stelling van de maand april [goudvissen horen niet..]

Uitgediepte discussie over een bepaald onderwerp [leden]
Plaats reactie
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

stelling van de maand april [goudvissen horen niet..]

Bericht door Rex Hunt » 04-04-2013 18:01

Beetje verlaat door een ernstige buikgriep pal na een gewone griep van mijn kant is ie er nu toch, de stelling van deze mooie en hopelijk wat warmere maand dan Maart: April. :)

De stelling is als volgt,
Vind je dat sluierstaarten wel in een aquarium horen omdat er toch zoveel mis gaat, of dreigt te gaan terwijl ze het in een vijver veel beter doen?
Veel plezier met deze maandelijkse stelling, en toon respect naar elkaars meningen en opvattingen.

RH.

GoldenFish
Lid FGF
Berichten: 407
Lid geworden op: 27-12-2012 14:42

Bericht door GoldenFish » 04-04-2013 20:52

jeetje wat een ingewikkelde zin. Nou ik heb daar eigenlijk geen mening over. Kan allebei goed gaan, en allebei fout. Ligt er geheel aan hoe de eigenaar om gaat met de dieren.

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 04-04-2013 21:00

Mijn mening is dat je ze in een aquarium kunt houden mits je een groot genoeg aquarium neerzet en let op de bezetting. Bash en goldy hebben 2 jaar lang op 200L gezeten en daar hebben ze nooit problemen mee gehad. Phayle zit nu ongeveer 3 maanden op 100L en daarna op 330L. Wederom nog geen problemen gehad.

2 jaar is niet veel op een vissenleven maar goed goldy is al 5 jaar oud en heeft redelijk wat mee gemaakt en nog nergens last van gehad -klopt af-
Dus ik vind dat ze in een aquarium kunnen en niet per se in een vijver horen. Tenzij een vijver de enige mogelijkheid is om ze groot te plaatsen ;).
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 04-04-2013 21:08

Het hangt denk ik ook van de variant af en van je vijver.. :) Maar ik reageer later wel iets uitgebreider want ik moet eigenlijk nu wiskunde leren :roll:

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 04-04-2018 16:30

Als de vijver zo'n speciekuipje is zou ik hem niet geschikt vinden, tenzij het een grote speciekuip is maar dan ook enkel als quarantainebak of in de winter in de schuur bijv.
Qua aquarium zou ik persoonlijk zeggen minimaal 120cm maar liefst groter, zeker als ze een wat grotere maat bereiken.
En ook hierbij weer, een kleinere bak kan, maar dan bijv een 80cm bak en als quarantainebak.
Heb ik het even niet over dingen waarbij de vis even in laag water of een kleinere omgeving moet verblijven natuurlijk. ;)
Een kom is imo helemaal uit den boze, gebruik die maar als plantenbak, bloemenvaas of om spullen in op te bergen of om uit te leggen waarom een kom niet geschikt is voor vissen.
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

Plaats reactie