kingyo

[beheer]
Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 02-12-2011 15:34

zullen we doen! :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 28-12-2011 05:31

Ik heb Kingyo zojuist een PB gestuurd.
Dit is zijn laatste onofficiële waarschuwing.
Zodra hij nog één keer over de lijn gaat krijgt hij (van mij) meteen een officiële waarschuwing.
Het is dat ik mij netjes moet gedragen als Beheerder, anders had ik hem allang de huid vol gescholden.

De vorige keer viel hij Barb al aan aan (voor degene die het gemist hebben), omdat zei een aantal posts had verwijderd.
Die aanval was echt bewust en persoonlijk gericht.
Die post heb ik toen meteen verwijderd en hem een PB gestuurd dat dit niet door de beugel kan.

Dus bij deze weten jullie hier ook vanaf. Het PB'tje hier nog even onder:
Hey Kingyo,

Ik wil je er persoonlijk nog even op attenderen dat het niet wordt getolereerd als er op de man wordt gespeeld.
Ik heb je hier al op aangesproken na een reactie tegenover Frost, maar nu gebeurt het weer.
Het gaat mij er niet om of het tegenover mij of een ander forumlid is, maar ik wil het gewoon helemaal niet zien.
Als er onderling persoonlijke meningsverschillen zijn dient dit via PB of geheel buiten het forum om uitgevochten te worden.
(Ook ik neem deel aan dit forum als lid, dus je mag mij ook aanspreken buiten mijn functie om.)

De discussies zijn prima, daar is dit forum voor bedoelt.
Maar wel op zodanige wijze dat het netjes blijft.
Ik hoop daarom ook dat je gewoon verder discussieert, alleen graag even opletten.
Hieronder heb ik het stukje gequoteerd waar ik op doel. De aandachtspunten zijn vetgedrukt.

Ik hoop dat je hier begrip voor toont.
Gr,
Jan

Word wel moe van dit

Ik praat niet over oogtypes maar over de varianten telescopes(algemeen worden deze dragoneye's genoemd in het chinees) van de chinezen en deme's van de Japanners, het verschil is aanwezig, telescope is geen oogtype maar allang een variant.

Net zoals er onderscheid word gemaakt tussen de ryukin en fantail word er ook onderscheid gemaakt tussen chinese telescopes en demekin.

Ik kan ook dwars proberen te zijn en zeggen fantail is een staarttype, dus een ryukin is ook een fantail. Zoals je eerder ook gedaan hebt met telescope eyes, en lionheads en ranchu.

Maar dat doe ik niet, jammer dat je zelf wel altijd dwars bent met dit soort dingen.

Hij heeft wat bepaalde onderwerpen betreft behoorlijk wat kennis.
Persoonlijk waardeer ik ook zijn bijdrage aan dit forum.
Maar op de man spelen verpest de sfeer en daarbij maak ik geen uitzondering tussen mensen met of zonder kennis.
Het komt op mij over alsof hij steeds brutaler wordt. Dus ik hoop dat hij zich weer een beetje in kan gaan houden.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 28-12-2011 07:24

Het is inderdaad een opvliegerig persoontje. Hij zit ook zowat tot zijn nek in Geert zijn reet volgens mij.

Komt ie bij mij binnen van... o wat een kwaliteit zeg.... oh wat mooi...oh heb ik nog nooit gezien in mijn leven.
Gaat ie nu posten alsof hij alle goudvissen van de wereld heeft gezien.

Wel respect dat hij wel binnnen 2 maanden heel veel weet over de Japanse Ranchu.


Ik zal nog even reageren in topic Ranchu dat we het netjes moeten houden.
En Jan ik ga je zinnetje weghalen van "leugenaar". Wekt ook wel woede op bij Kinyo en dat is niet wat we willen natuurlijk.
Opzich wel een leuke discussie vind ik persoonlijk.

Gast

Bericht door Gast » 28-12-2011 12:11

WHAHAHAHAHAHAAA Dino ik lig hier dubbel van het lachen :lol: Hij zit ook zowat tot zijn nek in Geert zijn reet volgens mij. hehehehe GEWELDIG!

Sjonnie, ik wist niet eens dat Kingyo kwaad op me was geweest omdat ik zijn berichten had weggehaalt. Ik heb hier nooit een pb van hem over gehad. Dat hij over de rooie was kan ik me voorstellen, maar hij moet het eens ontopic houden en dat doet hij bijna nergens. Of hij loopt te spammen met smilies, is ook al zo vaak voorgekomen... :roll:
Dat ie dus nu bijna zijn eerste officiele waarschuwing te pakken heeft verbaast me niet.

Wat me gisteren erg stak was die discussie over de japanse ranchu. Ik hou me niet zo bezig met Ranchu maar ik vind ook dat de chinese variant gewoon een ranchu is, voortgekomen uit de Lionhead. De japanners hebben er een eigen "variant"van gemaakt, maar dat de japanse de enige echte ranchu is ben ik het absoluut niet mee eens. Dan zou je ook zo kunnen stellen dat een chinese Ryukin een andere variant is als de japanse, terwijl ze er toch allebei in grote lijnen hetzelfde uitzien en de zelfde naam hebben. Maar nee, Kingyo MOET even doordrammen dat de japanse de enige echte is :roll: *zucht* En dat bedoel ik nou met die Geert: ok, hij is een kenner, ok, hij kweekt ze zelf, ok, hij heeft hoog aanzien in Japan, maar hij is GEEN GOD!!

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 28-12-2011 12:20

eens Barb. Dit is ook mijn visie op de ranchu.

Gast

Bericht door Gast » 28-12-2011 12:38

hahaha hij begint er alweer over :D Hij weet wel van doordrammen. Naja, ieder zijn eigen visie. Ik ben het niet met hem eens, dus dat kan nog eeuwen zo doorgaan. Punt is dat een ranchu een ranchu is, of ie nu japans of chinees is. Mens is toch ook mens? We hebben alleen andere huidskleuren en andere karakters maar we behoren wel allemaal tot diezelfde soort ;)

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 28-12-2011 12:49

dat moet je daar zeggen Frost. :D
Ben het wel met je eens.

Gast

Bericht door Gast » 28-12-2011 13:21

Die laatste post van Kingyo doet het em echt .. ik citeer:

Voel je niet aangevallen, maar ik vind dat iemand zichzelf geen goudvis liefhebber kan noemen als het hem of haar allemaal niets uit maakt.

Dus met andere woorden: ik moet min of meer achter de japanse ranchu staan om een liefhebber te zijn??? Damn Kinyo..sinds wanneer is het houden van sluiers een GELOOF geworden??? :twisted: :roll:

Over de origine, wat het allemaal uitmaakt is dat we praten over honderden jaren kweken met bloed zweet en tranen! Jammer dat jij hier geen waarde aan hecht.


Ik heb toch wel zo'n zin om mee te zingen met dit nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=5leVQeK_3Ws

Gast

Bericht door Gast » 28-12-2011 13:45

Ik geef het op :roll:

Vind die Geert ook maar een raar mannetje: heeft het over een SECOND aganda. Nou dan wil ik wel eens weten wat voor agenda dat is.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 28-12-2011 13:46

ja wat bedoeld hij daarmee? dat je belangen heb dat je chinese ranchus verkoopt ofzo?

Plaats reactie