Algemene Ryukin discussie topic

Yamagata Kingyo, Sabao, Tetsu Onaga en meer [leden]
Plaats reactie
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 19-03-2013 18:56

Niet mijn smaak :roll:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-03-2013 18:57

Meeste is doorsnee vis in mijn ogen. :shock:

Meeste zijn ook niet kleurvast en Photoshop.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 19-03-2013 18:59

Jupz, ik zie er ook niets echt moois tussen zitten. Leuk al die kleurtjes, maar de bouw laat te wensen over.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-03-2013 19:02

Zijn ook geen Japanse vissen. Ondanks een Japanse site.

Gast

Bericht door Gast » 19-03-2013 19:55

dit beter dan?:
https://www.youtube.com/watch?v=q_cre5rO1N4

https://www.youtube.com/watch?v=zZ55yDJY2nQ

vind ze allemaal mooi. Bouw boeit me niet zo. niet elke vis hoeft voor mij 100 procent te zijn...

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 19-03-2013 20:02

als je dr maar genoeg ziet olympus dan gaat dat vanzelf. ik ben het met je eens sommige tekeningen zijn best oke, maar ik ga dan automatisch ook naar de bouw kijken en die zijn echt belabberd tot slecht zelfs.

maar iedereen is anders natuurlijk, als jij ze graag wil kopen/hebben zal niemand daar wat van zeggen totdat je er zelf om gaat vragen in de school.
ik zie het anders, als je dan toch mooie vissen wil, zorg dan dat er zo veel mogelijk klopt. ik zou me storen aan bepaalde zaken. anders blijf de lfssen en bouwmarkten aflopen en daar vind je dan ook "redelijke" vissen. scheelt ook een berg importkosten. :)

Gast

Bericht door Gast » 19-03-2013 20:17

Voor mij zijn die richtlijnen voor de bouw anders. Ik ben veel sneller tevreden. Ook al heb ik er duizenden gezien. Zal niet veranderen.
Als ik elk van deze vissen bij de lfs zou zien dan gingen ze mee naar huis :)
Gezondheid en wenbaarheid is voor mij belangrijker dan bouw.
Ik vind normale goudvissen bijvoorbeeld ook mooier dan een ryukin.

Maar ieder zijn ideeën he :wink:

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 19-03-2013 20:20

De derde vind ik wel nog iets hebben.
Wat denk jij Zsjonnie.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 19-03-2013 20:36

Vind bepaalde kleurstellingen hierboven wel mooi maar zoals al gezegd laat bij de meeste de bouw de wensen over.
Ik vind persoonlijk de bouw van een vis wel heel belangrijk, het is wel een feit dat je hierin groeit naarmate je er meer en intensiever mee bezig bent, ik denk dat de meesten met de tijd wel verder kijken dan enkel een leuk kleurtje.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 19-03-2013 20:41

Je hebt groot gelijk hoor Olympus. Ieder zo zijn eigen mening en behoeften.
Die op dat laatste filmpje is redelijk wel netjes.

@ Brian: Dat verbaast mij niks ;)
Dat zou voor mij waarschijnlijk de beste zijn uit dat lijstje, maar toch zou ik hem zelf niet meenemen (ik zou sowieso geen shorttail nemen :lol:)
De staartwortel staat te hoog, dat zie je veel bij shorttails en tegenwoordig ook steeds meer bij de longtails. Dit is echt een belangrijke punt voor mij en hier knap ik ook meteen op af.
Als die staartwortel lager zat, de anaalvinnen bedekt waren en de opening tussen buik en staart meer opgevuld was, dan had het voor mij een mooie vis geweest.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie