migo25

[beheer]
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 15-02-2013 09:42

ik ga de discussie toch nog even aan met je Jan, nu er een nachtje er over nagedacht te hebben.

de enige vraag aan je is waarop je baseert dat ik/wij (verder ook niet echt belangrijk wie het doet) niet de waarheid tegen iemand kunnen zeggen als die vis waar het om draait enorm veel pijn en stress heeft? en daarop een advies kunnen geven wat de adviesgever het beste lijkt. want wat die persoon er dan mee doet is toch iets waar je geen controle over hebt.


dat er rustiger gedaan moet worden snap ik ook, en zal ik ook niet aan tornen.
maar ik ben een stuk ouder dan jij, en heb misschien wat meer inzicht qua mensenkennis en ervaring met inschatten hiervan. dit is iets wat voor mij ook heel belangrijk is met het geven van advies, en dat zintuig laat me ook niet gauw in de steek. ( beslist geen aanval , niet verkeerd opvatten aub.)

kan er uren over door mekkeren maar moraal is waar leggen we de grens neer, en onder welk motto, de vis, de eigenaar, of het forum.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 15-02-2013 23:41

Daarom staat hij ook hier ;)
Rex Hunt schreef:de enige vraag aan je is waarop je baseert dat ik/wij (verder ook niet echt belangrijk wie het doet) niet de waarheid tegen iemand kunnen zeggen als die vis waar het om draait enorm veel pijn en stress heeft? en daarop een advies kunnen geven wat de adviesgever het beste lijkt. want wat die persoon er dan mee doet is toch iets waar je geen controle over hebt.
Waarheid over iemand zijn vis zeggen (mocht die persoon erom vragen) is niet meer dan logisch.
Het advies wat gegeven wordt kan wel afgestemd worden op de persoon. In het geval van een jong meisje (volgens mij nog geen 18+) vind ik euthanaseren wel heel hard aankomen zonder dat ze eigenlijk om dergelijk advies heeft gevraagd.

kan er uren over door mekkeren maar moraal is waar leggen we de grens neer, en onder welk motto, de vis, de eigenaar, of het forum.
De vis is belangrijk op dit forum. De personen ook, omdat we zonder personen geen forum hebben. Het forum is weer belangrijk, want waar zijn wij anders mee bezig?
Waar leggen wij de grens neer? Wij als Team Beheer neem ik dan aan? Mijn mening over elk Team Beheer op wat voor forum dan ook:
Het eerste punt wat ik van een Team Beheer zou verwachten is dat zij ervoor zorgen dat het forum goed blijft draaien.
Daarna pas zou ik van een Team Beheer verwachten dat zij wel enige kennis hebben over het onderwerp van dat forum.
Als laatste zie ik graag een goede relatie tussen Team Beheer en het personeel, maar dan praat ik wel over de functie Team Beheer en niet de individuele teamleden.

Tot slot nog een aanvulling op dat laatste punt. Een Team Beheer hoort zijn functie onafhankelijk te verrichten en zijn mening, babbel e.d. als normaal lid uit te spreken. Als iemand van Team Beheer meepraat op het forum mag deze geen beroep doen op zijn functie.
Dit viel mij namelijk ook al op in jou bericht naar Mieke. Jij als deelnemend lid en jij als Beheerder wordt regelmatig samengevoegd.
Vergelijk het eens met de politie. Je ziet regelmatig politie door rood rijden, te hard rijden of niet handsfree bellen achter het stuur, maar zodra daar iets over gezegd wordt gaan ze altijd op hun strepen staan. Wanneer er niets aan de hand is horen zij zich ook gewoon als de normale burgers te gedragen.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 16-02-2013 14:48

dat is me geheel duidelijk, vandaar dat ik ook zei dat als het mijn vis was, ik hem uit zijn lijden zou verlossen.

ik heb nooit direct gezegd van dat ik vind dat ie dood moet.

min of meer gebaseerd op dit verhaal:
Vergelijk het eens met de politie. Je ziet regelmatig politie door rood rijden, te hard rijden of niet handsfree bellen achter het stuur, maar zodra daar iets over gezegd wordt gaan ze altijd op hun strepen staan. Wanneer er niets aan de hand is horen zij zich ook gewoon als de normale burgers te gedragen.
en wat mieke betreft, heb ik dat samengevoegd omdat ik geen zin had in twee mails. en met een beetje logisch verstand snapt ze dat ook.
beheer: breezertaal en openlijk kritiek uiten op beheer inclusief jou verhaal.
als lid: die vergroeiingen,en haar haar niet voor vol aanzien cq noob.

en dit vooral om het af te sluiten en niet achterom te kijken, want zo ben ik ook als ze normaal doet en goede adviezen geeft. dan krijgt ook zei weer een tweede kans, net als bart er verschillende van me gehad heeft.


Ik heb mijn zegje nu gedaan.
Ik hoop dat je dit in ere neemt, en er een lering uit kunt trekken, en weer gewoon lekker gezellig op het forum bent. Met een iets andere insteek dan dat je nu van jezelf hebt laten zien natuurlijk.
Zie dit als iets om van te leren, en er daarna zand overheen te gooien zodat je weer met frisse moed verder kunt.
dat was het wat mij betreft wel weer.

tot het volgende probleem. :wink:

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 17-02-2013 06:12

Duidelijk ;)
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Plaats reactie