ryunkin??

Yamagata Kingyo, Sabao, Tetsu Onaga en meer [leden]
Gast

Bericht door Gast » 08-11-2012 17:14

ow wist ik niet maar dan is hij bij mij al vergroeid toch? hij is volgenamij 5 maanden zat al een tijdje in dierenwink enzo dus kan aan dat niks meer doen . nu in de vijver bij koi is hij te klein voor en ken geen mensen die hem willen dus tot die tijd veel ververssen en hopen dat het goedkomt en na buiten in het vorjaar toch?

Gast

Bericht door Gast » 08-11-2012 17:53

Bart, je ging de koivijver toch opdoeken?
Alleen de koi of heel de vijver(s)?
Misschien leuk om er een sluiervijver van te maken, want het is zonde als je zo'n mooie vijver zou opdoeken waar veel passie in zit. en dan een bezetting met 500 liter per vis, daar heb je minimaal onderhoud aan en je vissen groeien als kool 8)

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 08-11-2012 17:57

Olympus schreef:Bart, je ging de koivijver toch opdoeken?
Alleen de koi of heel de vijver(s)?
Misschien leuk om er een sluiervijver van te maken, want het is zonde als je zo'n mooie vijver zou opdoeken waar veel passie in zit. en dan een bezetting met 500 liter per vis, daar heb je minimaal onderhoud aan en je vissen groeien als kool 8)
Dit lijkt mij ook wel een leuk plan :)

Gast

Bericht door Gast » 08-11-2012 19:23

@olympes de vijver gaat helaas helemaal weg ik wil mischien de folie waar nog geen bodemdrain dan aan zit gebruiken voor een project om te kijken of ik de 500l vijver kan uit diepen naar de maat van de folie maar deze is wel weer een aantal jaren oud. me ouders hebben het al helemaal aan zijn kop zo van ja we krijgen mooi betegeld stukje ipv van zo lompe dure vijver qua elecktra + verversingen.
ik heb mischien wel plannen met een 5.000l vijver anders maar me vader wil hier een 3 kamerfiltertje op zetten en de vijver helemaal schoonmaken mischien valt er iets over mee te regelen maar mischien ook niet. anders zou ik moeten vragen voor de verbouwing van het 500l vijvertje mischien wat proberen uit te diepen na 1m en dan ongeveer wat uit diepen op stukken en dan geen planten maar bare botom en dan 1 rand met van die lissen en dan vraag ik of ik er en filter er op mag nu is hij nog ongeveer 70cm diep dan word ie barebottom voor meer ruimte. dan 5 /6 sluiers en dan is het goed. zijn maar ideeen en waarschijnlijk lukt het toch niet met voor elkaar krijgen al zou het wel leuk zijn aangezien me overbevolking in de aquarium. het liefst zou ik een 1,50 m aquarium op me kamer willen maar aangezien dit niet mag van me ouders moet ik het voorlopig maar met dit doen

@ rexhunt lief aangeboden van je maar ik ga denk ik binnenkort als de demekin nog gewoon blijft leven ondanks vergroeing dan bij 1 vis een dood facken en dan hem nog voor de winter de koivijver in doen en dan kijken tot het voorjaar hoe ik het ga doen aangezien er ook al nog 1 zwarte demekin in de vijver nog zit en nog een calico faintail en een oranje faintail verder zitten er ook nog 1 zonnebaars die blijf ik zoiezo houden teminste dat wil ik wel
dan word me maximale bestand 3 wat jij me aanbeveelde

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 08-11-2012 23:36

als je nu die ryukin in de vijver doet moet je zijn dood niet verzinnen... want dan is hij echt dood vrees ik!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Gast

Bericht door Gast » 09-11-2012 00:06

Sanne schreef:als je nu die ryukin in de vijver doet moet je zijn dood niet verzinnen... want dan is hij echt dood vrees ik!
advies dus om hem dus tot het voorjaar nog in aquairum te laten en gewoon door te verversen en in het voorjaar naar buiten gaat hij dan niet enorm vergroeien of valt dit wel mee?
ik ververs enorm en ken niemand hier in de buurt met een sluieraquarium of binnenvijver:(
en hem dus naar buiten doen word vermoedelijk ook zijn dood..
ik ga nu ook nog 80 % verversen moet ook gebeuren weer vandaag en dan ga ik waarschijnlijk slapen.

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 09-11-2012 00:22

Terugbrengen naar de winkel is mijn advies. Hoe rot het ook is, je had beter moeten nadenken toen je al deze vissen kocht of kreeg. :roll:

Ik kan er helaas niet meer van maken. Als je hem nu in je aquarium houdt, tja dat kan maar vergroeien zal die zeker doen. Als je dat niet erg vindt dan gewoon laten zitten.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Gast

Bericht door Gast » 09-11-2012 00:25

Bash schreef:Terugbrengen naar de winkel is mijn advies. Hoe rot het ook is, je had beter moeten nadenken toen je al deze vissen kocht of kreeg. :roll:

Ik kan er helaas niet meer van maken.
terug brengen na de dierenwinkel?
die verkopen ze meestal door weer aan iemand met een vissenkom of een klein aquarium die er geen verstand van heeft:cry:
de ryunkin kreeg ik. dacht eerst toen ik hem kreeg dat het een faintail was tot dat er een hump te zien was na goed voeren..

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 09-11-2012 12:25

Het is Ryukin ;) niet Ryunkin haha moet iedere keer lachen als ik het zie staan.

Je Ryukin zit nu echt niet veel beter hoor, nog geen 20L is de grootte van een normale vissenkom. Ja de zwemruimte is meer, zeker, maar qua vervuiling zit hij hetzelfde als in een kom zelfs erger omdat er nog 3 vissen zijn die lekker hard mee vervuilen. Ze vervuilen zoveel dat je er niet tegenop kunt verversen.

Als je geen plaats hebt voor de vissen moet je ze gewoon niet in huis nemen. Zelfs met maar 1 vis is de 80cm niet voldoende want ook die vis wordt groot en snel ook. Je kunt beter vanaf het begin meteen het juiste formaat bak kopen, in plaats van tig keren een nieuwe bak gaan halen omdat het weer eens niet voldoende is.

De enige andere optie die ik nog voor je heb is een curverbox te gaan halen, zo groot mogelijk. Liefst 200L daar een filter op aansluiten en dan de vissen verdelen over de bakken. Je hebt dan geen nieuw aquarium maar een plastic bak die je nadat je wel een groter aquarium mag kunt gebruiken voor spullen ;)

Als het zo'n rotzooi in je kamer is dat het stinkt naar vis dan zou ik dat eerst eens fatsoenlijk opruimen en vragen of je die curverbox mag hebben. Die kleine projecten buiten in de tuin zijn leuk maar je hebt er nu niks aan omdat het winter wordt en je toch niet kunt gaan graven. Je kunt beter kiezen tussen vissen in een aquarium of de vissen in de vijver in plaats van beiden. Je woont nog thuis en je ouders hebben het daar voor het zeggen ;) als je een eigen huis hebt en genoeg ged/ruimte/tijd dan kun je altijd nog aquariums en vijvers houden.

Overigens dat je aquarium stinkt volgens je ouders kan komen door de vervuiling. Een grote hoeveelheid ontlasting zorgt namelijk voor een vieze geur , net als rottend voer in het water.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Gast

Bericht door Gast » 09-11-2012 13:40

oke hahah ryukin dan:P
een extra bak zal ik echt nog niet gaan mogen heb het net aan me moeder gevraagt en ze zei absoluut niet er komt geen grotere bak of een extra bak dat aquarium is meer dan genoeg voor jou met die 4 vissen.....

de vissen zitten in 125l water dat is 31l per vis ongeveer dat is meer dan een standaard vissenkom.
ik meet regelmatig me waardes maar alles blijft nog mooi op nul.
en als dit geen nul meer blijft wil ik waarschijnlijk zeoliet toepassen in een filter om te zorgen dat alles nul blijft.
ik wil geen dierenbeul zijn daarom probeer ik wat ik kan nu in deze situatie zo goed mogelijk te doen. :cry:
waterwaardes zijn
nitriet en ammoniak zijn 0 mg de l
ph is tussen de 7,5
nitraat 15mg /l
ci2 is 0 dus goed ook al weetik niet wat dit is
gh is 4
kh 6

goede waterwaaardes ondanks overbezetting :)
ik ruim regelmatig me kamer op :oops: vanavond al weer hahah :roll:
me ouders zeggen nu niet meer eigelijk door me grote verversbeleid dat het stinkt op me kamer had het net nog gevraagd

ik heb de keuze gemaakt om te stoppen met me koivijver omdat het een te groootte tijdbeslag nam en ik deze niet meer vaak kon onderhouden daarom ben ik aan het stoppen met de hobby hij werd te duur voor me ouders en mij.
vandaar dat de vijvertjes worden opgeknapt die kleiner zijn en minder tijd nodighebben met lage visbezettingen.
als ik al op kamers zou gaan wonen wilde ik er een 300l aquarium:D maar kortweg hier is het geld niet voor.


ik doe me best voor de visjes en dat is nu nog het enigste wat ik dan kan doen toch?

Plaats reactie