Stelling van de maand april 2018; Ontwormen.

Uitgediepte discussie over een bepaald onderwerp [leden]
Yoshi
Beheer
Berichten: 648
Lid geworden op: 25-02-2018 11:20

Bericht door Yoshi » 06-04-2018 22:04

Okay thanks voor de link er zit zeker wel wat bij maar moet er eerst toch nog wat verder in verdiepen dmv gebruikerservaringen.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 06-04-2018 22:21

je kan dino vragen volgens mij heeft hij nu ook eentje met lcd scherm. kunnen klanten meekijken.

Volgens mij werken ze allemaal hetzelfde. Het revolver wat je eronder zie hangen met die 3 toeters kun je draaien. Dit geeft de vergroting. De worm herken je al met het kleinste toetertje. Zie je iets bewegen maar is te klein draai je aan dat ding en pak je middelmaat toeter of grote toeter. Zo word het steeds groter. Met knop aan zijkant kun je de kruistafel waar het glaasje op ligt van links naar rechts bewegen en van voor naar achter. That's it. Staan ook utube filmpjes op net.

Klinkt niet al te vakinhoudelijk, de toeters etc. maar vind dat niet zo interesant allemaal. het gaat erom dat ik beeld heb. Apparatuur hoort voor mij te werken en ik heb liever geen werk om iets werkends te krijgen :wink: Ik teken voor apparaten die gewoon doen wat ik zeg :P

Loraine
Lid FGF
Berichten: 327
Lid geworden op: 28-03-2018 18:42

Bericht door Loraine » 07-04-2018 00:09

Klinkt als zo'n microscoop als waar ik op school mee heb gewerkt.
Zegmaar lens aan de bovenkant waar je door kijkt en 3 lensjes aan de onderkant met elk een andere sterkte.
Volgens mij heb ik op zoiets nog eens een ui moeten bekijken, alle cellagen enzo, maar ook amoebes etc in slootwater. :D
Bovine, Jelaga, Diân, 'Azraq en Laranja.

michelle
Beheer
Berichten: 1948
Lid geworden op: 14-03-2016 21:47

Bericht door michelle » 07-04-2018 09:46

Ja ik denk dat ze die dingen ook op scholen gebruiken. met een LCD schermpje heb je alleen geen toeter/lens bovenaan waar je in moet kijken maar een digitaal scherm. Er is wel verschil in microscopen wat betreft je wilt bekijken. Voor een vis wil je beestjes kunnen zien maar je heb ze ook dat je bepaalde zaken van bloed kan bekijken of andere onzichtbare dingen.

Plaats reactie