook van links naar rechts bewegen. Zie je beweging dan sterkere verrekijker erop. Zie je heel goed de vormen en bewegingen van het ongedierte. Ik heb een lcd schermpje dus hoef niet in verrekijkers te turen.

Zit een sd kaart in zodat ik beelden kan uploaden en weer kan vergroten op de computer maar dit deel weet ik nog niet hoe dit werkt. Had nu even de iPad voor het lcd scherm gehouden en naar dino gestuurd.

Erg handig dus en niet heel moeilijk. Met een half uurtje heb je door hoe het ding werkt. De rest is dus ingewikkelder maar op utube veel filmpjes.

Je moet wel enigszins vlot zijn want anders zie je niets bewegen dan zijn ze al dood. Microscoop uitleg voor dummies hè. Ik weet niet al de technische microscopietaal :wink:

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 28-01-2017 18:08

Hou Michelle, jeetje dan schrik je idd als je zoveel ziet. Ik Flip al bij één speldenknop costia. Wel fijn dat je het nu zelf kan doen. En het opslaan zal je ook best snel onder de knie krijgen.

YvetteJ
Lid FGF
Berichten: 432
Lid geworden op: 26-09-2016 15:55

Bericht door YvetteJ » 28-01-2017 21:53

michelle schreef:Ik weet niet of iemand de video kan zien?
Mijn computer wil niet maar zit ondertussen ook Youtube naar m'n Chromecast te streamen dus wellicht geeft dat teveel vertraging.
Groetjes Yvette

Stef
Lid FGF
Berichten: 398
Lid geworden op: 13-07-2016 02:37

Bericht door Stef » 29-01-2017 09:39

Ja, kan hem zien. Geen idee wat het allemaal is maar kan hem wel zien. Nu snel met de sd kaart in de weer, zijn ze even wat duidelijker denk ik :wink:
Groet Stef.

Vlekkie2016Pipi
Lid FGF
Berichten: 1862
Lid geworden op: 26-03-2016 01:49

Bericht door Vlekkie2016Pipi » 29-01-2017 09:56

Hoi Michelle,..

Ik kan het op mijn iPad niet openen ik moet Een programma Flash 9 hebben en ik heb geen ruimte daarvoor. Ik zal het straks eens op mijn computer proberen. Alhoewel als ik er al aan denk wat ik evt te zien gaat krijgen brrrrrrr,....

Plaats reactie