Mieke91

[beheer]
ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 16-01-2013 00:29

@ Rex: Ik ben niet van plan om om met de botte bijl te kappen. Ik ga haar er wel persoonlijk op aanspreken (via PB) dat ik het geen stijl vind.
Het maakt mij niet uit als ik haar beledig, ik hoef geen vriendjes met haar te zijn. Tot nu toe is het enige wat ik van haar geleerd heb; dat er goudvissen geboren kunnen worden zonder buikvinnen :lol: Zoveel waarde hecht ik niet aan dat soort informatie.
Ik heb je noot gezien en heb daar niets aan toe te voegen. Dat stukje over kleuren en energie kwam alleen niet uit een artikel, maar door mijn reactie in haar kweektopic. Juist omdat ik tot nu toe (zover ik weet) de enige ben die dit hier heb verteld en de manier waarop ze het heeft geprobeerd te veranderen in haar eigen worden, weet ik 100% zeker dat het hiervan komt.

@ Brian: Dat is ook de reden waarom ik daar ook nog wel eens een snel kijkje neem.

@ Sanne: Ik denk dat dit een andere situatie is. (Ik heb je reactie op Brian al gelezen, maar wil toch even mijn zegje nog doen..)
Kennis delen is geen probleem en dat is ook de bedoeling van dit forum. Ik vind het niet erg als de kennis van dit forum verspreid wordt over andere fora. Maar het gaat om de manier waarop. In dit geval strijkt Mieke met de eer van kennis die zij bijna copy en paste van dit forum alsof zij het zelf allemaal heeft uitgezocht en ondervonden. Dat dit niet zo is bewijzen al die fouten in dat artikel al.
Ze speelt hier voor de domme, meld overal dat ze niets begrijpt van al dat technische gedoe e.d., maar op een andere forum weet ze wel even een kweekartikel neer te zetten zonder bronvermelding of wat dan ook.

Er kan niet met copyright gewerkt worden in de normale reacties op een forum, maar wanneer jij een artikel voor een forum schrijft terwijl al jou kennis van een ander forum komt, hoor daar een bronvermelding bij te staan. Dat zelfde geld ook voor schoolstukken. Bij mijn accountancy opleiding werden alle stukken streng gecontroleerd op fraude en werden alle bronnen nagekeken. Al deze regeltjes bleven ze er bij ons instampen, omdat accountants zich altijd streng aan de wet moeten houden. Als er bronnen ontbraken (en dat merkten zij op!) kreeg je het meteen te horen.
Misschien dat dit bij jou opleiding wat soepeler was (er zullen vast genoeg opleidingen zijn waarbij hier niet veel naar gekeken wordt), maar dat betekend niet dat het niet hoort.

Natuurlijk deel ik ook kennis van andere fora e.d., maar daarbij is een bron verwaarloosbaar. Als ik een schema oid gebruik van een ander forum, dan meld ik dat er ook bij. Ik ben ook niet van plan om mij op 1 forum voor het domme te houden en vervolgens op dit forum de held uit te hangen met de informatie die ik daar krijg terwijl ik verder niet eens dieper op die informatie in kan gaan, omdat ik dat simpelweg allemaal maar heb aangenomen en er niets over weet.

Ik zie het bij haar ook niet als 'bewust kwaad opzet', maar wel bewust informatie van dit forum op dat forum plaatsen die ze daar niet hebben en er verder op beide fora niets over te zeggen.

Begreep ik nu niet waar je naartoe wilde, of heb ik er nu op geantwoord? :lol:

@ Dino: Zomaar een link neerzetten gaan ze zeker niet doen, MAAR.. Als zij zich aan de regels houden zijn ze eigenlijk wel verplicht om óf een bronvermelding toe te voegen óf een deel van het artikel te verwijderen na verzoek van Mieke. Dit wanneer zij aangeeft dat het artikel voor het AF is geschreven met toestemming van FGF, máár uitsluitend met duidelijke bronvermelding.
De vraag is alleen of Mieke dat verzoek in zou dienen..



@ Iedereen: Ik wil eerst Mieke erop aanspreken, maar is het geen idee om daarna een 'vriendelijk' verzoek te plaatsen om geen specifieke informatie van dit forum naar het AF over te hevelen. De basis is overal te vinden, maar ik denk dat er onderhand wel redelijk wat informatie op dit forum begint te komen dat alleen gevonden kan worden door uren/dagen/weken/maanden/jaren werk aan onderzoeken en ervaring.. Dat is hetgeen dat ik graag hier wil houden..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 16-01-2013 08:47

Er kan niet met copyright gewerkt worden in de normale reacties op een forum, maar wanneer jij een artikel voor een forum schrijft terwijl al jou kennis van een ander forum komt, hoor daar een bronvermelding bij te staan. Dat zelfde geld ook voor schoolstukken. Bij mijn accountancy opleiding werden alle stukken streng gecontroleerd op fraude en werden alle bronnen nagekeken. Al deze regeltjes bleven ze er bij ons instampen, omdat accountants zich altijd streng aan de wet moeten houden. Als er bronnen ontbraken (en dat merkten zij op!) kreeg je het meteen te horen.
Misschien dat dit bij jou opleiding wat soepeler was (er zullen vast genoeg opleidingen zijn waarbij hier niet veel naar gekeken wordt), maar dat betekend niet dat het niet hoort.

Natuurlijk deel ik ook kennis van andere fora e.d., maar daarbij is een bron verwaarloosbaar. Als ik een schema oid gebruik van een ander forum, dan meld ik dat er ook bij. Ik ben ook niet van plan om mij op 1 forum voor het domme te houden en vervolgens op dit forum de held uit te hangen met de informatie die ik daar krijg terwijl ik verder niet eens dieper op die informatie in kan gaan, omdat ik dat simpelweg allemaal maar heb aangenomen en er niets over weet

Ook mijn eindwerk werd enorm streng gecontroleerd en ik was verplicht van een lijst met bronnen toe te voegen.
Vandaar dat ik ook al heb geantwoord dat Mieke de bron MOET vermelden ;)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 16-01-2013 10:17

ik deel je mening ook jan. maar het zal wel moeilijk blijven denk ik.

ik ga ook even afwachten wat er uit jullie privegesprek komt.
geeft ze er geen gehoor aan, dan heeft ze voor wat mij betreft hier ook niks te zoeken. want wij waarschuwen al voor informatie lurken. zo zijn de regels en die overtreed ze dan. maar ik denk dat ze eerder onbezonnen te werk is gegaan en in zal zien dat het zo niet werkt.

het copyright verhaal kunnen we wel toepassen, omdat mensen voor ons een artikel schrijven. tuurlijk, ik gebruik ook info van andere sities en boeken, maar de bronvermelding en de credits van de auteurs staan er ook bij. dat is de enige manier om volgens normen en waarden te werken. en volgens de wet natuurlijk.

en net wat evelien al zegt, we kunnen hier niet echt veel aan doen, want verdraaien ze de woorden wat, hebben we geen poot meer om op te staan. en de enige die je treft dan ben je zelf, want je word er boos om en steekt er negatieve energie in.

als je het echt fair wil doen, en volgens regels van A--F, moet je via pm marcelk of een andere homo die daar beheer is inlichten, en zeggen dat ze in feite plagiaat pleegt. en of a--f hier volgens hun regels op in willen haken. want dat doen ze zelf ook met de eigen artikels.

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 16-01-2013 12:13

Rex Hunt schreef: marcelk of een andere homo
:cheer: :lol:

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 18-01-2013 11:23

en nog wat van dr vernomen?

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 19-01-2013 01:00

Heb haar nog niet aangesproken.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-01-2013 02:29

Beste Mieke,

Je hebt enige tijd geleden een artikel op (o.a.) het AF geplaatst.
Ik ga ervan uit dat dit met goede bedoelingen is geweest om de goudvisliefhebbers buiten dit forum wat kennis bij te brengen.
Er speelt zich alleen 1 klein probleempje af en dat is dat jij (ik hoop onbewust) informatie van dit forum in jou artikel gebruikt als zijnde jou kennis op een ander forum.

Er staat veel algemene informatie in wat op meerdere plekken te vinden is en ik zie een aantal punten uit persoonlijke ervaringen, maar er staat het e.e.a. tussen waardoor mijn vermoeden wordt bevestigd dat er informatie van dit forum wordt gebruikt.
Met name dit specifieke stukje komt overduidelijk van mij (het zij in eigen woorden):
Tot nu toe hebben de visjes waarschijnlijk een schutkleur gehad. Tijdens de derde maand kunnen visjes een beetje gaan kleuren. Focus daar niet teveel op. Kleuren kost ontzettend veel energie, terwijl het belangrijker is dat ze die energie gebruiken om te groeien.
Uiteraard zal ik noch het forum het verbieden om informatie van dit forum te delen met anderen.
In korte antwoorden op vragen van mensen is het niet meer dan logisch dat er informatie wordt gedeeld zonder dat daarbij wordt vermeld waar die informatie vandaan komt.
Alleen gaat het hier nu over een artikel wat samengesteld wordt uit informatie van verschillende bronnen. Daardoor is het netjes (tevens wettelijk verplicht) als de bronnen erbij vermeld worden.
Wat mij betreft voldoet een simpele link naar dit forum al in plaats van alles volgens de regels, maar enige notificatie is wel op zijn plek.

Ik hoop dat je mij begrijpt en dat het geregeld wordt.
Mocht er verder nog iets zijn hoor ik het graag.

Mvg,
Jan Burger
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 26-01-2013 13:17

Ik vind het beleefd en goed verwoord Zsjonnie!
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 26-01-2013 16:53

Beste Jan,

Wat vervelend dat jij je benadeeld voelt. Eerlijk gezegd heb ik dat artikel gewoon in een uurtje zo uit mn hoofd geschreven, dus geen informatie erbij gepakt, maar ik heb natuurlijk wel dingen van jou geleerd die dan in mijn hoofd zitten. Inderdaad niet bewust dus.

Is het geen algemene informatie dat kleuren energie kost? Jij hebt dat vast ook ergens gelezen toch? Ik heb niet het topic hier erbij gepakt met schrijven. Ik heb het topic op het google.nl erbij gepakt met schrijven voor de chronologie en verder gewoon alles opgeschreven wat ik me kon herinneren van de afgelopen maanden.

Ik denk persoonlijk dat ze op het andere forum heel moeilijk gaan doen over een link naar dit forum. Anders haal ik de informatie wel weg ofzo.

Ik hoor graag weer van je.

Marieke
:roll:
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 26-01-2013 20:48

jan
Met name dit specifieke stukje komt overduidelijk van mij
mieke
Is het geen algemene informatie dat kleuren energie kost? Jij hebt dat vast ook ergens gelezen toch?
nee trut, dat legt ie nou net uit.
:roll:

ik zou nu (vriendelijk) mijn poot stijf houden. en of aanpassen of een link.


wel netjes gedaan trouwens. chapeau.

Plaats reactie