vissen pat

[beheer]
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

vissen pat

Bericht door Rex Hunt » 27-01-2013 20:31

zat net eens gedenktopic te lezen, en ik tel 9 vissen in de tijd dat wij bestaan als forum.

nog een erbij en ze verliest 10 vissen op een dik jaar.
op zijn minst een beetje vreemd niet?

ik denk dat ze teveel meewaait met iedereen, en ook de meeste dingen opvolgt, en daardoor een rete instabiele bak heeft, waardoor die vissen telkens ziek worden.
daarom heb ik ze aangeboden om de volgende eens open te snijden voor haar.

wat is jullie mening hierover? en vooral van dino hoor ik hem graag, want ik neem aan dat dit allemaal vissen van jou zijn? heb jij een logische verklaring?

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 27-01-2013 21:17

Dat is inderdaad vreemd.
Ik weet zelf niet goed waar dit aan te wijten is in haar geval.
Wat ik wel weet is dat ze het goed bedoeld en het beste voor heeft met de vissen maarja...
Je zou dan eerder denken dat het in de demekin bak zou mis gaan omdat ik die toch best krap vind maar daar gaat alles goed.
Ik denk dat in de andere bak het probleem nooit bij de kern is aangepakt en daardoor nooit is weggegaan en de dingen zich hebben opgestapeld, weet niet goed hoe ik het moet verwoorden.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 27-01-2013 21:32

Ik vind het ook heel raar, vandaar ook mijn reactie in haar topic die niet persoonlijk naar haar was bedoeld.
@Rex: ik was dan toch niet de enige die al is gaan natellen hoeveel vissen er zijn gestorven :)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 27-01-2013 21:49

Als al mijn klanten zoveel vissen verliezen.... Dan word ik nog eens rijk.
Dat hobbyisten vissen verliezen kan natuurlijk altijd. Verkeerde opstart, instructies niet opvolgen of deels hiervan, pionieren dus zelf het wiel proberen uit te vinden, verkeerd voeding, onstabiel waterkwaliteit, maar in dit geval denk ik aan een bacterie die niet dood is. Ik ben de naam kwijt, maar er bestaat een bacterie die toeslaat wanneer hij wakker is. Deze bacterie heeft ook geen gastheer nodig. Zal eens vragen aan Jos hoe deze heet.

In het verleden had ik al advies meegegeven dat de hele bak leeg moest.
Denk aan: filter ontsmetten met kokend water, bodem eruit, planten weggooien, bak leeg laten lopen en een aantal dagen droog laten staan de naden wel invetten met vaseline, bak weer opstarten met verse bacteriën, 2 weken laten indraaien.

Dit werd half uitgevoerd helaas.

Wat ik ook er niet doorheen krijgt bij haar is medicatie toediening. Dacticid kan een sluier niet goed verdragen.
De vis gaat namelijk intern verrotten letterlijk. Dit staat zelfs in de bijsluiter! Als steuren en windes hier niet tegen kunnen, kunnen de sluiers hier ook niet tegen. De vis gaat meestal niet direct dood maar wellicht maanden later.

Maar inderdaad veel uitval helaas.

Rex je zou een test moeten doen bij een vis die verkeerde medicatie krijgen. Snij hem open na een een aantal weken en je weet wat ik bedoel.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 27-01-2013 23:57

Ik heb er niet veel meer woorden voor als: Zucht..

Ze begint een beetje Frost 2 te worden..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 28-01-2013 08:00

Nou tot zo ver wil ik niet gaan Zsjonnie. Dat vd planten en de bodem had ze gewoon moeten weggooien of niet gebruiken.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 28-01-2013 10:05

Een gezonde vis hoort niet zomaar ziek te worden als er een plantje in de bak gezet wordt waar toevallig wat eitjes van huidwormen aan zitten.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Brian
Lid FGF
Berichten: 2350
Lid geworden op: 22-10-2011 21:31

Bericht door Brian » 28-01-2013 20:44

@ Dino moesten al je klanten zoveel vissen zouden verliezen denk ik niet dat je zoveel vis nog zou verkopen.
Welk medicijn zou jij dan aanraden voor wormen?
Als ik medicijn gebruik zie ik graag een bijsluiter die ik begrijp.
Een simpel voorbeeld ik eet ook geen dingen waar ik niet de ingrediënten van weet.

@ Zsjonnie een 2de Frost zou ik ze niet noemen. Frost was heel nonchalant en als ze geld moest uitgeven kon ze het niet omdat ze geen geld had :roll:


Moest ik zoveel sterfgevallen hebben zou ik me wel inspannen om de oorzaak te vinden en alle planten en bodem weg te gooien.
Doordat ze dit niet doet (totale heropstart en bare bottom) komt ze nonchalant en egoïstisch over.
Met egoïstisch bedoel ik dat ze haar bodem en planten wil houden omdat zij het mooi vind.
Financieel heeft ze dan wel alles op een rijtje.
Ook zou ik het huidige ziektebeeld op de correcte manier aanpakken.
Volgende keer neem ik bij Dino een Oranda mee(deze komt bij de SVR).
Straks krijgen mensen nog schrik van een Oranda :roll:
Wie oude kennis koestert en voortdurend nieuwe vergaart, mag een leraar van anderen zijn.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 28-01-2013 21:50

ZSjonnie schreef:Een gezonde vis hoort niet zomaar ziek te worden als er een plantje in de bak gezet wordt waar toevallig wat eitjes van huidwormen aan zitten.
Geen huidworm, mar misschien wel een bacterie.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 28-01-2013 21:55

Brian schreef:@ Dino moesten al je klanten zoveel vissen zouden verliezen denk ik niet dat je zoveel vis nog zou verkopen.
Welk medicijn zou jij dan aanraden voor wormen?
Als ik medicijn gebruik zie ik graag een bijsluiter die ik begrijp.
Een simpel voorbeeld ik eet ook geen dingen waar ik niet de ingrediënten van weet.

@ Zsjonnie een 2de Frost zou ik ze niet noemen. Frost was heel nonchalant en als ze geld moest uitgeven kon ze het niet omdat ze geen geld had :roll:


Moest ik zoveel sterfgevallen hebben zou ik me wel inspannen om de oorzaak te vinden en alle planten en bodem weg te gooien.
Doordat ze dit niet doet (totale heropstart en bare bottom) komt ze nonchalant en egoïstisch over.
Met egoïstisch bedoel ik dat ze haar bodem en planten wil houden omdat zij het mooi vind.
Financieel heeft ze dan wel alles op een rijtje.
Ook zou ik het huidige ziektebeeld op de correcte manier aanpakken.
Volgende keer neem ik bij Dino een Oranda mee(deze komt bij de SVR).
Straks krijgen mensen nog schrik van een Oranda :roll:
Ik had inderdaad de bodem weggehaald. Maar ik kan niet iemand iets verplichten om iets te doen natuurlijk.

Ik kan me voorstellen dat je de bijsluiter wil lezen. We zijn nu hard bezig om medicijnen hier binnen te halen. Maar geloof me dat valt niet mee. Alles moet volgens de GMP richtlijn. Aangezien Azië dat niet hoeft duurt dit lang en veel geld. Tot die tijd verkoop ik het stiekem.


:twisted:

Plaats reactie