kingyo

[beheer]
Plaats reactie
Gast

Bericht door Gast » 11-02-2012 12:22

Achja... ik zeg altijd maar, een mens hoeft niet met iedereen bevriend te zijn. Denk dat Dino ook wel een beetje zo denkt. Deze situatie had hij ook al eerder met Anton, waar we (gelukkig?) niets meer van vernemen.

ZSjonnie
Lid FGF
Berichten: 5243
Lid geworden op: 21-10-2011 18:39

Bericht door ZSjonnie » 11-02-2012 15:27

Klopt, daar ben ik het ook mee eens.
Maar deze situatie is niet vergelijkbaar met Anton.
Goudvis kwekers zijn het niet altijd eens met goudvis importeurs die het niet altijd eens zijn met goudvis houders.
Ieder heeft een ander doel, standpunt en perspectief. Hierdoor is een mening niet per se fout.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 18-02-2012 11:36

Gek dat Kaman die vissen ooit heeft meegekregen dan...

Eline, ik wil je niet ontmoedigen, maar die vissen zijn echt in een heel ver stadium, vooral de rode, vraag me af hoelang die vissen in die "kom" hebben gezeten, aan de vergroeiingen te zien, is dat minimaal een jaar.

Ben bang dat er haast niks meer te doen is aan de vergroeiingen, in ieder geval is dat zeker voor die rode.


Als ik je een tip mag geven, zet ze alsjeblieft apart, en begin pas te behandelen als je weet waar het aan ligt, en ga ook niet abrupt allerlei middeltjes halen.

Want je hebt zo een leuk vissenbestand, het zou echt enorm zonde zijn als je daar problemen mee krijgt door zo iets.

_________________

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 18-02-2012 11:41

Ik ben er bina klaar mee met deze jongen. Op een zekere zin heeft hij gelijk maar weet hij alles wat er speelt?

Gast

Bericht door Gast » 18-02-2012 12:22

Sorry dat ik het zeg maar in dit geval deel ik zijn mening. De vissen, vooral de rode, lijken erg te zijn vergroeid. Ik hoop dat ze een beter leven krijgen nu, maar het is het levende voorbeeld zoals die vissen eigenlijk NIET gehouden dienen te worden.

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 18-02-2012 12:47

Ook ik ben er mee eens maar nu verwijt hij mij waarom ik vissen heb verkocht aan Kaman.
Jullie moeten eens weten hoeveel ruzie er is met die drie vissen. Vanaf begin heb ik al gezegt dat ze te klein zaten. Kijk maar terug op mijn postingen. Het is ook de manier hoe het nu weer gaat.

Gast

Bericht door Gast » 18-02-2012 12:49

Dat weet ik ;) Ik neem het je toch ook niet kwalijk? Mijn vissen zaten/zitten toch ook te klein? Maar dat is in veel gevallen zo en dan zou je helemaal niets meer kunnen verkopen, zeker als je 50 liter de vis zou rekenen. Ik zou zeggen, probeer het per pb nog eens aan Kingyo uit te leggen, ik denk dat hij het vast wel snapt.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 18-02-2012 12:55

ik neem het je ook niet kwalijk Dino.. je zit ook in de verkoop van die vissen he. zolang je ze maar niet in een bokaal van 20 liter gaat verkopen :D.
En ik ben heel blij dat er nu iemand is die de visjes heeft overgenomen.
Kingyo mag alleen niet te persoonlijk worden...dus dat wil ik wel even in het oog houden.
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

FancyGoldfish
Site Admin
Berichten: 6397
Lid geworden op: 21-10-2011 18:12

Bericht door FancyGoldfish » 18-02-2012 13:03

Toen ik de vissen had gegeven, waren ze een halfjaar. Een klein poosje in die 80 literbak moet kunnen.
Ze had ook beloofd om daarna een grotere bak te nemen. Dit heeft ze niet gedaan helaas om war voor reden dan ook.
Ik had ze terug moeten nemen maar de risico was te groot voor mij. Dus had ze haar vissen weggegeven waar ik het niet helemaal mee eens ben. Hierdoor hadden we ook vaak woorden wisseling.

Betreft Kinyo speelt te vaak op de man. Voor mijn naam is het niet goed wat hij nu doet. Mijn neus weet ook wel dat ze vergroeid zijn. Maar interne inde toekan zeker optreden. Dus daarom heb ik een antibiotica en een medicinaal voer opgestuurd. Kom hij er weer aanzetten niet middelen erin doen. Dan denkt Eline toch ook van waar ben je nu bezig?

Als het zo doorgaat met die jongen is het hij eruit of ik kap ermee. Het zit me nu eventjes tot mijn nek. Elke week is er wel wat met die jongetje.

Sanne
Lid FGF
Berichten: 5888
Lid geworden op: 21-10-2011 18:59

Bericht door Sanne » 18-02-2012 13:06

ik vind ook wel dat hij soms gemeen kan doen. Het is niet de eerste keer dat hij op een subtiele wijze iemand 'aanvalt'. En dan doen alsof zijn neus bloed.
Als die maar kan tegenspreken...
Wel raar he.. want hij is toch een keer bij je over de vloer gekomen en toen leek het een aardige jongen te zijn toch he?
~ Als woelig water tot rust komt, wordt het langzaam helder ~

Plaats reactie