[Extra stelling] Invloeden op de ontwikkeling van TVR en SVR

Uitgediepte discussie over een bepaald onderwerp [leden]
Plaats reactie
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 27-11-2013 08:48

Het is gewoon haalbaar, alleen is het wat duurder als de meeste andere varianten. Het kost ook veel meer tijd en inspanning.
Samen met de beperkte beschikking over goede exemplaren om mee te beginnen lijkt mij dit de reden waarom je deze hobby nog nauwelijks in Nederland tegenkomt.

Qua bouw zijn ze inderdaad meer gestroomlijnd als menig andere variant, zowel qua lichaam als de positie van de staart. Bij andere varianten geld vaak hoe meer gedrongen hoe mooier.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Hinvin
Lid FGF
Berichten: 1146
Lid geworden op: 19-11-2013 22:37

Bericht door Hinvin » 27-11-2013 09:44

Qua direkte onkosten zul je er vast wel uitkomen, maar als je je investering en je tijd eruit wil halen heb ik er een hard hoofd in, en dan is het serieuze hobby. Vind het zonder meer een bijzonder idee, zou er zelf geen tijd voor hebben, maar wel leuk om je in te verdiepen!

In ieder geval duidelijk dat er totaal verschillende kweektechnieken achter de verschillen in uiterlijke kenmerken liggen, had ik niet eerder zo begrepen.

Plaats reactie