kingyo

[beheer]
Rex Hunt
Lid FGF
Berichten: 4457
Lid geworden op: 23-10-2011 11:18

Bericht door Rex Hunt » 18-02-2012 20:49

opgeheven.

ik heb duidelijk wat gemist zie ik?
om welk topic gaat het?

Gast

Bericht door Gast » 19-02-2012 11:51

Ik heb ook een hoop gemist zie ik, sterker nog, heel veel berichten, ook een aantal van mij zijn zomaar gewist. Allemaal leuk en aardig, maar plaats die verwijderde berichten dan HIER ergens zodat iedere mod weet wat er precies aan de hand is. Nu wordt ik gisteravond opgebelt door Dino, die best een beetje hopeloos over kwam, vanwege Kingyo's gedrag en de reacties die daarop deden volgen. Ik kon er zo één twee drie niet op reageren omdat ik een hok vol met visite had. Maar hoe staan de zaken er nu voor dan? Kingyo had een tijdelijke ban heb ik begrepen, die is nu weer opgezegt? En Jan, wat is jouw achtergrond in dit verhaal? Via een gesprek op Facebook had ik al begrepen dat jij buiten het forum ook een beetje contact hebt met Kingyo. Zijn daar nog dingen uit gekomen? Ik denk dat het nu wel een beetje tijd wordt om voor iedereen open kaart te spelen want het wordt zo erg verwarrend. Zowel voor ons, als voor Dino. Als WIJ er al niet uitkomen met zijn allen, dan kunnen we beter stoppen met dit forum en dan is het weer iedereen voor zich. Ik denk niet dat dat de bedoeling is.
Ok, we hoeven niet met iedereen door één deur, maar we moeten een ander wel respecteren en hem de kans geven zich te verontschuldigen. Dino, nogmaals, ik vertelde het je ook aan de telefoon, jij hebt altijd al aangegeven dat de vissen te klein zaten, de eigenaar wilde geen grotere bak kopen. Lieverd, hier kan jij niets aan doen, het is overmacht. Het gaat hier om 3 vissen die nu trouwens een stuk beter af zijn, dan die 100den die dagelijks hun leven moeten slijten in goudviskommen. We moeten ons juist meer druk maken om de juiste informatie te geven aan nieuwe leden, en niet gaan staan kibbelen omdat het één keer eens mis is gegaan.

Peace mensen!

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 19-02-2012 16:00

Ik ga zo meteen een extra subforum aanmaken voor alleen Team-Beheer waar alle verwijderde berichten naartoe worden verhuist.

Kingyo had inderdaad een ban gekregen van Dino. Deze schijnt dus weer opgeheven te zijn.
Ik heb geen achtergrond in dit verhaal, behalve dat ik het niet met de aanpak van zaken eens ben en ik had wel alle berichten kunnen lezen voordat ze zijn verwijdert.
Mijn contact met Kingyo is buiten dit forum om en is niet relevant. Het enige wat misschien een toegevoegde waarde heeft is dat ik een beetje weet hoe hij in elkaar steekt.
Het is een eerlijke en oprechte man die net als mij straight to the point is.
Ik vind dat wij als Team-Beheer geen grote besluiten (zoals een ban) kunnen uitvoeren zonder dit eerst onderling te overleggen.
Gebeurt dit wel, dan is er geen sprake meer van een team. De rang mag geen verschil in stemrecht geven bij dit soort zaken.

Kingyo gaf een reactie welke Dino als aanval beschouwde, maar dit was zeker niet ten sprake.
Doordat Dino meteen in de verdediging schoot werd het een persoonlijk conflict.
De vraag van Kingyo was of Kaman het nichtje van Dino was en hij gaf daarover zijn mening dat Dino deze vissen niet aan Kaman mee had mogen geven gezien de omstandigheden.
Kingyo was zich niet bewust van de waarschuwingen die Dino aan Kaman had gegeven. Dino ging er vanuit dat Kingyo dit wel wist en hierdoor beschouwde als een aanval.
Dit had allemaal niet voorgekomen als Dino het verhaal had uitgelegd.
Ik beweer niet dat Kingyo een heilig boontje is, want hij heeft eerder wel persoonlijke aanvallen openbaar geplaatst.
Daar heeft hij destijds ook van mij een officiële waarschuwing voor gehad. Maar hierdoor wordt nu alles al snel gezien als een aanval, terwijl hij gewoon zijn mening geeft net als ieder ander.

Dit forum is van alle leden.
Team-Beheer is er om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt.
Het is niet de bedoeling dat een mod, beheer of admin zich god voelt, want zonder leden ben je nog steeds nergens.
De deelname van ons aan dit forum is gelijk aan een regulier lid en wat dat betreft is er geen verschil in rang.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-02-2012 21:54

ZSjonnie schreef:Ik ben het hier absoluut niet mee eens!
Zowel de ban niet als het verwijderen van zijn berichten maar het laten staan van jou berichten.
Als er nu één iemand wel verkeerd bezig is dan ben jij dat Dino.

@Jan de ban heb ik gegeven omdat hij maar blijft doorgaan op de rubriek ziekenboeg. Dit omdat ik wil voorkomen dat hij de sfeer verder verziekt.
Heb zowel als vandaag en afgelopen maanden menige klachten over Kinyo gehad. Er zijn zelfs leden die niet eens durven in te schrijven op onze forum. Hij komt dikwijls met goede opmerkingen.
Helaas gaat dit altijd gepaard met agressieve woordenkeus. Het komt soms betweterig over. Zowel Brian, Evelien mr Hao hebben menige keren geklaagd. Komt ook nog eens bij dat meerdere personen binnen ons team al eens een akkefietje heeft gehad met Kinyo. Hij speelt vaak op de man en volgens mij heeft hij de pik op mij. De ban was in mijn ogen tijdelijk om nog meer ellende en negatieve sfeer te produceren. En als je denkt dat ik verkeerd bezig ben moet je dat wellicht via de pb doen en niet via het beheer. Jij wil iets kenbaar maken dat kan ook minder genant! Dit zou ook nooit in het zakelijke leven kunnen bv. Sanne PB mij bv ook eerst. Zo'n uitbrander is niet nodig, ik vang geen salaris van jou. Daarnaast heb ik ook mijn berichten verwijderd niet alleen van Kinyo. Barb zijn postings heb ik niets mee gedaan.


Laat ik meteen duidelijk zijn. Als dit de manier van beheren is, dan doe ik daar niet aan mee.
Ik help graag om een forum te runnen en de goudvispopulariteit in Nederland te laten stijgen.
Wat dat betreft wil ik overal geld en tijd in steken voor zover dat mogelijk is.
Maar wanneer het forum gerund wordt enkel vanuit het perspectief van een man die alleen aan zijn handel denkt, ben ik er klaar mee.

@Jan laat ik hier ook duidelijk in zijn. Ik heb deze forum opgesteld om 2 reden. 1 meer naamsbekendheid in Nederland/Belgie. 2 meer naamsbekendheid Fancy Goldfish Store.
Mocht onze wegen hierdoor scheiden vind ik het heel jammer. Als de neuzen niet op dezelfde richtingen wijzen betreur ik dat. Ik zal het heel jammer vinden als jij vertrekt. Maar als je dat wil helaas pindakaas. Laat ik ook duidelijk in zijn dat jou manier van overbrengen van info niet helemaal ok is. Ook in deze onderwerp, maar ook onderwerpen Frost vs Zsjonnie. Nou heb ik jou een aantal keren gezien en in het echt kom je niet zo over. In schrijftaal komt de info wellicht soms anders over. Maar hou er rekening mee dat niet iedereen hetzelfde is als jij. Kortom de schrijftaal komt soms ook te hard over terwijl het helemaal niet hoeft. Dat is mijn mening. Ook is het niet zo dat ik deze forum heb opgericht als perspectief alleen handel. Maar als mensen oftewel leden die telkens ongezonde discussies willen uitlokken moeten we dat aanpakken.

Ik zie graag dat die ban door jou zelf ongedaan wordt gemaakt Dino.
Het onderlinge conflict mogen jullie zelf op welke manier dan ook oplossen buiten het openbare forum om.
Gebeurt dit niet, dan ben ik pleite.

@Jan de ban is ongedaan gemaakt. Ik heb Kinyo zowel een pb als een email gestuurd helaas nog geen reactie. telnr. heb ik niet van Kinyo. De email is overigens heel amicaal.
Had je geprobeert te bellen vandaag een aantal keren. Helaas ben je onberijkbaar. Mocht je alsnog pleite willen zijn vind ik het nogmaals heel jammer. Maar niks moet alles mag. [/b]

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-02-2012 22:24

ZSjonnie schreef:Ik ga zo meteen een extra subforum aanmaken voor alleen Team-Beheer waar alle verwijderde berichten naartoe worden verhuist.

@Jan dat hadden we eerder moeten doen kan me herrineren dat we hierover al over gehad hebben.

Kingyo had inderdaad een ban gekregen van Dino. Deze schijnt dus weer opgeheven te zijn.
Ik heb geen achtergrond in dit verhaal, behalve dat ik het niet met de aanpak van zaken eens ben en ik had wel alle berichten kunnen lezen voordat ze zijn verwijdert.
Mijn contact met Kingyo is buiten dit forum om en is niet relevant. Het enige wat misschien een toegevoegde waarde heeft is dat ik een beetje weet hoe hij in elkaar steekt.
Het is een eerlijke en oprechte man die net als mij straight to the point is.
Ik vind dat wij als Team-Beheer geen grote besluiten (zoals een ban) kunnen uitvoeren zonder dit eerst onderling te overleggen.
Gebeurt dit wel, dan is er geen sprake meer van een team. De rang mag geen verschil in stemrecht geven bij dit soort zaken.

@Jan ik denk niet dat je alle berichten heb gelezen van Kinyo. Helaas heb ik nu geen bewijs, maar de laatste mail kon niet door de beugel.
Jou contact met Kinyo zijn inderdaad jou zaken. Maar vergeet niet dat je wel eerlijk moet zijn. Ik deel niet de mening dat het een oprechte man is. Dat is mijn mening, maar wat jij er van vind dat mag jij natuurlijk uitmaken. Maar goed dat zijn andere zaken. Betreft een ban geven kunnen wij natuurlijk altijd stemmen. Maar hadden wij ook gestemd over een jongen die 17 jaar was? Ook deze had een ban gehad. Niet dat ik het niet mee eens ben.

Kingyo gaf een reactie welke Dino als aanval beschouwde, maar dit was zeker niet ten sprake.
Doordat Dino meteen in de verdediging schoot werd het een persoonlijk conflict.
De vraag van Kingyo was of Kaman het nichtje van Dino was en hij gaf daarover zijn mening dat Dino deze vissen niet aan Kaman mee had mogen geven gezien de omstandigheden.
Kingyo was zich niet bewust van de waarschuwingen die Dino aan Kaman had gegeven. Dino ging er vanuit dat Kingyo dit wel wist en hierdoor beschouwde als een aanval.
Dit had allemaal niet voorgekomen als Dino het verhaal had uitgelegd.
Ik beweer niet dat Kingyo een heilig boontje is, want hij heeft eerder wel persoonlijke aanvallen openbaar geplaatst.
Daar heeft hij destijds ook van mij een officiële waarschuwing voor gehad. Maar hierdoor wordt nu alles al snel gezien als een aanval, terwijl hij gewoon zijn mening geeft net als ieder ander.

@Jan Kinyo is zeker geen heiligboontje. hij vraagt zich af waarom ik vissen heb verkocht aan Kaman. Ook in deze citaat van Kinyo proef ik weer dat hij op de man speelt. Het is immers niet de eerste keer. Kijk eens in ons eigenrubriek "kinyo" in het beheer al 4 a 5 pagina's vol over de negativiteit over Kinyo. Een van ons heeft het over verzieken van de sfeer ander heeft het over harde taal en betweterig. Als ik alles nu zo terug lees verziekt hij inderdaad de sfeer niet alleen bij de leden maar ook onderling. Zeg eens eerlijk Jan.... dat is toch zo?


Dit forum is van alle leden.
Team-Beheer is er om ervoor te zorgen dat alles soepel verloopt.
Het is niet de bedoeling dat een mod, beheer of admin zich god voelt, want zonder leden ben je nog steeds nergens.
De deelname van ons aan dit forum is gelijk aan een regulier lid en wat dat betreft is er geen verschil in rang.

Jan@ deze forum is inderdaad voor alle leden. Maar wel voor degene die zich aan de regels houden. Er staat duidelijk in ons regelement niet op de persoon spelen. Helaas beproef ik het keer op keer dat Kinyo dat wel doet. Daarnaast voel ik mij ook niet god. Ik ben gewoon mijzelf. Heb bijna altijd in samenspraak met jullie alles besloten, zo moeten we dit ook houden vind ik. Zonder leden zijn we inderdaad nergens. Maar met nog een paar figuren als persoon in kwestie kan je beter stoppen. Tuurlijk weet ik dat het soms niet vlekkeloos loopt maar als we dit niet aanpakken gaat dit van kwaad tot erger worden.
Dit is wat ik nu wil zeggen. Het is jammer dat ik afgelopen zaterdag geen tijd had. Anders had ik dit anders aangepakt. Ik stel voor dat we dit bespreken tijdens dinsum. Als ik te hard overkom... excusses. Maar wellicht heeft het ook met emoties te maken. Had gisteren ook te horen gekregen dat mijn tante leukemie heeft. Bloedkanker dus, ben dus ook een beetje down.

Dino

Gast

Bericht door Gast » 19-02-2012 22:29

Dat is niet zo best Dino... :( Ik heb een collega daar is een paar weken geleden ook Bloedkanker bij gevonden, en zij is er erg slecht aan toe. Ik denk niet dat ze nog te werk komt.. als je snapt wat ik bedoel. Als je behoefte hebt aan praten, je hebt mijn telefoonnummer, stelde het zaterdag al erg op prijs dat je even van je liet horen om stoom af te blazen.

Gr Barb

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 19-02-2012 22:32

Thanks Frost, komt goed. Wel bedankt voor je aanbod.

Gast

Bericht door Gast » 19-02-2012 22:38

Geen probleem. Ik weet wel ongeveer hoe je je voelt nu... :?

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 27-04-2012 20:18

Helaas is Kinyo weer terug. Heb ook een pb van hem ontvangen, dat hij iets wil bijpraten. Hij was niet zo blij met mijn laatste pb van een halfjaar terug.
Wel vreemd kennelijk wil hij weer terug? Laten we goed op hem letten net als Astrid.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 27-04-2012 20:20

Ik heb er geen problemen mee dat hij terug is .. zolang hij niet weer vervelend gaat doen.
In de gaten houden ;)
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie