Algemene Ryukin discussie topic

Yamagata Kingyo, Sabao, Tetsu Onaga en meer [leden]
Gast

Bericht door Gast » 03-11-2011 15:20

Ik vind die calico ook mooier dan die rode, maar als ik kijk naar de rug vind ik dat ze een beetje een dubbele vetbult hebben. Dus die bult die via de kop omhoog loopt, en dan via de rugvin mooi naar achteren moet lopen, daar zit vlak bij de rugvin NOG een kleine verhoging, en ik denk niet dat dit de bedoeling is. Ook zie ik bij alle drie de vissen een extreme verdikking van de staartwortel.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 03-11-2011 15:26

Dat wat jij dubbel noemt hebben veel Ryukins. Guppie heeft dit ook.
Het is alleen geen vetbult. De hump bestaat uit spiermassa.
En wat jij een extreme verdikking van de staartwortel noemt hoort juist :lol:
Dit zijn goed ontwikkelde gespierde staartwortels.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 03-11-2011 15:30

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

eerste vis ziet er in mijn ogen dus het beste uit, sorry Sjonnie :lol:

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 03-11-2011 15:34

Dat wat jij verdikking bij de staartwortel noemt komt door een inkeping aan het einde van de rugvin.
Hier hebben alle vissen dat..
Net als dat bult1 bult 2 verhaal is hier ook goed zichtbaar.
En bij de foto die jij plaatste is het slecht zichtbaar door het felle rood, maar als je goed kijkt kan je het daar ook zien.
Alleen bij erg hoge humps is het beter zichtbaar en bij sommige vissen is het net wat erger als bij de ander.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 03-11-2011 15:39

Ik heb één ryukin met een dergelijke staartwortel-spier-dinges :wink:
Afbeelding

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 03-11-2011 15:44

Haha, kijk daar eens naar de hump en het begin van de staartwortel :wink:
Bult 1, Bult 2, Bochel.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 03-11-2011 15:46

ja maar wel een stuk minder zichtbaar (nog).. ben benieuwd naar volgende zomer.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 03-11-2011 15:53

Hoe meer massa hoe zichtbaarder het wordt.
Bij sommige vissen is het echt overdreven, dan vind ik het wel lelijk.

Ik kwam toevallig deze foto nog tegen..
http://www.aquariacentral.com/forums/at ... 84&thumb=1
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Gast

Bericht door Gast » 03-11-2011 17:18

Ik moest de fotos net uploaden via Hyves, krijg ik allemaal weer van die rare reacties er op dat het toch van die Oh zo zielige kweekvormen zijn.. :roll: Zucht...

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 03-11-2011 19:38

Tell me about it!
Ik word bestempeld als dierenmishandelaar omdat ik een foto op facebook had gezet van Adolf in groenwater :lol:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie