Mieke91

[beheer]
Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 12-02-2013 19:41

Ik vind dit goed verwoord zo, misschien die laatste zin toch maar weglaten of ze gaat vragen wie en wat...
Misschien ook wel hoofdletters gebruiken :wink:
Klein foutje op de 5 na laatste lijn "wikl".

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 12-02-2013 20:02

ja, dat doe ik altijd pas als laatste. als ik meteen alles goed opschrijf vergeet ik dingen omdat ik teveel met hoofdletters en spelling bezig ben dan.

en ik ben nog lang niet klaar hoor, hij word zeker nog 1 keer zo lang. :)

en ik sluit af dat ik het niet op prijs ga stellen dat ze er een discussie van wil maken. dit is een constatering en daar blijft het voor mij bij. dan ben ik er van af.
dus vragen of wat dan ook accepteer ik niet.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 12-02-2013 21:22

Ziet er in principe goed uit.
Ik zie dit alleen eerder als persoonlijke mening en niet namens je beheerders functie.
Er staan wel een aantal punten in die je als beheerder kan melden, maar dat zou ik dan weer even in een apart deel zetten.

Ik moet Mieke nog steeds een bericht gaan sturen van hoe of wat met dat artikel, maar ik twijfel nog over wat ik nou precies wil gaan sturen :lol:
Ik denk eraan om haar sowieso een officiële waarschuwing te geven als jullie het ermee eens zijn. Dat is dan in ieder geval al 1. De derde fout is ban voor bepaalde tijd. Vierde fout is toedels.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 13-02-2013 12:50

duidelijk.
ik heb iemand met wat meer schrijfervaring er naar laten kijken, en wat dingen subtiel aangepast, vanauit haar standpunt gezien en die van jan.

dit is al meer definitief.
als jullie het er voor het merendeel er mee eens zijn kan ik hem versturen.

Beste Mieke.

Hier even een inhoudelijk bericht over mijn mening naar aanleiding van jou argumenten.

Als eerste wil ik even toelichten dat hier geen rechten aan kunnen worden ontleend, en dat het puur gebaseerd is op jou eigen verhalen, opmerkingen en foto's. Ik vertel dit dan ook aan je als de beheerder, en sommige onderdelen als een gewoon lid. Ik doe het gedeeltelijk via de officiële weg, zodat we altijd nog samen door een deur kunnen eventueel.


Goed, daar gaan we.

Ik begin bij het einde en ga zo terug naar het begin, omdat die dingen mij het beste in het geheugen liggen, en ik minder hoef terug te lezen in de postings die je maakt.

Ik wil ook dat je weet dat ik dit niet doe om mijn gelijk te halen, of om je de grond in te boren, maar ik kan niet zomaar alles aan me voorbij laten gaan.
Ik heb Jan ook verzocht om er wat van te zeggen, want het liep in het babbeltopic gewoon te hoog op. Andere mensen zien dit en gaan partij trekken. Dat is niet wenselijk, voor zowel jou als mij zelf niet. En al helemaal niet uit het belang voor het forum.
Vandaar dat er even met een botte bijl gekapt moest worden.

Dat zeggende kom ik bij je opmerking of ik jou een noob vind c.q. niet voor vol aan zie.
Die mening kan ik niet helemaal ontkennen, aangezien je eerste kweekje mij het idee geeft dat er een behoorlijk aantal blunders heeft plaatsgevonden.
Paar dingen op een rijtje. En dit zijn feiten door mij zelf geconstateerd en door andere mensen.

- Verschillende visjes hebben geen borstvinnen.
- Sommige daarvan hebben veel te grote ogen, wat wijst op al vroege interne vergroeiingen.
- Weer een andere vis, jou grote trots zelfs, mist gewoon een halve staartlob.

Dit zijn een paar voorbeeldjes die gewoon absoluut niet kunnen, want jij speelt in feite voor God, en bepaald welke vis er mag blijven en welke niet.
Als je dat terug zou vertalen naar mensen, zouden er ineens heel veel meer gehandicapte kinderen zijn, omdat kraamverzorgsters hun echo's niet goed aflezen.
Een botte vergelijking, maar het zijn en blijven levende wezens, en dat probeer ik je zo duidelijk te maken. Dat mensen geen vissen zijn besef ik ook.
Dat zal waarschijnlijk ook de reden zijn waarom jij jezelf zo voelt, en dingen opmerkt in mijn antwoorden.

Dan gaan we naar het watermerk verhaal.

Jij bent de enige van alle leden die er op door bleef gaan, en ik moest je telkens in andere woorden hetzelfde uitleggen.
Je vind het blijkbaar enorm veel moeite, ondanks ik ruim de tijd heb gegeven om alles te veranderen en in orde te brengen.
Dat ik die mededelingen doe, wil niet zeggen dat ik de regels ook zelf bepaal. Er gaat een heel proces aan vooraf, en we komen dan samen tot een conclusie, en ik heb er voor gekozen om dat uit te werken en mede te delen.
In mijn ogen is het dan ook niet fair om mij hier op aan te vallen, want zo komt het op mij over, en dat proberen onderuit te halen door 1000 en 1 argumenten aanhalen over hoe en waarom het zo zwaar voor je is.
Je boft dat ik zo meegaand ben, bij sommige andere leden van beheer had je al meteen een dichte deur in je gezicht gekregen.

Dan kom ik op iets waar ik me echt aan irriteer, en dat is je woordkeuze en zinsopbouw.

Ik noem dat "Breezertaal". Ik kan begrijpen dat dit op Facebook andere sociale media en chatboxen geaccepteerd word, maar hier absoluut niet. Voor mij is dat een stukje "jou niet voor vol aanzien". Ik weet zo niet op ik met iemand praat die in 1991 geboren is, of nog een tienermeisje is.
Verschillende antwoorden in totaal verschillende topics bevestigen dit.

Dan kom ik bij het -zoals ik het noem en ervaar- zagen in de poten van de fundering van onderbouwde dingen die wij als beheer tegen de leden proberen uit te leggen en duidelijk te maken.
Kom ik meteen weer terug op je noob verhaal, wie ben jij -om bewezen kennis door biologen, vis dokters en whatever- onderuit te halen. En openlijk tegen mensen ingaan die het gewoon beter weten?
Voor mij weer een reden om je "niet voor vol" aan te zien. Want de andere mensen hier lukt dat wel.
Probeer dat eens bij Dino te doen, ik denk dat je hard uitgelachen word.


We gaan nog even door:

Je artikel wat door jou geschreven is, en op A--F is gepost.
Dat staat vol fouten. Ik ga er niet over uitweiden anders word het wel een hele lange mail.
Heb je enig besef dat er mensen zijn die dit klakkeloos over gaan nemen en het dan door jou schuld fout gaan doen en de dieren wellicht onbewust een mindere verzorging geven? Of gewoon domme fouten maken omdat jij iets overhaast goed denkt te doen?
Daarnaast verwerk je informatie die je bewust of onbewust -daar bemoei ik me verder ook niet mee- hebt gebruikt, en letterlijk in je artikel hebt gezet.
Jan verzoekt je vriendelijk om in elk geval de bron te noemen of een link terug te plaatsen. en weer wring je jezelf in allerlei bochten om er onderuit te komen en andere de schuld te geven.
Beetje noobisch, om het in jouw bewoordingen te houden, sta dan voor wie je bent en doe wat ze vragen. Appeltje eitje lijkt me. Dat Marcel het hier niet mee eens is, geeft mij de enige conclusie om juist te handelen, namelijk heel dat stuk info weg halen. Doe je ook niet. Wederom een reden om je niet voor vol aan te zien.

Als laatste wil ik je zeggen dat ik hier nog wel even mee door kan gaan, maar ik denk dat de boodschap nu wel duidelijk is.
Ik heb mijn zegje nu gedaan.
Ik hoop dat je dit in ere neemt, en er een lering uit kunt trekken, en weer gewoon lekker gezellig op het forum bent. Met een iets andere insteek dan dat je nu van jezelf hebt laten zien natuurlijk.
Zie dit als iets om van te leren, en er daarna zand overheen te gooien zodat je weer met frisse moed verder kunt.
Laat ik er duidelijk in zijn dat een verhitte, onder- dan wel on-onderbouwde discussie of moddergooien niet gewenst is.

Namens Fancy Goldfish Forum
H. Hendriks, aka Rex Hunt.


Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 13-02-2013 12:56

Van mij mag je deze versturen.

Ik heb wel nog een fout gezien: Dat zeggende kom ik bij je opmerking of ik jou een noob vind cq niet voor vol aanzie
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 13-02-2013 12:59

aan zie.
thanks.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 13-02-2013 22:46

Ik vind het prima.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 14-02-2013 00:07

Ik zie nu net dat Mieke een zogenaamde gids is geworden op het AF.. Dus nu staat ze voor mij helemaal op de rode lijst.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 14-02-2013 11:56

ik heb de mail net verstuurd. ben benieuwd.

:rolleyes: + :twisted: = :ow_nee: ??

en gids zoals in mensen begeleiden die nieuw zijn?

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 14-02-2013 12:28

Lol zij gids?
Ze verstaat hier de simpelste dingen niet.
Zou het vanwege dat artikel zijn dat ze die "titel" gekregen heeft?

*edit* Miss-poodle is daar ook blijkbaar gids, hier is ze fairy fancy
Ik hoop dat er geen klakkeloze kennis van hier op het aquaforum gaan te vinden zijn.
Als je "gids" bent zou je de basis al heel goed moeten kunnen begrijpen dus vanaf nu negeer ik alle topics van Mieke en Fairyfancy.
Hopelijk lokt ze een ban uit.
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

Plaats reactie