Lees en huiver (Bart Ramakers)

[beheer]
FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Lees en huiver (Bart Ramakers)

Bericht door FancyGoldfish » 19-08-2013 00:49

Ergens heb ik wel respect voor deze jongen. Ik weet intussen dat hij autistisch is. Aan jullie de keus. Maar iedereen maakt fouten. Ja of nee no hard feelings. Mij maakt het niks uit, maar het gaat mijnheer om de visjes.


Hallo Dino Yan,

Bij deze schrijf ik u een persoonlijk een email.

Ik zou graag op het forum willen aangezien ik weet dat ik nog genoeg te leren heb en er op het aquaforum niet altijd even veel en genoeg info,
is over de fancy goldfish hobby.
Wil namelijk meer leren over de anatomie en over het gedrag van de sluierstaarten en wat nou zo belangrijke factor is met verversingen, en voerbeleid en wat er nou voor zorgt dat je vissen minder snel ziek worden, minder stress hebben en het beter gaan doen.
Ik heb vergissingen gemaakt op u forum zoals dat ik niet groter kon maar toch eigenwijs was om de hobby door te blijven gaan maar ben er nu dankzij de info wel op vooruit gegaan en wil u en uw forum hiervoor heel erg bedanken!
Ik heb net zo lang bij me ouders geprobeerd tot dat ik een 1 m aquarium kreeg voor me verjaardag zodat de vissen in iedergeval een beter leefmilieu hebben om in te leven.
Over mijn bak : er zwemmen 3 vissen in waar er zoiezo 1 naar de vijver toe gaat dit is een redcap oranda deze heeft niet de bouw die ik zocht.
en waarschijnlijk een blauwe ryukin deze is nog klein maar dit is in overweging in verband met gezelschap voor me blauwe oranda .
de bak is 1m bij 40 cm bij 50 cm en heeft netto 180 l.
er staan 2 buitenfilters op met hoogwaardig filter materiaal zodat ik zeker weet dat me water altijd optimaal zou zijn.
ik heb nog zoveel te leren, ik probeer me eigenwijsheid in te houden en denk meestal 2 keer naar voor dat ik iets zeg en er zeker weet dat ik dat wil zeggen.
Ik wil graag zo goed mogelijk me best gaan doen. en vissen hebben voor mij altijd op nummer 1 gestaan alleen is het nu pas denk ik voor u echt te zien. met de vijver en groter aquarium .

ik wil u ook nog een regeling vertellen die ik heb gemaakt voor me aquarium elke vis die te groot word op een geven moment die laat ik niet kwellen in me bak en mag gewoon zwemmen in me vijver.

ik wil zo graag nog een kans

ik hoop dat deze brief genoeg is want heb er echt me best op gedaan voor mij en voor het welzijn van me vissen

als er nog vragen zijn hoor ik het graag :) en hoop snel iets van u te horen :)

Met vriendelijke groet,

Bart Ramakers :D

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 19-08-2013 11:47

eerlijk gezegd snapt die jongen het nog steeds niet hoor.. je zou zijn berichten is moeten lezen op die facebook groep. Ik krijg daar gewoon de kriebels van.. die jongen koopt precies elke week een nieuwe vis en elke maand sterft er wel een zo lijkt het.
En als ik zijn verhaal moet geloven heeft die precies al honderde vissen naar de vijver gedaan.

Ik weet het niet... ik ben bang dat ik hier niet zonder frustraties op zal kunnen reageren;

Even afwachten wat de rest er van denkt..
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 19-08-2013 11:56

Respect voor die brief. Dat moet ik toegeven. Alleen hoorde ik net alweer dat hij 2svr heeft gekocht op HKS..
Ik weet dat jij hem 1 vis hebt verkocht voor in de vijver, maar hoezo komt hij dan met 2 svr thuis en waar gaan die belanden?
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 19-08-2013 12:01

Dino ik vind de titel van dit topic wel echt grappig eigenlijk :D

Je zou echt is moeten lezen wat hij op facebook post. Ik kan er al lang niet meer aan uit waar hij al die vissen houd...

Hier een paar posts van op facebook... het recentste eerst en zo hop naar beneden (de berichten dateren vanaf 31 juli):

-nou hier dan me nieuwe ranchu's van vrijdag van de koi show zijn van 2 verschillende dealers ze zwemmen in een 200l quarantaine bak met een binnenfilter van 400l/h en beluchting iedere 2 dagen 70% water verversing

-woehoe de vissen van me blijven het goed doen zonder schuren draai nu maar op 940l/h en belucht de bak ook. heb voer voor me fancy;s gekocht gisteren koivoer:) hikari gold en staple dit gaat het hoofdvoer worden voor de fancy's 1 kg voer totaal voor echt een super goedkope prijs daar kan geen concurentie tegen op
en is nog tot 2015 houdbaar ook nog
buiten doen de opvang sluierstaarten en goudvissen het ook goed volgens me moeder zie je ze groeien nu zowat deze krijgen maar 1 keer per dag vijverkorrels om dat er veel planten in de vijver zitten


-Heb me oranda in aquarium water zitten in de q bak sinds dat die binnenkwam grote fout waarschijnlijk want ik zag vandaag me blauwe oranda en saphire schuren niet veel maar toch morgen een afstrijkje laten maken terwijl 29 juli ze gezond waren...
ik heb lernex thuis staan tegen huidworm maar als dat geen huidworm is danmoet ik weer medicijnen gaan kopen en dat mag niet te duur worden want daar heb ik geen geld voor max 20 euro voor een medicijn...
baal wel doen de vissen het goed en worden ze weer ziek krijg het water maar niet koel gehouden.
vanalles geprobeert (ventilator maar daar moet je bijblijven en ben neit zo veel thuis is geen aquariumventilator) ijsblokjes warem maar 5-10 min effect en waren daarna gesmolten dus dat is ook neit goed ice packs ontdooien te snel bij het filter is neit zo verstandig volgens me vader want als het water warm is in het aquarium en je dan koude dingen tegen de filter legt kan die barsten dus dat vind ik risico vol...
water is 27.5 graden nu maar als het warm buiten word an word het meestal 28.5....
ik ververs elke dag 80 % en vul bij met water van 24 graden dit is omdat het water zo warm is normaal ververs ik 1 x in de 2 dagen als het water wat stabieler is . word nu echt radeloos 3 keer dat vissen dit jaar in me aquarium ziek worden terwijl ik zo hard me best doe. baal echt want vond de hobby zo leuk en nu begin ik het minder leuk te vinden...
ik gebruik anarex bio logisch 4 soms in me aquarium maar meestal gebruik ik iedere week sansai biorex 20ml op 180 l
en 1 x per maand klei.
en toch worden ze ziek terwijl me ammo en nitriet altijd op 0 staan en ph 8 ...

maar goed morgen dus een afstrijkje laten maken bij de koidealer in de buurt dat is 4,5 km van me huis af ongeveer op de fiets valt mee maar in deze hitte wil ik neit te lang fietsen ook al moet ik betalen voor een afstrijkje waarschijnlijk bij deze koidealer een afstrijkje kost al 5 euro per vis volgensmij als ik me neit vergis..



-Gisteren me ryukin dood gegaan die ik al bijna 2 jaar in bezit had beeste was 19 cm
morgen kijken bij een koizaak voor een leuke oranda
ben trouwens ook gestart met een opvangvijver voor goudvissen



-Woehoe gisteren 56 km gefietst voor een oranda bij een koidealer prachtige vis zit in quarantaine echte vreetzak haha
Volgende week nog een calico ranchu halen en dan is me bak vol:)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Evelien
Lid FGF
Berichten: 3376
Lid geworden op: 07-11-2011 11:45

Bericht door Evelien » 19-08-2013 12:44

Ik weet niet goed wat we hiermee moeten...
Er zijn natuurlijk nog leden die problemen hebben met hem die niet in in het beheer zitten, weet niet of die dat zullen appreciëren.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-08-2013 13:37

We kunnen hem een proeftijd geven van 2 weken ofzo.
Is maar een idee. Hoef niet .

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 19-08-2013 19:07

- Hij heeft nog steeds niet door dat Lernex niet gebruikt kan worden bij goudvissen.
- Hij koopt nog steeds meteen nieuwe vissen zodra er eentje dood gaat.
- Hij zoekt nog steeds de oorzaken niet op, laat staan dat hij ze aanpakt.
- Hij begint een goudvissenopvang terwijl het de kennis en het geld hier niet voor heeft.
- Hij heeft geen geld om de vissen te behandelen mocht er iets gebeuren, wat vaak het geval is bij hem.

Ik vermoed dat hij nog steeds een pathologische leugenaar is.
+ Wat Evelien ook al aangeeft; hoe reageren onze leden wanneer wij hem weer toelaten op dit forum?

Ik vind het vervelend voor hem dat hij een aandoening heeft, maar ik gok dat vrijwel niemand blij is met hem op dit forum..
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 19-08-2013 19:16

nee.

nee.


had ik al


NEE

gezegd?

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 19-08-2013 19:53

eerlijk...voor mij is het ook een neen ;-)

jan: pathalogische leugenaar..beter kan ik het niet omschrijven.


en ik vind da we consequent moeten zijn..een ban is een ban...
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-08-2013 20:46

Ok duidelijk het is dus een dikke nee.

Plaats reactie