Watermerk

Waar moet ik wat plaatsen? Waar kan ik wat vinden? Hoe werkt dit? [leden]
Gast

Watermerk

Bericht door Gast » 24-01-2013 00:50

Ik zie net dat op de foto's die ik upload via een ander forum een watermerk staat met een link naar dat forum. Is dit een probleem?

Mieke91
Lid FGF
Berichten: 485
Lid geworden op: 16-10-2012 11:06

Bericht door Mieke91 » 29-01-2013 17:11

Inmiddels is er de mededeling van Rex Hunt dat hij alle foto's gaat aanpassen en naar ons gaat PB'en, waarna wij het moeten veranderen in onze topics.
In het Babbeltopic is een termijn tot 1 maart genoemd.

Op het betreffende forum is de discussie hierover nog volop gaande, en er word ook geprobeerd om een oplossing te vinden waarbij foto's die niet ook gepost zijn op dat forum vanzelf verwijderd worden. Als dat doorgaat, dan zijn de watermerken niet meer nodig. Dat zou een heleboel tijd schelen.

Ik zou het daarom wel fijn vinden als we dat heel even af kunnen wachten, scheelt een hoop (onnodig) werk...

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 29-01-2013 18:59

gedeeltelijk mee eens.

ik vraag je nu om het van onze kant te zien.
als je dit leest, weet je precies waarom wij daar niets meer mee te maken willen hebben, of aan herinnerd worden.

1 maart is meer dan schappelijk lijkt me.
http://goudvis.forum2go.nl/sluikreclame ... t1427.html

en zoveel tijd en moeite is het nu ook weer niet. ik heb in 15 minuten van 30 foto's dat watermerk weggeknipt, ingepakt en weer verzonden.

Mieke91
Lid FGF
Berichten: 485
Lid geworden op: 16-10-2012 11:06

Bericht door Mieke91 » 29-01-2013 23:09

Ja RH, maar dat is jouw kant van het verhaal... Ik moet ze allemaal weer uploaden en allemaal in de goede posts erbij uitzoeken en plakken... Dat duurt wel wat langer dan 15 minuten.

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 30-01-2013 08:39

Als je imageshack of photobucket gebruikt moet dat uploaden geen probleem zijn, tenzij je ze rechtstreeks op dat forum hebt gezet.

Maar dan nog is het makkelijk gedaan met die programma's. Je selecteerd de foto's die je wilt hebben, je upload ze en daarna is het een kwestie van
code's kopieëren en plakken.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Ute
Lid FGF
Berichten: 2682
Lid geworden op: 26-04-2012 21:56

Bericht door Ute » 30-01-2013 08:49

Ik sla de foto's die ik gebruik altijd op m'n computer op.. Dan is opnieuw uploaden niet zo heel veel werk, maar gelukkig gebruik ik een andere uploadsite :)

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 30-01-2013 10:50

Mieke91 schreef:Ja RH, maar dat is jouw kant van het verhaal... Ik moet ze allemaal weer uploaden en allemaal in de goede posts erbij uitzoeken en plakken... Dat duurt wel wat langer dan 15 minuten.
er is gewoon geen andere keuze. als je het makkelijker vind, wil ik best heel je fotoalbum verwijderen.dan kun je met een schone lei opnieuw beginnen. maakt mij niks uit.

en niet mijn verhaal, het onze.

verder wil ik kwijt dat we noodgedwongen wat nieuwe regels er doorgedrukt hebben, en dat besluit staat vast. wij als beheer hebben ook hier unaniem voor gekozen. na 1 maart wil ik geen een watermerk meer zien anders tref ik zelf maatregelen. overal moet je jezelf aan de regels houden. en dat is hier niet anders.
en wat mij betreft is hier ook geen discussie over mogelijk.
RH.

Mieke91
Lid FGF
Berichten: 485
Lid geworden op: 16-10-2012 11:06

Bericht door Mieke91 » 30-01-2013 20:47

Ik betwist helemaal niet de regels van het forum, en ik begrijp dat jullie de sluikreclame niet willen (hoewel ik me zo langzamerhand wel echt begin af te vragen wat er in vredesnaam gebeurd is met dat andere forum...)
Ik kan er gewoon alleen niet tegen dat iedereen net doet alsof het niets voorstelt. (niet alleen hier, ook op het andere forum)

En met jouw kant van het verhaal bedoelde ik het aanpassen van de fotos...

Pat
Lid FGF
Berichten: 2721
Lid geworden op: 27-10-2011 00:00

Bericht door Pat » 30-01-2013 23:16

Rex Hunt schreef:
er is gewoon geen andere keuze. als je het makkelijker vind, wil ik best heel je fotoalbum verwijderen.dan kun je met een schone lei opnieuw beginnen. maakt mij niks uit.

en niet mijn verhaal, het onze.

verder wil ik kwijt dat we noodgedwongen wat nieuwe regels er doorgedrukt hebben, en dat besluit staat vast. wij als beheer hebben ook hier unaniem voor gekozen. na 1 maart wil ik geen een watermerk meer zien anders tref ik zelf maatregelen. overal moet je jezelf aan de regels houden. en dat is hier niet anders.
en wat mij betreft is hier ook geen discussie over mogelijk.
RH.
Hmmm volgens mij heeft meneer hier een bad hair day gniffel........ehhh edit ik bedoel knuffel :mrgreen:

Bash
Lid FGF
Berichten: 1056
Lid geworden op: 26-10-2011 01:38

Bericht door Bash » 30-01-2013 23:21

Maar waarom zou het voor jou dan niet makkelijk zijn om de foto's op een andere website te uploaden? Als je er zelf niet zo handig in bent is dat geen probleem, daar kan ik je best mee helpen :)

Ik heb je foto album van de grote vissen bekeken (niet je kweektopic) en deze bevat ongeveer 40 foto's met een watermerk. De meeste staan op de eerste pagina en op de andere pagina's staan er maar ongeveer 7 per pagina.

Je zult er wel een uurtje of 2 werk aan hebben om het aan te passen maar dit kun je ook verdelen over meerdere dagen zodat je er niet in één keer zolang mee bezig bent. Ook om het voor jezelf makkelijk te maken :) Je kunt dan bijvoorbeeld een nieuwe map aanmaken. Je verkleint je internet scherm totdat je de nieuwe map ernaast open kan hebben. Daarna ga je in je post kijken welke foto's je hebt gebruikt en haal je je foto map erbij om ze er daar uit te zoeken. Eenmaal de juiste foto gevonden, kopieer je deze naar de nieuwe map. Zo kun je precies bijhouden welke foto je al hebt gehad.

Ik zag namelijk dat je ook dubbele foto's hebt gepost. Als je dan bijvoorbeeld van 1 post alle foto's hebt gevonden, kies je een programma zoals imageshack of photobucket en upload je de foto's daar. Daarna kom je hier terug, klik je op 'edit' en verander je de codes ^_^ en zo ga je door tot je alles hebt.

Met 'makkelijk' wordt bedoelt dat je niet een wetenschapper moet zijn om dit aan te passen, het kost alleen tijd. Je hebt echter niet 300 foto's online staan dus de schade blijft gelukkig beperkt.

Als laatste, het verbaasd me eigenlijk niks dat het andere forum een watermerk toepast. Zij 'hosten' immers de afbeeldingen en dat daar een watermerk tegenover staat is niet meer dan normaal. Waarom ze het eerder niet deden, weet ik niet. Maar goed dat gehele forum heeft een update gekregen dus daar zal het wel mee te maken hebben.
The question is not: 'Can they reason?' , nor 'Can they talk?' but 'Can they Suffer?'
Jeremy Bentham, 1748 – 1832

Never argue with an idiot; he will bring you down to his level and win from experience.

Plaats reactie